Azog
Aktiv medlem
Isaberg
Det är ju en frivillig avgift. Antingen parkerar man på gamla parkeringen gratis, nya parkeringen för 90 kr eller nya på avbetalning för 165.Helt sjukt!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju en frivillig avgift. Antingen parkerar man på gamla parkeringen gratis, nya parkeringen för 90 kr eller nya på avbetalning för 165.Helt sjukt!
Det var fakturaavgiften jag reagerade på, visste först inte om de så mitt fel såklart men orimligt dyrt att avgiften ska va nästan lika hög som en dags parkering.Det är ju en frivillig avgift. Antingen parkerar man på gamla parkeringen gratis, nya parkeringen för 90 kr eller nya på avbetalning för 165.
Noway är väl kapad i början och slutet och bara lite kvar mellan grävd flow?Vi kör i Isaberg 1-2 gånger per år sen typ 6 år tillbaka. De utförsleder som fanns då är ju kvar (Nor way, No mercy, Jättestigen, typ) men för varje år blir de mer o mer slitna och nerkörda. Nor way förr o nu går nästan inte att känna igen sig i. Vet inte om det är allmänt tryck av åkarna, slitage efter endurotävlingen på hösten eller regn/vattenavrinning som sliter. Jättestigens hyllor av rötter är nu som nedre delen av No mercy var för 3-4 år sen.
Parkeringen o avgiften har jag inget problem med. Och personalen i lift, reception och verkstaden är väldigt trevliga o hjälpsamma!
Mvh
Magnus
Det är snälla features, löser du de naturliga delarna av no mercy har du inga problem med det byggda.Noway är väl kapad i början och slutet och bara lite kvar mellan grävd flow?
Jag inbillar mig att marken är kass för enduro. Svart sörja som det snabbt körs upp halvmeter djupa diken i.
Bättre underlag på andra toppen men där har det varit en del avverkning.
Jag såg att de byggt trä-features på no mercy. Vet i fan om jag vågar svart på trä....får se hur dagsformen är.
Blev nyfiken på träfeaturesen men är det wallriden ni tänker på eller har de bygggts upp något mer? Inte vart i isaberg i sommar så kanske kommit något nytt.Det är snälla features, löser du de naturliga delarna av no mercy har du inga problem med det byggda.
Vi var där i förra veckan och hyrde fs - hojar. Nu har jag noll erfarenhet av downhill utan har enbart cyklar xc på HT - hojar. Men cyklarna är ganska basic och var lite märkligt inställda. 12-åringen fick t ex en XS där dämparna var jättehårt ställda. Reglagen på styret satt inte jämnt heller och sadelstolpen var också sned. På min fanns det ett märke på gaffelbenen.Någon som vet hur hyrcyklarna är? Tänkte dottern skulle testa FS.
Dåligt med lediga xs och xs är 130/130.
Hon har S i hardtail. På bilden på S är det en ghost med coil. Det känns lite risky med hyr coil om man väger strax under 50?
Edit. Ser ut att vara ghost riot med 453mm reach och 120mm HT i minsta storleken, ovanpå detta random coil och kanske okapat styre.
Inget framgångsrecep eller?
4000 kr?? Serverade dom gåslever i liftkön?Vi var där i förra veckan och hyrde fs - hojar. Nu har jag noll erfarenhet av downhill utan har enbart cyklar xc på HT - hojar. Men cyklarna är ganska basic och var lite märkligt inställda. 12-åringen fick t ex en XS där dämparna var jättehårt ställda. Reglagen på styret satt inte jämnt heller och sadelstolpen var också sned. På min fanns det ett märke på gaffelbenen.
Mitt intryck är att hojarna slits ganska hårt. Vi hyrde med trygghetspaket dvs försäkring med självriskeliminering och det var bra. Jag vurpade två ggr och lyckades paja greppet på styret på min som i övrigt fungerade bra.
Men det kostar... Ca 4k för tre personer för cyklar och liftkort en dag.
De få gånger jag hyrt (vallåsen och isaberg) så har det varit väldigt basic. Som du säger stenhårda däck och dämpare på xs/45 kg barn.Vi var där i förra veckan och hyrde fs - hojar. Nu har jag noll erfarenhet av downhill utan har enbart cyklar xc på HT - hojar. Men cyklarna är ganska basic och var lite märkligt inställda. 12-åringen fick t ex en XS där dämparna var jättehårt ställda. Reglagen på styret satt inte jämnt heller och sadelstolpen var också sned. På min fanns det ett märke på gaffelbenen.
Mitt intryck är att hojarna slits ganska hårt. Vi hyrde med trygghetspaket dvs försäkring med självriskeliminering och det var bra. Jag vurpade två ggr och lyckades paja greppet på styret på min som i övrigt fungerade bra.
