Eftersom jag inte fick napp i yardsale-tråden så blev den en cykelkorg på biltema.
En av fästdetaljerna ska träs på gaffelröret, detta har dock en lite "pigg" som jag antar ska gå i ett spår på gaffeln för att korgen ska sitta rakt. Detta känns inte som något jag sett på några gafflar? Diametern utan denna pigg är runt 28.6mm så jag antar det kommer att bli frustration om jag försöker montera denna på min hybrid?
Visa bilaga 786637
Går så klart att fila ner denna pigg men brukar vara jobbigare än det ser ut att göra detta... Varför har dom gjort detaljen på detta sätt? Kommer biltema-cyklar med en slits i gaffelröret?
Finns det någon korg hos de andra "stora" som t ex jula som inte har denna konstruktion? Monteringsdetaljerna låg plastförpackade så de gick inte direkt att packa upp i varuhuset, det följde dessutom med dessa två detaljer i två olika diametrar vilket gjorde att jag förutsatte att den skulle vara generell och passa alla cyklar då de flesta korgar jag hittade online med liknande konstruktion bara såg ut att komma med en detalj och då riskerar att vara för fel diameter på gaffelrör...
Varför frågar jag då och inte bara testar? Cykeln är 15 år gammal och skruvar brukar vara fastrostade eller korroderade efter många års uteförvaring så det brukar alldeles oavsett bli en rätt frustrerande mekstund när något sånt här ska göras...
Länk, någon pigg syns inte på bilden:
För fast montering på 28"-cyklar. Av plastbelagd metalltråd. Med monteringsdetaljer.
www.biltema.se