(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

marr sa:
Kurets sa:
Är det nån som begriper sig på varför deras hemsida inte tillåter en att gå in på produktsidan för vissa artiklar? Håller på och fnular på om jag ska köpa MS-606 för att cykla med i mörkt på väg och kanske CX träning. Söker jag på Magicshine så finns även MS-610 bland sökresultaten, men det går inte att gå in på produktsidan för den lampan. Jag gissar att den är borta ur sortimentet, men rätt amatörmässigt att den fortfarande går att hitta via sökfunktionen.

De gånger de varit så för mig, så har produkten blivit slutsåld.

Jag beställde själv ett 6celligt ms batteri precis. Gött med lite rabatt.

Det var likadant med MS-610 i helgen, men då fanns den fortfarande kvar i butik. Köpte en själv för 999:-, nedsatt från 1499:-.

NickPick sa:
Hur är Diadora bib tights "windtex" då?
Vill ha varmt på mig. :) dhb verkar ha många fina vinterplagg men jag vill gärna prova.

Kollade på deras bib tights för 2 år sedan och de kändes helt värdelösa jämfört med mina Castelli Velossosimo korta bibs så slutade med ett par varma löpartights som jag har under mina vanliga cykelbyxor och tycker det funkar bra. Har dock inte cyklat när det gått neråt nollan och kallare för då är det för ocharmigt överlag att cykla för min del

NickPick sa:
Vill ha varmt på mig. :) dhb verkar ha många fina vinterplagg men jag vill gärna prova.

Köpte ett par, kan återkomma på måndag när jag provat. Har hittills visserligen vintercyklar i längdskidtights, så har inte så mycket att jämföra med.

Peth sa:
NickPick sa:

Köpte ett par, kan återkomma på måndag när jag provat. Har hittills visserligen vintercyklar i längdskidtights, så har inte så mycket att jämföra med.

Jag svängde faktiskt förbi och provade dom, men herregud vilken känsla av dålig passform / billigt "skit" jag fick.
Varken small eller medium satt tight i skrevet på mig :) Egentligen så bör ett par vindtäta tights utan blöja vara bättre för mig. Annars blir det nog något från Dhb.

Köp ett par av Lidls vinterbrallor och prova.
Efter det sitter alla andra bra ;)

Har faktisk ett par som jag använder när det är riktigt kallt med långfillingar under.
Fungerar eftersom det sällan blir några längre rundor vid de tillfällena.

Här i Sundsvall är XXL med i ett rabatthäfte som heter Restaurangchansen. Där finns två kuponger som ger 25% på valfri vara förutom typ sportelektronik (samma som vid vänners vänner) och en kupong som ger 20% för ett helt köp. Det kanske finns något liknande där ni bor. Vi köpte en cykel med nästa 5000 kronors rabatt tack vara kupongen.

Kollade mailarkivet nu.

2013 - November
2014 - Juni, Oktober
2015 - Juni, November
2016 - Juni, September

Skulle inte iskallt ugå ifrån att det blir fler tillfällen i år.

Beställde ett par polaris 1 vinterpjux för 800 idag (eftersom lokala XXL inte hade rätt storlek i lager). Nån som har någon erfarenhet av dessa? Brukar vara rätt varm om fötterna och vet inte hur mycket cyklat det blir i vinter, men de lär ju funka bättre än överdrag på sommarskor som jag har nu iaf.

AX3L sa:
Beställde ett par polaris 1 vinterpjux för 800 idag (eftersom lokala XXL inte hade rätt storlek i lager). Nån som har någon erfarenhet av dessa? Brukar vara rätt varm om fötterna och vet inte hur mycket cyklat det blir i vinter, men de lär ju funka bättre än överdrag på sommarskor som jag har nu iaf.

Läs vinterskortråden där finns alla svar du kan tänkas behöva.

Två par Oakley à 799:-, ett par Sorel för 700:-, Concerse, vallajärn, vikter och lite annat i den nya butiken i Kalmar. Någon som har erfarenhet av Oakley skidglasögon? Tyvärr inte bara panoramavy utan ganska mycket ram i bilden.

Världens längsta shorts?

Bilagor

• Screenshot_2016-12-11-11-52-20.png
    Screenshot_2016-12-11-11-52-20.png
    59.3 KB · Besök: 76
GustafH sa:
Johan Falk sa:
skogsvakt sa:
Skogsgubben sa:
Världens längsta shorts?
Du har ett heltidsprojekt framför dig om du ska anmärka på varje felskrivning på xxl. Orka.

Tur att dom inte säljer verktyg från Bahco, då skulle det säkert bli övertid med OB-tillägg.

Bacho? Det är väl aldrig nån som stavar fel till Bhaco? Det är ju skitenkelt, kolla: Bacoh.

Ahhh... Du menar Backo :-D

Hur kommer det sig att online-shoppen får så usla betyg hos prisjakts användare, och att man inte ser några förbättringar över tid? Mina egna erfarenheter, tex vid annullering är också nedslående. Jag brukar försöka undvika nätbutiker med så här dåligt prisjakt-betyg. Man undrar osökt om de enstaka oreserverade toppbetygen är postade av XXL-anställda.
https://m.prisjakt.nu/store/13490

Senast ändrad:
jonja sa:
Hur kommer det sig att online-shoppen får så usla betyg hos prisjakts användare, och att man inte ser några förbättringar över tid? Mina egna erfarenheter, tex vid annullering är också nedslående. Jag brukar försöka undvika nätbutiker med så här dåligt prisjakt-betyg.
https://m.prisjakt.nu/store/13490

Har aldrig kikat på deras omdömen ska jag ärligt säga. Men tycker att deras webhandel alltid har fungerat bra.

Tillbaka
Topp