Men det kostar... Ca 4k för tre personer för cyklar och liftkort en dag.
Ja 895 för cykel + skydd + pass blir en del.
Vi fick rätt på dem, det var luftdämpare både fram och bak så det var bara att släppa ut lagom mycket luft.Fick ni rätt på dämparen på XS? Jag är lite tveksam till att hyra 130/130 suntour när hon har en ht med 130mm lyrik nu.
Stor risk eller chans att alla xs är slut i alla fall.
Ja 895 för cykel + skydd + pass blir en del.
För tre pers. Tyvärr var både kaviar och gåslever slut så vi fick nöja oss med pastasallad hemifrån.4000 kr?? Serverade dom gåslever i liftkön?
Jag tyckte mest det var synd att den tråkiga juniorcykeln kostade lika som vuxen enduro.Vi är nu i Järvsö och där kostar en 24" FS + skydd + pass 1030 kr. Kanske en lite bättre cykel än i Isaberg, men min son ville inte köra på sån. Föra gången in Järvsö hyrde jag en DH-cykel för sonen för en dag, det var dyr: 895 för cykeln (plus skydd som han inte behövde).
I La Thuile i Italien där vi var i sommaren kostar hela paketet för barn bara 66,50 euro, och dår får man 800 höjdmeter, otroliga trails plus utsikten på Mont Blanc. Nu vill sonen har en bättre cykel så vi betalade lite mer, men man får klart mer för pengarna.
Jag tyckte mest det var synd att den tråkiga juniorcykeln kostade lika som vuxen enduro.
Lugn och fin nu Jonte, du har semesterVuxencyklarna på vallåsen ser bättre ut så skiter nog i det här. Hon är helt ointresserad själv. Ingen skillnad. Ingen skillnad på lyrik mot sid eller ray mot Mary heller. Nej, ingen skillnad men du kör på ett berg istället för på skånsk åker....Så ingen skillnad är rätt bra
Lugn och fin nu Jonte, du har semester![]()
![]()
I att hyra fs här alltså. Hon är nöjd med sin HT
Jag är sugen att testa HT i park men tänkte flickan ska testa fs.Ja, riktiga cyklister kör HT i park. Jag har blivit mjuk och kör nu FS i Järvsö. Funderar dock om jag borde tar HTen nästa gång. Sonen vil definitivt inte tillbaka till HT i park (även om han körde Barbro två gånger på sin dirt igår (han fick nu efter montering av frambroms)).
Jag är sugen att testa HT i park men tänkte flickan ska testa fs.
Jag har ju en stål HT på vinden men har bara kört den nåt lite på isaberg och inte med ordentlig gaffel och inte med spd
Exakt samma för mig, fast x3 då vi var där i tre dagar. Givetvis på tre olika fakturor med tre faktureringsavgifter.Å nej då, min kameraavläsning fakturerade 160.
Men passerade du ut och in 3 gånger eller vad hände?Exakt samma för mig, fast x3 då vi var där i tre dagar. Givetvis på tre olika fakturor med tre faktureringsavgifter.
Jag var där under 3 dagar.Men passerade du ut och in 3 gånger eller vad hände?
Bra anpassning till förändrat klimat.Ändå spännande med en skidanläggning som har fler besökare utanför skidsäsongen, för visst åker man bara skidor på vintern i Gislaved? 40% skidor och 60% ANNAT
Ja, maten skulle man kunna göra mycket med. Varför finns inte bara ex hamburgertallrik snabbt och enkelt ?Känns som det är rätt nära smärtgränsen prismässigt i alla fall.
Hörde att de ville bygga ut camping på andra sidan vägen för några år sen men fick nej. Vi får väl se vad de hittar på härnäst.
Har alltid tyckt de missar en möjlighet på mer prisvärd mat men min smak kanske märklig.
Och pappa fick en övning i expectation management?Jättetrappan fanns förra året också. Grabben grät hela vägen ner och sa till dem han mötte att det är fejk. Finns inget där uppe. Han trodde han skulle få pris eller iallafall glass
skyller ifrån mig utan att nämna andra i familjen....men han är stor nog att han behöver träna på att hantera besvikelser. Det har hans far fått göraOch pappa fick en övning i expectation management?
Så skönt, då grät du inte hela vägen ner?skyller ifrån mig utan att nämna andra i familjen....men han är stor nog att han behöver träna på att hantera besvikelser. Det har hans far fått göra
Nej, precis som grabben numera begriper jag bättreSå skönt, då grät du inte hela vägen ner?
Jag har lyckats vara där både denna och förra sommaren utan att höra talas om trappan. Men vi har iofs varit fokuserade på cykling så har ju inte letat.EDIT. undra om det inte varit nåt där när den lanserades och det stod kvar på hemsidan