Barncyklar samlingstråd

Barncyklar samlingstråd
För att ytterligare illustrera mitt problem med riprocks ram så försökte jag mig på att ta några illustrerande bilder.
Den röda är en Roko bike 24 trail och den blåa är enSpecialized Riprock 20.

Har inget stativ så det var lite lurigt att få ett perfekt perspektiv på nivåskillnaden mellan sadlarna..men kanske tumstocksbilderna kan hjälpa.
Man blir ju onekligen sugen på att plocka fram vinkelslipen och kapa ner en bit av sadelröret..

Barncyklar samlingstråd
För att ytterligare illustrera mitt problem med riprocks ram så försökte jag mig på att ta några illustrerande bilder.
Den röda är en Roko bike 24 trail och den blåa är enSpecialized Riprock 20.

Har inget stativ så det var lite lurigt att få ett perfekt perspektiv på nivåskillnaden mellan sadlarna..men kanske tumstocksbilderna kan hjälpa.

Ja så där är det ju bevisligen. Förstår hur du tänker :) Roko biken är väl iofs gjord för att passa väldigt korta barn. Specialized tänkte nog att man ska köra 20" rätt länge, sedan byta till 24".

Men så tänker väl även Woom när deras 24" MTB är "från 7 till 11 år", eller från 128cm :)

Vi kan nog komma överens om att dedikerade barncykelmärken allt som oftast gör bättre barnspecifika produkter...

Tillbaka
Topp