Raggamuffin
Aktiv medlem
OT: Julmust
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mellanmusten är som lättöl medan starkmusten är som mellanöl.
Fast, det där implicerar att man inte skulle ha ett lager med några års förbrukning av must.Äntligen:
![]()
Musten är här – 111 dagar innan julafton
Ho-ho-ho! Julen har kommit tidigt för mustälskare. Åtminstone i Östersund.www.aftonbladet.se
Har Ica 18-årsgräns för allt med över 0,5 % alkohol?Säsongens första observation. I september, underbart och skrämmande på samma gång.
Visa bilaga 796173
Har Ica 18-årsgräns för allt med över 0,5 % alkohol?
Haha! Om det är Ica Focus i Göteborg som bilden är från så ser jag på deras hemsida att de har åldersgräns på cider 2,25 % och julmust 2,25 % men inte på lättöl och svagdricka. Ändå hörde jag, född på 1970-talet, aldrig talas om att någon av oss ungar någonsin lyckades bli onyktra på klass 1-dryck. Och då var det ändå en tid i nedre tonåren då rätt många av oss var beredda att anstränga oss mycket för en fylla.Tjena!
Frivillig åldersgräns för butikerna. Precis om att ha 15års gräns på energidryck
Rätt gissat. Och jag har för mig att dagens 2,25% i volym motsvarar de 1,8% i vikt som gällde under mina tonår. Den gränsen är väl satt för att kroppen förbränner den koncentrationen snabbare än den tar upp den?Haha! Om det är Ica Focus i Göteborg som bilden är från så ser jag på deras hemsida att de har åldersgräns på cider 2,25 % och julmust 2,25 % men inte på lättöl och svagdricka. Ändå hörde jag, född på 1970-talet, aldrig talas om att någon av oss ungar någonsin lyckades bli onyktra på klass 1-dryck. Och då var det ändå en tid i nedre tonåren då rätt många av oss var beredda att anstränga oss mycket för en fylla.
Samma här. Men det problemet har jag löst med vodka från systemet.
Skulle inte förvåna mig om det dyker upp alkoläsk med julmustsmak där i framtiden.
De har åldersgräns även för 0,0% i vissa butiker. Måste tillkalla personal när man köper alkoholfri öl (med under 0,5%) i självskanningen. Obegripligt.Har Ica 18-årsgräns för allt med över 0,5 % alkohol?
En vuxen grovarbetare blir nog bara pissnödig, men en tanig fjortis kan definitivt bli berusad på lättöl. Det är ju bara knappt halva alkoholstyrkan mot en klassisk starköl.Rätt gissat. Och jag har för mig att dagens 2,25% i volym motsvarar de 1,8% i vikt som gällde under mina tonår. Den gränsen är väl satt för att kroppen förbränner den koncentrationen snabbare än den tar upp den?
En vuxen grovarbetare blir nog bara pissnödig, men en tanig fjortis kan definitivt bli berusad på lättöl. Det är ju bara knappt halva alkoholstyrkan mot en klassisk starköl.
Några småkillar i kvarteret gick iaf och köpte lättölsback på Konsum, men effekten var kanske till stor del inbillad...
Vad blandar man till åt den Arge tomten då?Kanske har postat förr, men Arga tomten är ju en klassiker
Säsongens första observation. I september, underbart och skrämmande på samma gång.
Visa bilaga 796173
julmusten lär ursprungligen tagits fram som ett alkoholfritt alternativ till julöl. under motbokstiden tror jag.Jag visste inte att det finns Julmust med alkohol...
Julmust för mig har alltid varit typ läsk.
Inge bra, jag blev alldeles förstoppad...
Blev besviken när jag häromdagen såg att det bara var beställningssortiment och i kolli om 24. Men det var flaskan, visste inte att det fanns burk och gränsen på den verkar vara kolli om 6. Kanske blir en beställningTjena!
![]()
SoS Stark Julmust
Kryddig, söt smak med inslag av kavring, ingefära, kanel, mörk sirap och apelsinskal.www.systembolaget.se
Kiviks musteri https://buzzter.se/spaning/jula-lanserar-julamust/
"Inspirerade av julmusten" låter som att de faktiskt inte köper extrakt av Roberts. Men så saluförs det heller inte som julmust utan som Julamust.
Rätt liten folksamling vid detta evenemang.
Fasen det missade jag, tvivlar på att de är kvar tills efter jobbet..
De var nog bara igår. :/Fasen det missade jag, tvivlar på att de är kvar tills efter jobbet..
Det var åt andra hållet, bakom mig. =)Tjena!
Tycker jag känner igen den där krogen där bakom, men har väldigt svaga minnen..![]()
Det var åt andra hållet, bakom mig. =)
Repetition är inlärningens moder!Tjena!
Du ser hur dåligt minne jag har av dom två kvällarna!