[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Norrmännen verkar inte helt nöjda med sista skyttet.

1770560323159.webp

[OT] Skidskyttetråden
På temat:

”vi har landat i den här lösningen”

Ja det är fantastiskt! vilken bra lösning TV4
Man vart nog så förbannad när dom drog sig ur marknätet och när man ska titta på OS kör man reklam mitt i loppet.

Hatten av.

Senast ändrad:
[OT] Skidskyttetråden
Det var eurosports kommentatorer tror jag. Var iaf inte samma på längdåkningen. Fick inte igång tv4s sändning alls, så kunde inte jämföra där.
Var tvungen att kollgoogla då Vaccis röst inte var lika sliten som under touren..

"Johan Edlund är kommentator och David Ekholm är expert i TV4. Peppe Femling och Magdalena Forsberg skall vara studioexperter. Roberto Vacchi är kommentator i HBO med Elisabeth Högberg och Oskar Brandt som experter."

[OT] Skidskyttetråden
Nähä, svenskarnas grepp om bössan var inte av lestanderianska mått. Och bara Ponsi som hade åkfart nog för att ens med fullt skytte ha kunnat vinna.

[OT] Skidskyttetråden
Rätt överraskande åktider på sina håll idag. Bland svenskorna är alltså Linn snabbast före Anna, Elvira och Hanna. Känns som fransyskorna haft bra lagg medan svenskorna inte hade så bra fart i spåret - skidor eller form/höjd?

1770836214381.webp

:
1770836300638.webp

[OT] Skidskyttetråden
Elvira petad i mixedstafetten tyder väl på att tränarna är tveksamma till hennes form och det bekräftas väl tyvärr idag också. Hoppas hon kan vända på det.

[OT] Skidskyttetråden
Jag fick i samband med petningen för mig att hon har haft svårt på den där arenan/höjden tidigare så jag var inne och tittade vad hon gjort tidigare där och hon har faktiskt två tredjeplatser där från VC 2023. Så den känslan var inte helt rätt.

[OT] Skidskyttetråden
Idag kändes dock Hannas åkning väldigt svag. Nästan så att man hoppas att det var något problem med skidorna. Om inte så börjar man ju nästan fundera på någon sjukdom. Hon åkte ju rätt skapligt i mixed-stafetten.

[OT] Skidskyttetråden
Idag kändes dock Hannas åkning väldigt svag. Nästan så att man hoppas att det var något problem med skidorna. Om inte så börjar man ju nästan fundera på någon sjukdom. Hon åkte ju rätt skapligt i mixed-stafetten.

[OT] Skidskyttetråden
Vilken soppa. Kan bli riktigt rörigt om hon åker stafetten (om nu italienarna vågar ta ut henne). Ponera att Italien går först i mål, får guldmedaljerna inför en jublande hemmapublik och det hela avgörs i CAS om något år och hon fälls och laget blir diskat.

[OT] Skidskyttetråden
Godkänt av Samuelsson och Ponsi men räcker inte riktigt till medalj. Nelins skytte var däremot inte godkänt - 5 bom på 10 skott och drygt en straffrunda från 60:e och en plats i jaktstarten.

Får hoppas damerna kan lyckas imorgon.

[OT] Skidskyttetråden
Nja, går trögt för damerna. Blev 18, 22, 27 och 35 idag med två bom per skalle förutom Magnusson som bommade tre.

Svenskorna var jämna i åkfart men ganska långt efter och lite förvånande kanske med Gestblom som raskast på skidorna.
1771102107700.webp

[OT] Skidskyttetråden
Mystisk "analys".

VC-ställningen inför OS:
1771105278894.webp

VM-resultat i fjol:
1771105314375.webp

Edit: Verkar som laget och tränarna inte tycker det var väntat.

Senast ändrad:
[OT] Skidskyttetråden
Har lite en känsla av att det idag kan bli som tidigare för Ponsi och Samuelsson, ingen katastrof men ingen medalj. Båda med en bom i liggande.

[OT] Skidskyttetråden
Om svenska damerna inte får fart på skidorna idag kan de knappast klaga på skidorna med tanke på att Ponsi var raskast på skidorna idag.
1771163445728.webp

[OT] Skidskyttetråden
Ytterligare ett guld till Norge i skidskytte på gång vad det verkar som. Har rimligen råd med en straffrunda mer än Vittozzi om Kirkeeide inte missar mer än två.

[OT] Skidskyttetråden
Ytterligare ett guld till Norge i skidskytte på gång vad det verkar som. Har rimligen råd med en straffrunda mer än Vittozzi om Kirkeeide inte missar mer än två.
Man ska väl inte tycka att det är roligt med "misslyckanden" på vallen, men jag tycker ändå att det är kul när olika åkare får vinna.

Tillbaka
Topp