ErikPettersson
Medlem
Allebike Gravel - MB31
Täcks tyvärr inte av garantin enligt dem, rätt besviken på deras ton :/ Erbjöd mig att montera dit ny bakväxel själv om de skickade över en men det gick inte heller.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Täcks tyvärr inte av garantin enligt dem, rätt besviken på deras ton :/ Erbjöd mig att montera dit ny bakväxel själv om de skickade över en men det gick inte heller.
Ja det känns omöjligt, men men, hoppas få ordning på den i alla fall, verkade najs den lilla sträcka jag kunde cykla!Trist! Men om cykel varit hanterad i kartong på väg så är det inte omöjligt att skadats under frakt.
Säkert omöjligt få ersättning av från fraktbolag ochså efter emottaget och användning
Cykelaffären köper väl frakten och är ansvarig mot kund. Så det saknar betydelse om de satt ditt en skadad del eller om delen skadats under transport.Ja det känns omöjligt, men men, hoppas få ordning på den i alla fall, verkade najs den lilla sträcka jag kunde cykla!
Det var oväntat och tråkigt. Det är ju inte så att du haft sönder något med flit och du hade ju bara haft cykeln 3-4 månader.Täcks tyvärr inte av garantin enligt dem, rätt besviken på deras ton :/ Erbjöd mig att montera dit ny bakväxel själv om de skickade över en men det gick inte heller.
Jag tycker att det låter ganska högt men cykeln är ju billig för vad man får redan från fabrik så jag vet inte. De flesta jag har sett på blocket har legat på 15k tror jag17k för en begagnad (standard med grx + skärmar) med 120 mil på mätaren, är det ett skäligt pris eller ej? Lite skav på några ställen men annars ska den vara i rätt bra skick... Vill ju inte betala för mycket men sitta och leta efter fynd tar en himla tid å andra sidan, tid jag skulle kunna cykla på istället...
Jo precis, kanske avvaktar lite till. Sett till vad man får för pengen är det rätt prisvärt fortfarande men kanske inte sett till vad den faktiskt kostar ny. Hoppas det dyker upp en billig i XL snart, meka lite har jag inget emot.Låg ju ute en för 12000 rätt länge i vintras...
17k för en begagnad (standard med grx + skärmar) med 120 mil på mätaren, är det ett skäligt pris eller ej? Lite skav på några ställen men annars ska den vara i rätt bra skick... Vill ju inte betala för mycket men sitta och leta efter fynd tar en himla tid å andra sidan, tid jag skulle kunna cykla på istället...
hm har snöat on på em MB31 men vill ha en mer aggressiv sittställning, är van vid det från min racer. Har jämfört geo på de två och kommer fram till att en small blir mest lik givet att reachen är längre men kort stam (70mm) på MB31. 176 / 83 cmMenar förmodligen att mer drop ger aggresivare sittställning, kan ju kombineras med längre stam om längden är problem. Mitt intryck är ju att MB31 gravel har en lite mer mtb-lik geo med lång reach och kort stam, att då gå ner i storlek för att få den mer "lvg-lik" känns som fel val, bättre då att kolla på en cykel som från början är gjord för att ligga närmare den sittställning man vill ha?
Återigen, utan att själv ha cyklat på MB31, så skulle jag rekommendera dig en provcykling innan köp med de önskemålen. Jag tycker det låter som det kan vara en annan typ av gravel du söker...hm har snöat on på em MB31 men vill ha en mer aggressiv sittställning, är van vid det från min racer. Har jämfört geo på de två och kommer fram till att en small blir mest lik givet att reachen är längre men kort stam (70mm) på MB31. 176 / 83 cm
Det vore såklart det bästa!Återigen, utan att själv ha cyklat på MB31, så skulle jag rekommendera dig en provcykling innan köp med de önskemålen. Jag tycker det låter som det kan vara en annan typ av gravel du söker...
Jag har en Canyon grizl som har längre reach än min racer, men jag sitter rätt lika på båda cyklarna. Men det är en helt annan känsla på graveln jämfört med lvg:n. Passar bra för mig men det är ju inte helt säkert att du tycker lika, därav rekommendation om provcykling om du är det minsta osäker.
Kört winter marathon plus 42or i två säsonger.Vad tänker ni för däck på cykeln till vintern?
Visa bilaga 657406
Har uppgraderat cykel med ZIPP 303 Firecrest, helt klart väl investerade pengar! :)
Jag tycker att skillnaden var större än vad jag hade trott. Klart rappare och en jävla rull.Snygg!
Hur rapp känns den med nya hjulen?
Är lite inne på en MB31 som ett komplement till mtbn, men är orolig att den kommer kännas slö och tung jämfört med min superlätta mtb i karbon.
