Några bilder tror jag inte jag har tyvärr, inte så jag vet var de är iaf...
Jag skaffade min första Miyata racer 1989, en blå-vit Pro-Miyata med den kortlivade men läckra Shimano Santé gruppen (skulle gärna hitta en sådan i fint skick..). 1990 blev det sprickor i ramen där bromsvajern gick in i ramen och det blev ny ram på garantin, dock gick det inte att få tag på en stål ram så det blev en titan ram istället. Den byggdes upp med Santé gruppen och jag tävlade med den som 16 åring 90 och som junior 91. Dock kraschade jag den brutalt på etapploppet Östergötland runt 91 och ena sadelstaget blev så böjt så det gick in i hjulet, etappen fullföljdes på lagets reservcykel med clipspedaler, jag hade look. En ny titan ram införskaffades och byggdes upp.
1992, som andra års junior, sommarjobbade jag och köpte Dura-Ace sti växelhandtag och växlar, vilken dröm! Har för mig att det va första året de va tillgängliga på marknaden, 1990 hade proffsen börjat använda dessa och 1991 fick de som körde vm grupper (har jag för mig men kan ha fel).
Bromsarna hade jag hittat hos en lokal cykelhandlare i Laholm som hade fått de över någon gång och de hade blivit liggande.
Det blev många tävlingar på den, nästan varje helg under säsongen 92, det jag minns på rak arm är SM i Skellefteå med en 10:e plats, en 2:a plats bakom Magnus Bäckstedt i Jönköping efter att vi kört partempo halva tävlingen.
Efter den Miyatan blev det Cannondale på racer, dock hade jag en Ridge Runner mtb under några år.
Det som inte stämmer med min cykel är hjulen uppenbarligen då dessa inte fanns 1992 och styret, har för mig jag hade ett 3tt ergo. Vevpartiet är jag lite osäker på.