..

..
Som fd. bloggare har jag lärt mig mycket av vad som funkar/inte funkar och kom att tänka på ett tips som kommer till stor användning när du börjat få ihop en gedigen samling inlägg.

Detta är "etiketter" (taggar).
Tex "Träningsfilosofi", "styrketräning", "kost", "framtidsplaner", "trainer", "tävling" osv.

Om 2-3 månader, när en första-gångs-läsare hittar bloggen lär han slösa exakt ingen tid alls på att bläddra bland x antal sidor för att hitta intressant läsning. Men kanske däremot ser att du skrivit om "trainer" 300 ggr och blir nyfiken på detta :)

..
Tackar reaper, jag ska verkligen ta del av detta... funderade senast på detta tidigare idag, men förstod inte hur jag skulle göra, försöker hela tiden förbättra allt jag kan, så minsta lilla rekommendation ni har ska jag tänka på... var samma sak kring hur man fick bilderna i inläggen stora direkt, utan att behöva klicka på dom.

angående bloggen, nu är inlägg 4 klart, imorron vid lunch kommer förhoppningsvis inlägg 5, men om vad, det får ni se då!

btw. Reaper, hur gammal är du då?, uppfattar som att du har cyklat i 1,5 år och gör storsatsning 2015?:))

..
cykelgeek95 skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar reaper, jag ska verkligen ta del av
> detta... funderade senast på detta tidigare idag,
> men förstod inte hur jag skulle göra, försöker
> hela tiden förbättra allt jag kan, så minsta
> lilla rekommendation ni har ska jag tänka på...
> var samma sak kring hur man fick bilderna i
> inläggen stora direkt, utan att behöva klicka
> på dom.
>
>
> angående bloggen, nu är inlägg 4 klart, imorron
> vid lunch kommer förhoppningsvis inlägg 5, men
> om vad, det får ni se då!
>
>
>
> btw. Reaper, hur gammal är du då?, uppfattar som
> att du har cyklat i 1,5 år och gör storsatsning
> 2015?:))

Så lite så. Sen måste du inte ha 200 olika etiketter, för då blir det bara plåttrigt utan försöka highlighta de inlägg som kan tänkas vara intressanta för allmänheten. Sen kan du ju köra en "övrigt" där diverse random inlägg kan hittas som kanske inte ens har med cykling/träning att göra.

Precis fyllt 31 år, så började cykla typ 15 år för sent för att kunna göra "karriär". Men H30 ska nog bjuda på tillräcklig utmaning för att jag ska tycka det är kul att tävla :)

..
Grymt, ska fixa det, men gör det imoorgon... Trotsallt bättre o fixa sånt här innan det blivit för mycket inlägg...

Jahaaa okej, rätt bra nivå där med, lycka till o kör hårt, (all in or nothing:D)

förövrigt Sorry alla, blev ett sent lunchinlägg(hehe), får be om ursäkt för det, men nu är inlägg 5 inne --> https://johangren95.wordpress.com/

..
" Jag har sett mycket konstiga blickar när näste man på tur kommer och måste ta av mycket, då ler man bara inombords." Haha ! Näste man tycker förmodligen att du är en major douchebag och undrar varför du inte plockar bort vikterna efter dig.

Med vänlig hälsning/Vettochetikett

..
Vet inte riktigt hur jag ska formulera, så att du inte tar illa upp. Men det märks att du är helt grön på att blogga och att du både är ung och att din kunskap inom tex kost är bristfällig...

Kombinationen gör att jag helt tappar intresset för att läsa dina inlägg :| Nu är jag dock nyfiken, så läser ändå. Men du kanske borde fundera lite på det här med strukturen och inläggens innehåll, snarare än att massproducera inlägg utan kvalité till en i dagsläget begränsad skara människor.

Finns många fina exempel på "cykelbloggar" som verkligen andas kvalité, så ska du blogga seriöst måste du även läsa andras bloggar för att lära dig :)

Keep it up!

Ps. När jag var i din ålder satt jag och spelade CS, åt chips och pizza och vägde 140-150 kg. Så var alltså inte bättre själv Ds.

..
Ska verkligen tänka på det... måste välja om det är vänner eller cyklister som ska läsa:))
Jag tyckte själv det där inlägget var Dåligt kasst, men ville säga att det finns en hel del brister i min kost som jag vill förbättra.
ska försöka komma på ngt bra, vill bara utvecklas...trotsallt 4-5dagar inom området:))

..
Har du funderat på att flytta till Falun och köra velodrom ? Din idol är ju gammal velodromcyklist:)?
Tror det är mycket nyttigt om man satsar att cykla velodrom. Dessutom finns det ju ett par cyklister från Uppsala som är där och kör som säkert kan lära dig ett och annat. Bland annat om utbrändhet (en snubbe som körde lite väl hårt och blivit ödmjuk för träningsnivån efter det) och Isabell Söderberg kör ju där en del?
Dessutom verkar väll Falu CK ha en del gamla halvproffs/duktiga cyklister. Något du tänkt på? Eller är det Uppsala som gäller?
Dessutom är bancykling i sin linda i Sverige nu så det lär vara spännande om man är ung och satsande att köra bana. Många LVG proffs startade sina karriärer med velodrom.

