Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Vad hände på sista varvet? Jenny hade ju bra marginal under 6/7 men vad hände på sista?
Keller kämpa ju på som en gris och fick en punka dessutom, gav Jenny segern till henne pga punkan?

Jenny Rissveds
Jenny har ju pressat hårt sista 2-3 veckorna över VM, hon nämnde i förra intervjun (efter XCCn tror jag det var?) att hon kände sig lite sliten efter VM-helgen. Inte så konstigt, Jenny håller väldigt bra form över lag med vinster o i övrigt bra placeringar i cupen. (y) 👏

Jenny Rissveds
En bit upp i totalen. Jag följer inte så noga i år, hur många kvar? De ska över Atlanten nu eller?

Pinkbike skippade totalen för xcc. Sist jag kollade låg hon bättre till där. Hur har det gått?

Jenny Rissveds
Även om det går väldigt väldigt bra nu så har hon slagits om 3e totalt tidigare (Tror Rebecca gick förbi i sista loppet) och sista året det inte fanns XCC cup hade hon vunnit om den funnits. Var nog samma år..

4 totalt är kanske hennes bästa resultat?

Jenny Rissveds
Screenshot_20251005_204244_Samsung Internet.webp

Jenny Rissveds
Vi borde fråga Jenny att vänta med att rycka ifrån till sista varvet.
Nej, jag menar inte så. Men när det hade dragit iväg till över minuten tappade jag lite fokus och började göra annat och hade bara ljudet på.

F.ö. väldigt likt med Pogi i lvg-EM idag. Imponerande, men jag har lite svårt att motivera för mig själv att sitta klistrad och titta om det känns som det med största sannolikhet är avgjort. Hade jag haft obegränsat med tid, visst. Nu är den dock inte det och då blir det lätt att jag börjar göra annat om det känns som loppet är avgjort.

Jenny Rissveds
Nej, jag menar inte så. Men när det hade dragit iväg till över minuten tappade jag lite fokus och började göra annat och hade bara ljudet på.

F.ö. väldigt likt med Pogi i lvg-EM idag. Imponerande, men jag har lite svårt att motivera för mig själv att sitta klistrad och titta om det känns som det med största sannolikhet är avgjort. Hade jag haft obegränsat med tid, visst. Nu är den dock inte det och då blir det lätt att jag börjar göra annat om det känns som loppet är avgjort.

Jag skojade bara. Och jag förstår dig helt.

Jag tycker dock att det fortfarande kan vara intressant att titta på imponerande prestationer. Nu vill jag dock inte betala, och har ofta också inte tid, för att ser en tävling, så jag följer bara tiderna på nätet.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Nu har jag aldrig cyklat på en Canyon men gissar att det måste vara team och / eller privat. Så jävla begränsande kan inte hojen varit trots att det nog kan ha gått sämre på ibis än på spec.

Hur gick det i början av säsongen? Hon kom nästan 3a för några år sen med nån enstaka vinst. Nu räcker det knappt att vinna hälften för att komma på pallen totalt.

Jenny Rissveds
Jag tror hon fick den frågan efter fredagens lopp. Om jag minns rätt så var svaret nåt i stil med:
"Nytt team, ny coach, ny cykel, nygift..:"

Rätt mycket förändring där.
– what has changed to make everything click?
– pretty much everything in my life, I would say. I moved from sweden. I'm married now. I have a new coach. so... oh, a new team. sorry team, I forgot! but yeah, pretty much everything.
https://tiz-cycling.tv/video/mtb-xcc-world-cup-2025-09-lake-placid-full-race-ladies/?tape=3 (vid 14 minuter kvar av videon)

inget om cykeln :)

Jenny Rissveds
Hur gick det i början av säsongen? Hon kom nästan 3a för några år sen med nån enstaka vinst. Nu räcker det knappt att vinna hälften för att komma på pallen totalt.
Jag kollade upp det där. Om vi koncentrerar oss på XCO så av dom fyra första loppen verkar hon missat ett och kommit 8a och 10a i dom två andra. Maxwell har gnetat på med hyfsade placeringar i alla lopp och har två vinster. Sen har många av Jennys vinster kommit i short track, sä även om det känns som hon vinner varenda lopp på sistone så är det "bara" 3 vinster i XCO. Flera vinster har kommit i EM och VM och dom ger inga världscuppoäng.

Poängfördelningen gynnar flitigt deltagande och bra placeringar, 250, 200, 160, 150, 140, 130, 120....

Tillbaka
Topp