Allebike Gravel - MB31

Allebike Gravel - MB31

Bilagor

• IMG_2646.jpeg
    IMG_2646.jpeg
    131.9 KB · Besök: 389
Allebike Gravel - MB31
Trist! Men om cykel varit hanterad i kartong på väg så är det inte omöjligt att skadats under frakt.
Säkert omöjligt få ersättning av från fraktbolag ochså efter emottaget och användning

Senast redigerad av en moderator:
Allebike Gravel - MB31
17k för en begagnad (standard med grx + skärmar) med 120 mil på mätaren, är det ett skäligt pris eller ej? Lite skav på några ställen men annars ska den vara i rätt bra skick... Vill ju inte betala för mycket men sitta och leta efter fynd tar en himla tid å andra sidan, tid jag skulle kunna cykla på istället...

Allebike Gravel - MB31
17k för en begagnad (standard med grx + skärmar) med 120 mil på mätaren, är det ett skäligt pris eller ej? Lite skav på några ställen men annars ska den vara i rätt bra skick... Vill ju inte betala för mycket men sitta och leta efter fynd tar en himla tid å andra sidan, tid jag skulle kunna cykla på istället...
Jag tycker att det låter ganska högt men cykeln är ju billig för vad man får redan från fabrik så jag vet inte. De flesta jag har sett på blocket har legat på 15k tror jag

Allebike Gravel - MB31
Jag sålde min för 14500, den hade gått under 100 mil. Standard bortsett från oval klinga fram. Så gott som nyskick

Allebike Gravel - MB31
Menar förmodligen att mer drop ger aggresivare sittställning, kan ju kombineras med längre stam om längden är problem. Mitt intryck är ju att MB31 gravel har en lite mer mtb-lik geo med lång reach och kort stam, att då gå ner i storlek för att få den mer "lvg-lik" känns som fel val, bättre då att kolla på en cykel som från början är gjord för att ligga närmare den sittställning man vill ha?
hm har snöat on på em MB31 men vill ha en mer aggressiv sittställning, är van vid det från min racer. Har jämfört geo på de två och kommer fram till att en small blir mest lik givet att reachen är längre men kort stam (70mm) på MB31. 176 / 83 cm

Allebike Gravel - MB31
hm har snöat on på em MB31 men vill ha en mer aggressiv sittställning, är van vid det från min racer. Har jämfört geo på de två och kommer fram till att en small blir mest lik givet att reachen är längre men kort stam (70mm) på MB31. 176 / 83 cm
Återigen, utan att själv ha cyklat på MB31, så skulle jag rekommendera dig en provcykling innan köp med de önskemålen. Jag tycker det låter som det kan vara en annan typ av gravel du söker...

Jag har en Canyon grizl som har längre reach än min racer, men jag sitter rätt lika på båda cyklarna. Men det är en helt annan känsla på graveln jämfört med lvg:n. Passar bra för mig men det är ju inte helt säkert att du tycker lika, därav rekommendation om provcykling om du är det minsta osäker.

Senast ändrad:
Allebike Gravel - MB31
Återigen, utan att själv ha cyklat på MB31, så skulle jag rekommendera dig en provcykling innan köp med de önskemålen. Jag tycker det låter som det kan vara en annan typ av gravel du söker...

Jag har en Canyon grizl som har längre reach än min racer, men jag sitter rätt lika på båda cyklarna. Men det är en helt annan känsla på graveln jämfört med lvg:n. Passar bra för mig men det är ju inte helt säkert att du tycker lika, därav rekommendation om provcykling om du är det minsta osäker.
Det vore såklart det bästa!

Någon i Stockholm som vill visa upp sin S eller M så man kan känna på storleken?
I stan eller norrort, jag bjuder på kaffe och glass!

Allebike Gravel - MB31
Snygg!
Hur rapp känns den med nya hjulen?
Är lite inne på en MB31 som ett komplement till mtbn, men är orolig att den kommer kännas slö och tung jämfört med min superlätta mtb i karbon.
Jag tycker att skillnaden var större än vad jag hade trott. Klart rappare och en jävla rull.

Sen är det ju svårt att jämföra en gravel med en MTB då det är helt olika körstilar. Rappheten och styvheten är inte lika viktig då man ligger och matar på grusvägar på ett helt annat sätt.

Men jag måste varna dig, jag köpte min MB31 i som komplement/vintercykel till min MTB. Idag har jag ingen MTB utan köpte istället en ny racer. Gravel är verkligen superroligt och typ 0 underhåll jämfört med mtb.

Allebike Gravel - MB31
Jag tycker att skillnaden var större än vad jag hade trott. Klart rappare och en jävla rull.

Sen är det ju svårt att jämföra en gravel med en MTB då det är helt olika körstilar. Rappheten och styvheten är inte lika viktig då man ligger och matar på grusvägar på ett helt annat sätt.

Men jag måste varna dig, jag köpte min MB31 i som komplement/vintercykel till min MTB. Idag har jag ingen MTB utan köpte istället en ny racer. Gravel är verkligen superroligt och typ 0 underhåll jämfört med mtb.

Kul :)

vad är det man går miste om då om man kör en mb31 jämfört med rocket? vikten verkar bara skilja ca 500gram.
Komfort? Fast den kanske inte påverkad så mycket eftersom gaffeln är i kolfiber och man kan ju sätta dit kolstolpe och styre också... hmm

Rocket + GR1600 hjul eller MB31 + zipp 303, typ samma pris :)

Allebike Gravel - MB31

vad är det man går miste om då om man kör en mb31 jämfört med rocket? vikten verkar bara skilja ca 500gram.
Komfort? Fast den kanske inte påverkad så mycket eftersom gaffeln är i kolfiber och man kan ju sätta dit kolstolpe och styre också... hmm

Jag har en av varje. Det är la dom elektroniska växlarna också är de bätte bromsar på rocketen som skiljer typ. Kan verkligen rekommendera mb31an

Allebike Gravel - MB31

Jag har varit sugen på att uppgradera mig rejält med en OPEN eller annan carbon-gravel, men kommer tillbaka till at det är rätt skönt med aluminium-ram som man kan göra lite som man vill med. Känns som lite grejen med gravel.

Allebike Gravel - MB31
Jag har varit sugen på att uppgradera mig rejält med en OPEN eller annan carbon-gravel, men kommer tillbaka till at det är rätt skönt med aluminium-ram som man kan göra lite som man vill med. Känns som lite grejen med gravel.
Hur känns MB31:an nu med kolhjul?

MB31 finns ju nu med attraktiva komponenter, elväxlar, wattmätare, force-reglage etc.

Allebike Gravel - MB31
Sugen att byta till kolfiber sadelstolpe, inget som hindrar mig från att köpa alle bikes kolfiber stolpe va?
Lyckades lätta min hoj med 222g genom slang ute och bytte oanvända skruvar till silikon pluppar. Fick mersmak

Allebike Gravel - MB31
Sugen att byta till kolfiber sadelstolpe, inget som hindrar mig från att köpa alle bikes kolfiber stolpe va?
Lyckades lätta min hoj med 222g genom slang ute och bytte oanvända skruvar till silikon pluppar. Fick mersmak
Sålänge det är rätt dimension på nya stolpen är det inget som hindrar dig, men använd momentnyckel eller var försiktig samt använd kolfiberpasta vid montering?

Allebike Gravel - MB31
20231016_082724.jpg

Det enda var att det var gängor i drevet och på grx är det ju gängat i vevpariet så jag borrade upp gängorna i drevet och fick använda dom gamla skruvarna för dom som följde med drevet var lite väl korta då.

Tillbaka
Topp