Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen bild? Tråden heter ju faktiskt ”Visa ditt pizzabak”Ahha! Var det kanske de låga förväntingarna på mitt snabba pizzabak?
Men det blev kanon! Tomatsås, Ost, Lök och bacon. Jäkligt gott blev det!
Fast ska jag vara ärlig så vill jag nog inte se. Du kanske har andra fetischer.Ingen bild? Tråden heter ju faktiskt ”Visa din pizzabak”
Nä du därvidlag hade vi faktiskt inga förväntningar alls!Ahha! Var det kanske de låga förväntingarna på mitt snabba pizzabak?
Men det blev kanon! Tomatsås, Ost, Lök och bacon. Jäkligt gott blev det!
Inga bilder, men pizza blev det. Hittade fyra degar i frysen som blev en utmärkt middag.
Kan verkligen rekommendera Napolis degburkar, grymt bra att göra 10 degar och sen stoppa in de som blev över i frysen. Lägger man bara ut och tinar ett par timmar i förväg så går det otroligt fort att slänga ihop en riktigt bra pizza.
När ni fryser bollar, lägger ni in bollarna i frysen innan "bolljäsning"?
Jag har för mig att jästen dör i frysen.
Blev givetvis pizza idag också. San Marzanotomater, fior di latte och salami ventricina.
Äter nästan bara Diavola när jag köper pizza och det här blev nog nästan en av de bättre jag ätit på ett tag.
Bakat på nyinköpt pizzastål i 20 år gammal ugn som kördes på maxvärme. Skulle behövts några grader till men överlag är jag nöjd.
Visa bilaga 745310
Visa bilaga 745311
Jag äter aldrig ost förutom i smält form så jag ser hellre att den är lätt färgad än halvrå.Även vi kör pizza stål, tycker det blir väldigt bra!
Vi brukar skiva mozzarellan och frysa.
Då smälter den inte så himla mycket i ugnen, tycker vi är bra!
Hahaha, det var så jäkla god att den tog slut innan bild han tas.Ingen bild? Tråden heter ju faktiskt ”Visa ditt pizzabak”
Aha, tack. Då har jag lärt mig något idag ocksåDet gör den inte. Man kan frysa färskjäst i minst ett halvår och sen använda den som vanligt!
Jag använder Icas Fior di latte, den ska inte vattna ur och har inte potatismjöl, så den blir inte brun av mjölet.
Visa bilaga 745934
Mycket snack om specialmjöl hit å dit.
Men jag tycker det funkar bra med vanligt vetemjöl.
Det är med mjöl som med cykeldelar. Basmodellerna gör ett utmärkt jobb men varför nöja sig där?
Halva nöjet ligger i experimenterandet. Behöver inte betyda att det blir bättre alla gånger.
Försöker få min sambo att fatta att morsans pizza med stekt köttfärs, rå lök, ost, oregano och beasås är otrolig. Men hon vägrar.. :DJag brukar oftast vara ganska konservativ när jag köper eller bakar pizza och de allra flesta gångerna kör jag en enkelt Margherita eller något liknande en Diavola.
Idag tog jag dock ut svängarna och gjorde en taco-pizza. Tacosås, tacofärs, jalapeños och vitlökssås. Blev riktigt gott, men jag är medveten att mitt inresetillstånd till Italien kommer bli indraget om det här kommer ut.
Visa bilaga 748557
Din sambo låter som en keeper och för tillfället har jag mer respekt för henne än för mig själv.Försöker få min sambo att fatta att morsans pizza med stekt köttfärs, rå lök, ost, oregano och beasås är otrolig. Men hon vägrar.. :D
Fint! degen kan kanske gräddas en anings till?Visa bilaga 752226
Första försöket med egen deg. Kommer inte bli sista..
Snyggt!
Lilla Napolis, med både sur och färsk jäst.Snyggt!
Vad för deg?
Ju mer pizza jag lagar desto mer börjar jag tänja på mina puritanska principer. I helgen begick jag den ultimata dödssynden och lade ananas på pizzan, tillsammans med chorizofärs och jalapenos.
Den fior di latte'n jag hade i kylen hade dessutom blivit dålig, så jag var tvungen att köra med en generisk svenneost så det blev mer fel än rätt innan jag var klar. Trots allt detta blev det förbannat gott och jag kommer troligtvis köra den här kombon fler gånger.
Visa bilaga 757411
Visa bilaga 757412
Hade en halv påse kvarglömd sedan sist. Bor själv med sambo (som aldrig lagar mat) och själv äter jag bara ost på pizza eller hamburgare.Tjena!
Hur lyckas du med att Fior de latte blir dålig? En påse här försvinner ju på nån dag, om den inte hamnar på en pizza så hamnar den i en pasta eller en cheesemelt när ungarna vill ha mellanmål.