Edit: ( Såg på din blogg att du överväger Borlänge CK isåfall kan du ju förslagsvis lägga vinterträning i Faluns velodrom )

Senast ändrad:
..
cykelgeek95 skrev:
> Ska verkligen tänka på det... måste välja om
> det är vänner eller cyklister som ska läsa:))
> Jag tyckte själv det där inlägget var Dåligt
> kasst, men ville säga att det finns en hel del
> brister i min kost som jag vill förbättra.
> ska försöka komma på ngt bra, vill bara
> utvecklas...trotsallt 4-5dagar inom området:))

Det är väldigt få som har talang för alla dom saker som dom är intresserade av.
Ett stalltips är att ta den tid/energi som du nu investerar i bloggandet till att istället:
1. Förkovra dig inom tränings & näringslära.
2. Sova på natten.
3. Träna.

Lycka till.

..
Svartskägg : Jag är oerhört sugen på velodrom, något annat kan inte sägas... det blir nog borlänge:)

la in ett kort inlägg idag, kommer att uppdatera mer sällan men med mycket mer kvalité fram till säsongen start från och med nu. vill fokusera mycket på mig själv under dessa 9 återstående veckor, som är oerhört viktiga, samt ladda upp mig psykiskt under denna period.... Känns som att det kommer finnas mer att skriva om när säsongen startar också...
Om någon vill veta mer om min utveckling, så får ni skriva PM.

Här kommer jag enbart "länka" när nya inläggen kommer.

..
no pressure:(..., som jag sagt 10 gånger, resultaten är inte viktiga, det handlar om att lära mig teknik och taktik. Fram tills dess blir det nog dåliga resultat, spelar ingen roll hur stark cyklist jag skulle vara, men när jag väl lärt mig, blir det islossning istället-

Im out:D!

..
Hörru cukelgeek, jag har läst alla dessa 500 sidor som började med att du skulle ta över cykelSverige osv, osv. Kul, bra, spännande!

Håll käft, träna, och grina när de kör sönder dig i år.

Cykel är en kokkosport, men var lite tystare innan du deltagit i ett lopp.

Visst, vi lever i året 2015 man bloggar...men, på den gamla onda tiden bonkade man... och kröp hem och käkade mer mat, näe jag börjar grina nu... varför ser vi inga sefies när du lider? T.o.m. gamla husguden minimollo gödslade ju med blodsprängda ben/ögon!

Grabben, jag hoppas att det går bra för dig, onekligen har du ju fångat vårt intresse här.

Men kan du vänligen sluta cykla på nätterna, eller börja tävla i Kina, kokkopojk.

..
rustas skrev:
> Hörru cukelgeek, jag har läst alla dessa 500
> sidor som började med att du skulle ta över
> cykelSverige osv, osv. Kul, bra, spännande!
>
> Håll käft, träna, och grina när de kör
> sönder dig i år.
>
> Cykel är en kokkosport, men var lite tystare
> innan du deltagit i ett lopp.
>
> Visst, vi lever i året 2015 man bloggar...men,
> på den gamla onda tiden bonkade man... och kröp
> hem och käkade mer mat, näe jag börjar grina
> nu... varför ser vi inga sefies när du lider?
> T.o.m. gamla husguden minimollo gödslade ju med
> blodsprängda ben/ögon!
>
> Grabben, jag hoppas att det går bra för dig,
> onekligen har du ju fångat vårt intresse här.
>
> Men kan du vänligen sluta cykla på nätterna,
> eller börja tävla i Kina, kokkopojk.

Har du käkat 1 kg muskotnöt?

..
cykelgeek95 skrev:
> Hahahahaha, det skönaste inlägg jag sett på
> denna sida och därför har jag en överaskning
> til, dig Rustas, kolla bloggen, sedan får du
> avgöra om det duger eller ej, annars får jag
> göra om och göra rätt....
>
> ---> https://johangren95.wordpress.com/
>
> Btw. Hade ju tänkt ta litet break, fan Rustas,
> why?(WHY?) :D

Ta ett litet break, redan? Du har ju precis börjat.

