Manurhin2
Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Jag har en nästan oanvänd sån, kan kolla imöra.Tack! Känns dock surt att köpa en hel sats med o-ringar för bara få tag på en, men de kan ju komma till nytta till annat. :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en nästan oanvänd sån, kan kolla imöra.Tack! Känns dock surt att köpa en hel sats med o-ringar för bara få tag på en, men de kan ju komma till nytta till annat. :)
Tack för erbjudandet, jag får kolla vidare, det funkar ju för tillfället.Tyvärr, 7 x 2 eller 9 x 2 är vad som erbjuds...
Tack! Känns dock surt att köpa en hel sats med o-ringar för bara få tag på en, men de kan ju komma till nytta till annat. :)
Tack för tipset!Kan vara bra att ha.
Jag har kunnat köpa enstaka o-ringar på Mekonomen.
Enda jag kunde komma på :Visa bilaga 785455
Ett halvt gammalt reflexfäste, en tunn läkt, några skruvar och en liten paracordrest blev ett verktyg som löste problemet. Gissning om tillämpning?
Haha, kanske kan dubbla som det.
Äsch, den fick gå i återvinningen, luktar död bäver trots en vända isopropanol och maskindiskMek å mek, men jag är nöjd med att jag hittade min borttappade flaska i skogen och lyckades få med den hem utan att cykla enhänt.
Snyggt.Lite luffarslöjd.
Visa bilaga 788289
Planen med ramen var att göra den mindre stöldbegärlig genom att låta barnen måla den med pensel.Snyggt.
Ramen verkar också ha en kreativ målning -bild på den önskas.
Visst är det fult, du får bonuspoäng för att du inte klipper av buntbandsändan.Får mobilhållaren på bilden nedan vara med här? Jag tänkte testa lite nya sträckor imorgon och behöver – utöver befintliga armstöd – eventuellt även navigationsstöd. (Ja, det går fint att använda bromsreglaget som löper helt fritt från buntbanden.)
Tack!Visst är det fult, du får bonuspoäng för att du inte klipper av buntbandsändan.
/A
Jag kanske skaffar något sådant inför nästa service. Fast å andra sidan är jag rätt glad för varje sak jag slipper förvara.Skulle precis skriva att en biltema greppgrej är bra att ha, men ovan ser fint ut
"Inga andra fullösningar"Jag behövde serva min stolpe. Specialized command post. Man lossar muttern genom att klämma stolpen i en stolphållare och greppar muttern med en oljefilteravdragare.
Jag har ingetdera så jag drog på lite butylslang och en styrstam. Runt muttern hade jag ett varv med spännband som hölls fast i skruvstädet. Det låste stenhårt när man vred på stolpen med styrstammen.
Det fungerade klockrent! Och inga rörtänger eller andra fullösningar som kunde repa stolpen.
Visa bilaga 789121
Haha, det där var ändå något! Har gravitationen verkat åt ena hållet i 40 år är det inte mer än rätt att den får göra jobbet även åt andra hållet! (Och glöm inte att posta i miyata-tråden såklart!)
Klart du du får visa andras också.Får man bara posta egna fulmek, eller även andras? Köpte en gammal Crescent herrcykel från tidigt 70-tal tidigare i somras och fick när jag kom hem med den se det fulaste fulmek jag någosin skådat vad jag kan påminna mig.
Du lägger ändå ribban väldigt högt nu. Har du verkligen tittar igenom tråden?Får man bara posta egna fulmek, eller även andras? Köpte en gammal Crescent herrcykel från tidigt 70-tal tidigare i somras och fick när jag kom hem med den se det fulaste fulmek jag någosin skådat vad jag kan påminna mig.
Du lägger ändå ribban väldigt högt nu. Har du verkligen tittar igenom tråden?
Fram med bilderna!
Hoppas du är bättre på att artbestämma cyklar än lök! Och nog för att min ICA skriver Lök, vit, Moreno om vitlök vilket i sig är spöstraff. Men det där måste väl för fasiken vara vanlig gullök!? Annars ska jag segla Gotland Runt, i din hatt och ungarnas båt.när man såhär i skördetider behöver nån bra hängare till purjon år det läge att titta i skrothögen med veterancykeldelar och voila!Visa bilaga 789668
Är du säker på att detta är ett fulmek? Snyggt gjort oavsett!Jag hittade gräsklipparen stående, med ett framhjul för lite. Dessutom saknades ett kullager. Jag konstaterade snabbt att jag aldrig kommer hitta kullagret, och började fila (bokstavligen) på en lösning:
Visa bilaga 789769
Osäker på hur hjulet hållits fast från början, men visst ser det ut som något brutits av längst ut på axeln?
Visa bilaga 789770
Jag filade ner axeln tills jag lyckades gänga M6x1-gängor någorlunda
Visa bilaga 789771
3D-printad bussning istället för kullager
Visa bilaga 789772
Nylock-mutter, förhoppningsvis håller det säsongen ut iallafall!
Tack! Finmek hade varit att köpa reservdelar tänker jag :)Är du säker på att detta är ett fulmek? Snyggt gjort oavsett!
Testa en klassisk nagelklippare för buntband. Blir helt perfekt.Tack!Hoppas bonuspoängen kvarstår även om jag berättar att endast en av ändarna på respektive ihopskarvning är bevarad i syfte att underlätta av- och återmontering – de andra två är avklippta och nedfilade.
![]()
Fan också, jag trodde att jag hade klarat mig, men då kommer såklart trägårds-polisen och avslöjar min okunnighet.Hoppas du är bättre på att artbestämma cyklar än lök! Och nog för att min ICA skriver Lök, vit, Moreno om vitlök vilket i sig är spöstraff. Men det där måste väl för fasiken vara vanlig gullök!? Annars ska jag segla Gotland Runt, i din hatt och ungarnas båt.
Men lösningen? Vacker tycker jag.
Inte konstigare än att du fulodlat purjolök, då blir den sådärFan också, jag trodde att jag hade klarat mig, men då kommer såklart trägårds-polisen och avslöjar min okunnighet.
Skönt att skylla på materialet! ;)Den här måste ändå kvala in som fulmeck. Men nöden har som sagt ingen lag, två minuter innan start av Uppsala 600 km lossnade ena skalmen. Jag sprang in till repan på hotellet och bad om ett gem. Men de blev ju inte så aero, så det det tog hela 38 h att cykla breveten.
Visa bilaga 790469
Den här måste ändå kvala in som fulmeck. Men nöden har som sagt ingen lag, två minuter innan start av Uppsala 600 km lossnade ena skalmen. Jag sprang in till repan på hotellet och bad om ett gem. Men de blev ju inte så aero, så det det tog hela 38 h att cykla breveten.
Visa bilaga 790469
Jag kan varmt rekommendera att plocka en påse rostfria bult, mutter och brickor i gängse cykelvänliga dimensioner på Bauhaus lösviktshylla. Kostar nästan ingenting och att slakta gamla VVS-detaljer är ett minne blottEn grabbens kompisar hade tappat en mutter på sitt ena handtag , bara att börja leta i skrotlådorna…
Hade visst några gamla vajerlås liggande med muttrar av rätt dimension. Visa bilaga 790820Visa bilaga 790821