Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jeppe_E sa:Jag kommer över med lite sandpapper...
ohellstrom sa:Är det helt säkerställt att det är "passformen" som förhindrar stolpen att skjutas in?
Dvs, är det uteslutet att det finns en mindre diskontinuitet någonstans i ramen? Lys med lampa och försök lokalisera exakt var det tar emot.
Jeppe_E sa:smärgelduk är nog lite väl häftig på kokosplasten :)
tmalm sa:Lager går att bånka fast medelst hammare och träbit som mellanlägg. Gärna träbit "på andra sidan " oxå.
/T
Jenny W sa:Fortsätter väl min monolog här.
Denna borde väl klara jobbet med lagret? De små brickorna behövs nog inte på insidan. De sätter jag mot muttrarna sen utanpå de stora brickorna.
mikipedia_ sa:Jenny W sa:Fortsätter väl min monolog här.
Denna borde väl klara jobbet med lagret? De små brickorna behövs nog inte på insidan. De sätter jag mot muttrarna sen utanpå de stora brickorna.
Är det pf30?
Det borde göra tricket, kom ihåg lite (2-3droppar) gäng/lagerlåsning på kopparna innan du pressar in dom för att motverka eventuelt knak.
Jeppe_E sa:Varför har du satt justeringen till bakbromsen nere vid BB? Den "skall" ju sitta uppe vid styret :)
Jeppe_E sa:Varför har du satt justeringen till bakbromsen nere vid BB? Den "skall" ju sitta uppe vid styret :)
Jenny W sa:Jeppe_E sa:Varför har du satt justeringen till bakbromsen nere vid BB? Den "skall" ju sitta uppe vid styret :)
Jag har tittat på en annan cykel men likadana bromsar och kopierat.
Jeppe_E sa:Jenny W sa:Jeppe_E sa:Varför har du satt justeringen till bakbromsen nere vid BB? Den "skall" ju sitta uppe vid styret :)
Jag har tittat på en annan cykel men likadana bromsar och kopierat.
Då skulle du tittat på min :p
Iofs lätt åtgärdat om du vill flytta den :)
Jenny W sa:Här är en till som satt snabblåset vid vevpartiet
Jenny W sa:Så helt fel kan det ju inte vara?
JLarsson sa:Lite lättare att justera i farten om den sitter rätt.
Smidigare att ha där nere när man ska av med hjulet?Jeppe_E sa:Jenny W sa:Här är en till som satt snabblåset vid vevpartiet
Ja, där är en till som satt det fel... :p
Jenny W sa:Så helt fel kan det ju inte vara?
Nej, inte fel, bara olika. Jag gillar olika. Bara tetas med dig lite Jenny. Det funkar det med. Men det är ju mer utsatt för smuts där nere, när man vid ett senare skede skall justera bromsen. Det ger ju en lite renare cockpit att ha den där nere.
Jenny W sa:Justerade växlarna igår och de går fint nu men jag blir inte klok på instruktionerna jag fick om att sätta växlen på stora klingan fram och femmans växel bak. Sen skulle man trycka in knappen på kopplingsdosan tills den blinkar. Ska det hända nått sen eller? Har gjort så och pedalat den men jag tycker inte att det händer nått.
GoranS sa:Jenny W sa:Justerade växlarna igår och de går fint nu men jag blir inte klok på instruktionerna jag fick om att sätta växlen på stora klingan fram och femmans växel bak. Sen skulle man trycka in knappen på kopplingsdosan tills den blinkar. Ska det hända nått sen eller? Har gjort så och pedalat den men jag tycker inte att det händer nått.
För att gå in i finjusteringsläge har jag för mig att man håller inne knappen på dosan några sekunder. När man sen är inne i finusteringsmoden och trycker på reglagen för att växla upp/ner därbak så finjusterar man bakväxelns position. Åtminstone är det om jag inte missminner mig helt så det funkar på den versionen Ultegra Di2 jag hart (ca fyra år gammal, så det kan ju ev. ha ändrats).
ohellstrom sa:Å andra sidan kan man ju bara göra rätt från början :)
Jenny W sa:Mjo... men jag har justerat den så att den växlar tyst och fint. Sen håller jag in knappen några sekunder tills dosan börjar blinka. Då vill den hoppa ner en växel och det rasslar som F. Så det blir fuljustering ist för finjustering :P
Får ta en titt igen när jag kommer hem dårå...
Jeppe_E sa:ohellstrom sa:Å andra sidan kan man ju bara göra rätt från början :)
Va? Nej...någon ordning får det vara.
Jenny W sa:Mjo... men jag har justerat den så att den växlar tyst och fint. Sen håller jag in knappen några sekunder tills dosan börjar blinka. Då vill den hoppa ner en växel och det rasslar som F. Så det blir fuljustering ist för finjustering :P
GoranS sa:Jeppe_E sa:ohellstrom sa:Å andra sidan kan man ju bara göra rätt från början :)
Va? Nej...någon ordning får det vara.
Håller med. Det heter ju att man lär från sina misstag.
Jeppe_E sa:Jenny W sa:Mjo... men jag har justerat den så att den växlar tyst och fint. Sen håller jag in knappen några sekunder tills dosan börjar blinka. Då vill den hoppa ner en växel och det rasslar som F. Så det blir fuljustering ist för finjustering :P
Snabbt tryck = battericheck.
Tryck >0,5 sek = fast rött sken, justeringsläge
Tryck >5sek = Crash reset
Om du trycker in den så länge att den börjar blinka så har du återställt systemet och den kommer att tugga växel.
Jenny W sa:Vad med denna?
Den sätter man väl när man vet hur långt gaffelröret ska vara?
Philan sa:Hej Jenny!
Har du lust att göra någon form av ekonomiredovisning för bygget? Antar att den på första sidan har fått justeras lite. Skulle vara trevligt att få siffror att jämföra med om man själv går i byggtankar. Kul att kunna följa ditt byggande här, bra jobbat!
Jeppe_E sa:Jenny W sa:Vad med denna?
Den sätter man väl när man vet hur långt gaffelröret ska vara?
Ja, precis. Men låt gaffelröret vara tills du gjort bikefiten. Å andra sidan så skall väl styret ner och inte upp. Så om du kapar efter du lagt på distanserna och stammen så kan det inte bli fel. Då handlar det mer om hur många distanser du vill ha ovanpå. Men ja, den skall sitta överst i gaffelröret. Skall spännas med momentnyckel, vilket är speciellt viktigt om styrröret också är i kokosplast?
Pst.. Det blev snyggt med lindan.