..
c.cup skrev:
> cykelgeek95 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hahahahaha, det skönaste inlägg jag sett på
> > denna sida och därför har jag en överaskning
> > til, dig Rustas, kolla bloggen, sedan får du
> > avgöra om det duger eller ej, annars får jag
> > göra om och göra rätt....
> >
> > ---> https://johangren95.wordpress.com/
> >
> > Btw. Hade ju tänkt ta litet break, fan Rustas,
> > why?(WHY?) :D
>
>
> Ta ett litet break, redan? Du har ju precis
> börjat.

Alltså sju inlägg och sedan ett break på två månader...? Dagens ungdom...uthålliga som poplåt.

:)

Angående din ökning i benpressen: du skriver att varken du eller någon annan kan förklara mysteriet bakom din fantastiska utveckling. Kunde vara en bra idé att refektera just kring varför du går framåt just nu. Det är sällan orsaken är att man blivit biten av en radioaktiv spindel eller liknande utan kan helt enkelt handla om att man gjort något rätt. Detta något kan vara värdefullt att kunna identifiera om man vill träna sig själv/planera sin egen träning.

..
Kul att du satsar på cykel. Jag har inga råd ang din träning, men angående din blogg.

Fundera på VEM du skriver för.

1. För de som hänger på Happy? Isåfall kan du likväl uppdatera denna tråden med dina watt-siffror så blir alla nöjda.

2. För dina vänner? Isåfall kan du skriva om vad som helst, hur som helst, när som helst.

3. För övriga, för att bygga en fan-base, för framtida sponsorer? I så fall måste du fokusera mer på innehållet! Bättre språk, bättre bilder, fler bilder. Och då måste du också posta kontinuerligt. Inte nödvändigtvis flera inlägg varje dag, eller ens varje dag. Men med viss kontinuitet så läsarna vet att det kommer nytt och intressant material.

Lycka till!

..
desmo skrev:

> Fundera på VEM du skriver för.
>
> 1. För de som hänger på Happy? Isåfall kan du
> likväl uppdatera denna tråden med dina
> watt-siffror så blir alla nöjda.
>
Neeeej! Den här tråden borde för länge sedan förpassats till de sälla jaktmarkerns, ihågkommen av vissa, saknad av få

..
Boktips

Phil Gaimon som under 2014 cyklade för Garmin-Sharp har skrivit en bok som kanske skulle passa trådstartaren? Boken heter "Pro cycling on $10 a day" och handlar om Gaimons klättring "from the bottom to the highest mountain". Jag har inte läst den själv ännu men jag har läst några av Gaimons artiklar/blogginlägg på Velonews och tycker att han erbjuder ganska rolig läsning.

"Presented here as a guide—and a warning—to aspiring racers who dream of joining the professional racing circus, Phil’s adventures in road rash serve as a hilarious and cautionary tale of frustrating team directors and broken promises. Phil’s education in the ways of the peloton, his discouraging negotiations for a better contract, his endless miles crisscrossing America in pursuit of race wins, and his conviction that somewhere just around the corner lies the ticket to the big time fuel this tale of hope and ambition from one of cycling’s best story-tellers."
(http://www.velopress.com/books/pro-cycling-on-10-a-day/)

Pro cycling on $10 a day.
Phil Gaimon
ISBN:9781937715243
Pris: 152kr

..
Jag har följt tråden med glädje. Jag vill säga två saker.

1) läs igenom dina inlägg innan du publicerar dom och läs igenom texten noga. Fundera om det saknas ord och om andra kommer att förstå innehållet.

2) sluta hävda att du är ödmjuk. Du är inte ödmjuk och uppfyller inte definitionen av vad ordet betyder. Däremot behöver du ju inte vara ödmjuk. Det är ju bara en norm som finns i samhället.

Jag tror du kommer bli en snabb cyklist!

/Olov

..
Jag har inte läst hela den här tråden men jag har noterat en sak. Då cykel är en lagsport och du nu har valt lag Johan. Hur kommer du att jobba tillsammans med laget och hur kommer du att hjälpa andra cyklister i det laget? Det är ju dels väldigt roligt att cykla som ett lag (för den för dagen bästa cyklisten) och dessutom väldigt roligt att omsätta taktik till praktik tillsammans. Kan vara väl värt att tänka på det.

En annan tanke är också att det är sjukt viktigt att skaffa kompisar och inte ovänner i tävlingsklungan då det är lätt att bli markerad och aldrig få spelrum... då spelar det liksom (nästan) ingen roll hur stark man är.

Notera också ang Skandis GP - det vinns sällan av klättrare utan snarare de som vågar stå på i kurvorna och de som kan dra 1x15min tungt typ.

Hoppas att du kommer fram till säsong utan att tappa motivationen eller gå sönder på vägen.

