Monterat Tacky chan och rullat en första rundan.
Det tätade med bara golvpump, men fast det såg ut att sitta rätt hela varvet så gled det tillbaks ner i fälgen när jag släppte trycket, 2 ggr. (grr...) (På ett newmen sla30).
Så jag hade Emil Johansson-stumt när jag rullade ut i skogen och det var naturligtvis hemsk, släppte ut lite då o då under rundan, och när jag kom hem släppte jag ut allt, och då kröp det ner *igen*. Pumpade upp det och den gången small det till som "det ska", men jag fortsatte till 3 bar och det får sitta så till imorrn om det finns än millimeter till att krypa upp.
Det är bara 58 mm över casingen på 30mm fälgen (men NN bak är 59 så ungefär samma), sidoväggarna känns som enduro-light, men det mjukar nog upp sig efter användning så tror det kommer kännas mer som ett stigdäck än mitt Der baron gjort tyvärr. Mittdobbarna är ungefär som barons men sidodobbarna är tydligt högre. Vägde baronen med en del delvis torkad vätska kvar i o det vägde 1080, så kanske 1050 från början. Tycker nog det är ett bättre däck för mig ändå, men gammalt gummi...
Visa bilaga 759383Visa bilaga 759384