Jag tycker att skillnaden var större än vad jag hade trott. Klart rappare och en jävla rull.
Sen är det ju svårt att jämföra en gravel med en MTB då det är helt olika körstilar. Rappheten och styvheten är inte lika viktig då man ligger och matar på grusvägar på ett helt annat sätt.
Men jag måste varna dig, jag köpte min MB31 i som komplement/vintercykel till min MTB. Idag har jag ingen MTB utan köpte istället en ny racer. Gravel är verkligen superroligt och typ 0 underhåll jämfört med mtb.
Jag har en av varje. Det är la dom elektroniska växlarna också är de bätte bromsar på rocketen som skiljer typ. Kan verkligen rekommendera mb31anKul :)
vad är det man går miste om då om man kör en mb31 jämfört med rocket? vikten verkar bara skilja ca 500gram.
Komfort? Fast den kanske inte påverkad så mycket eftersom gaffeln är i kolfiber och man kan ju sätta dit kolstolpe och styre också... hmm
Rocket + GR1600 hjul eller MB31 + zipp 303, typ samma pris :)
Jag har varit sugen på att uppgradera mig rejält med en OPEN eller annan carbon-gravel, men kommer tillbaka till at det är rätt skönt med aluminium-ram som man kan göra lite som man vill med. Känns som lite grejen med gravel.Kul :)
vad är det man går miste om då om man kör en mb31 jämfört med rocket? vikten verkar bara skilja ca 500gram.
Komfort? Fast den kanske inte påverkad så mycket eftersom gaffeln är i kolfiber och man kan ju sätta dit kolstolpe och styre också... hmm
Rocket + GR1600 hjul eller MB31 + zipp 303, typ samma pris :)
Hur känns MB31:an nu med kolhjul?Jag har varit sugen på att uppgradera mig rejält med en OPEN eller annan carbon-gravel, men kommer tillbaka till at det är rätt skönt med aluminium-ram som man kan göra lite som man vill med. Känns som lite grejen med gravel.
Jag tycker den känns både rappare och styvare. Är det något annat jag skule vilja byta ut så är det till elväxlar, men annars är shimano GRX väldigt bra.Hur känns MB31:an nu med kolhjul?
MB31 finns ju nu med attraktiva komponenter, elväxlar, wattmätare, force-reglage etc.
Vad väger den som den är nu?Jag tycker den känns både rappare och styvare. Är det något annat jag skule vilja byta ut så är det till elväxlar, men annars är shimano GRX väldigt bra.
Det har jag ingen aning om :)Vad väger den som den är nu?
Vad kör du för skärmar?Kört winter marathon plus 42or i två säsonger.
Kul? Nej. Lättrullade? Nej. Grepp? Ja. Extra träning? Ja.
Vad var det för pluggar du satte i?Sugen att byta till kolfiber sadelstolpe, inget som hindrar mig från att köpa alle bikes kolfiber stolpe va?
Lyckades lätta min hoj med 222g genom slang ute och bytte oanvända skruvar till silikon pluppar. Fick mersmak
Fyndade från Kina!Vad var det för pluggar du satte i?
Sålänge det är rätt dimension på nya stolpen är det inget som hindrar dig, men använd momentnyckel eller var försiktig samt använd kolfiberpasta vid montering?Sugen att byta till kolfiber sadelstolpe, inget som hindrar mig från att köpa alle bikes kolfiber stolpe va?
Lyckades lätta min hoj med 222g genom slang ute och bytte oanvända skruvar till silikon pluppar. Fick mersmak
Nix kör allebikes kolfiberstolpe på min. Även absolute black oval klinga, den var bra mycket lättare än originaletSugen att byta till kolfiber sadelstolpe, inget som hindrar mig från att köpa alle bikes kolfiber stolpe va?
SKS speedrocker med hemmabyggd egolappVad kör du för skärmar?
Vilken storlek har du på klingan? Jag funderar nämligen på en större. Har du GRX?Nix kör allebikes kolfiberstolpe på min. Även absolute black oval klinga, den var bra mycket lättare än originalet
Japp har grx på den. Kör 44t på klinganVilken storlek har du på klingan? Jag funderar nämligen på en större. Har du GRX?
Ingen?Någon som vet vad det är för modell av storlaget och koppar det är på Bramleyn?
Minns du exakt var modellen hette. Har bara kikat lite snabbt och alla verkar passa shimanos samtliga vevpartier utom grx. ?Japp har grx på den. Kör 44t på klingan
Kör med wolftooth 46t grxMinns du exakt var modellen hette. Har bara kikat lite snabbt och alla verkar passa shimanos samtliga vevpartier utom grx. ?
Vad är "storlaget och koppar"?
Han undrar om styrlagret. Själv skulle jag ha kollat spec eller mailat till allebike.Vad är "storlaget och koppar"?