//F

..
väntade på den frågan och det är grejen, jag kommer förmodligen att hjälpa Streijffert en del i senior och kommer inte att tveka.... Jag är liksom isntälld på att visa framfötterna och inte vara placeringskåt:D... I elit sen, så blir det väl mycket o cykla för krippe kvist eller kanske Streifert igen exempelvis... Någon gång kanske jag är stark också, med min utveckling hittills, så har jag absolut noll koll på var jag kommer vara senare delen av säsongen....:D

angående Bloggen, så la jag in 2 inlägg igår och ett kort idag. --> johangren95.wordpress.com .. Kommer lägga in kontinuerligt 1 gång per dag ca, men vill lämna denna tråden till kommentarer kring bloggen alternativt att ni kommenterar där och jag svarar :D!

Senast ändrad:
..
Jag köper ditt argument om ödmjukhet.

En annan grej har jag dock hakat upp mig på. Du skrev att du blev utsatt för näthat nån gång. Jag tycker väldigt illa om näthat. Men, jag anser att du inte har blivit utsatt för näthat här på happy. Oftast är det saklig kritik med inslag av retsamma inlägg. Kan man få en kommentar på det?

Hur går det med träningen annars? Varför sker inga uppdateringar!?

..
Arnesson : Juste, det glömde jag helt bort faktiskt:(... hade ju tänkt gå, då jag såg det förut, men uppenbarligen glömde jag det helt, men Fick då se liverpool vinna, samt bränna av ett distanspass istället.. Hade dock varit väldigt intressant och Lyssna på Mr. toppfysik!!:)

Jocke_tuffing : Hahaha näthat???, då har du misstagit mig med någon annan alternativt vad någon annan sagt i denna tråd(inte vad jag vet dock), inte något jag har sagt iallfall kan jag garantera;).. Jag ser det bara som normalt att alla har olika åsikter och att inge förbjuder folk att säga vad dom vill/tycker..... Kommer alltid finnas folk som stör sig, men inget mer med det...=))!

Jag har haft så fullt up med träning, skola osv... Har känt att jag velat göra ett vettigt inlägg och har inte haft tiden för det......

gjorde en kort uppdatering nyss, men kommer ett riktigt inlägg imorrn, måste bara fundera ut vad det får bli;)... ---> https://johangren95.wordpress.com/

..
Saxat ifrån bloggen:

"Nu blir det väl ca 33-35 timmar i veckan, kommer inte behöva vilodagar utan det får bli uppehåll på typ 3-4 dagar någon enstaka vecka, för att jag ska nå nya höjder/rekord. Kommer ha som mål att köra såhär fram tills det är 3 veckor kvar till säsongen och då börja pumpa på med STENHÅRDA intervaller, då menar jag extremt hårda som ska kombineras med distans, hur jag kommer köra förblir min hemlighet, men det ska ge mig en riktigt bra form till östgöta."

Fortfarande väldigt ostrukturerade inlägg, men jag tog mig iaf så här långt och blev lite nyfiken och trots ditt hemlighetsmakeri ang din formtoppning kanske du kan svara på detta:
- Hur ser träningsvolymen ut sista 3 veckorna? Bibehållen eller reducerat antal timmar?

Antar du lyckats rota fram typ cavendish skräddarsydda taper eller liknande, så förstår om du ej vill dela med dig :)

..
Reaper : blir mindre träningsmängd;;)...vi kan säga såhär, om jag säger och det visade sig vara värdelöst, så blir det bara piiin. Så jag berättar bara om det funkar, annars förblir det nedgrävt långt ner i jorden;)...

Gjorde 2 inlägg igår, ett off topic från min cykling, men ett irritationsmoment;)...Det andra kanske är betydligt mer intressant, då det handlar om lugna dagar för min del, tro det eller ej;)

..
Nä, nu klickar jag i "Dölj denna tråd" med Chrometillägget. Att den här tråden ska dyka upp varje gång Du uppdaterar din blogg är inte OK tycker jag. Så jäkla intressant är det inte i mina ögon.

..
För det första har ingen tvinagr dig att klicka på den, finns många andra trådar i flödet och för det andra ----> om det är ett problem att jag uppdaterar varannan eller var tredje dag eller mer sällan, så är det ett bevis på att du måste hänga här alldeles för mycket för ditt eget bästa;)!

..
Hur skulle det se ut om alla som hade en blogg på Happy gjorde ett inlägg för att visa att man uppdaterat bloggen?

Vill man läsa din blogg så har man väl redan lagt in den i favoriter eller liknande.

Att få en större läskrets tar tid och tålamod men det verkar ju inte vara din starka sida.

Blogga på och skriv vidare här om det tråden handlar om, lycka till.

Tillbaka
Topp