Sixten Fors
Aktiv medlem
Canyon Lux
Man kan välja att cyklar på en "snabb", lätt, kort och brant HT med lååång och jettenegativ stam utan dropper. Eller så väljer man en bättre cykel och kommer i mål i tid.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sixten Fors sa:Man kan välja att cyklar på en "snabb", lätt, kort och brant HT med lååång och jettenegativ stam utan dropper. Eller så väljer man en bättre cykel och kommer i mål i tid.
Solklart resultat pga en otb-cykel.AlfaAlfa sa:Aha det var därför.Sixten Fors sa:Man kan välja att cyklar på en "snabb", lätt, kort och brant HT med lååång och jettenegativ stam utan dropper. Eller så väljer man en bättre cykel och kommer i mål i tid.
Sixten Fors sa:Man kan välja att cyklar på en "snabb", lätt, kort och brant HT med lååång och jettenegativ stam utan dropper. Eller så väljer man en bättre cykel och kommer i mål i tid.
Tack, vad bra att det bra :)BuTTuS sa:Tack Sixten. Ditt storleksresonemang i den här tråden fick ju mig att beställa en Lux i XL, men även att börja fundera på hur jag sitter på min Dude i L också. Å se på tusan, den blev ju skönare med +20mm stam! Tack igen, nu vet jag att jag kommer att trivas på Luxen (efter byte till något kortare stam). Bara den kan dyka upp innan snön kommer nu då...
tullan sa:Tycker det är något märkligt att de kan skilja 10´ mellan slx 9.0 Pro Race och sl 8.0 Race Team? Den sistnämnda bör väl vara väldigt prisvärd....nya xtr 12 serien....väldigt fina DT Swiss carbonhjul bla
NickPick sa:Det är nog inte krångligare än att dom får köpa maxxis billigare.
Jensen sa:Fast även scott kör ju maxxis på sina. Förstår inte varför det skulle vara konstigt? Personligen ser jag det som en fördel. Andra som en nackdel. Däck ä ju ändå något många byter
Jensen sa:Vad? Har de valt exo enbart på ena? Märklig prioritering. Visst, mest belastning på det, men känns ju som du säger att de jagat sista grammen vilket blir lite löjligt då vikten nog ändå ä tagen på typ en medium. Då kunde de ju skippat det bak med när de ändå höll på.
Sen kostar ju visserligen ett exo däck mindre än två schwalbe ?. Har du kört maxxis föresten? Förstår ju att smaken ä som baken. Men vorre ju dumt att inte testa. Har vänner som mest kört schwalbe o varit övertygade om att det är däcken för dem och som sen till slut prövat maxxis o nu älskar dem. Säger inte att alla kommer gilla, men värt att testa
mklmtb sa:Idag levererades den, grymt snygg! Återstår att se hur den är i skogen, blir premiär imorgon och massor med intrimning.
Cyklarna har dropper 10 cm + dropperbeslag 5 cm + sadel 5 cm. Alltså 20 cm högre sitthöjd än vad sadelröret är långt.Jes sa:Nu har jag gått igenom tråden igen och ser att dina rekommendationer överlag går mot en större ram. Det som gör mig tveksam är att sadelröret är så mycket längre på M vilket ger en känsla av att sadeln kommer hamna väldigt "lågt" i ramen på en storlek M.
Canyons rekommendationer på sadelhöjd på S är 625-765mm vilket ger ett medel på 695mm. På en M är det 665-805mm vilket ger ett medel på 735mm. Ja sitter som sagt på 69cm.
mklmtb sa:Idag levererades den, grymt snygg! Återstår att se hur den är i skogen, blir premiär imorgon och massor med intrimning.
Clark sa:mklmtb sa:Idag levererades den, grymt snygg! Återstår att se hur den är i skogen, blir premiär imorgon och massor med intrimning.
CF SL 8.0 Pro Race? Återkom gärna med rapport, samt kontrollvägning :-)
BuTTuS sa:”För kort styrstam, ändrade till 5 nu ikväll” förstår jag inte, levererades den inte med 8?
That makes sense :-) Jag räknar också med att få byta till kortare när jag väl får min XL. Om man tittar på din bild ovan tycks det sitta en spacer ovanför stammen, dvs det finns utrymme för att kunna sätta stammen lite högre också?mklmtb sa:BuTTuS sa:”För kort styrstam, ändrade till 5 nu ikväll” förstår jag inte, levererades den inte med 8?
Skrvifle av mig, givetvis skulle det stå för lång, helt rätt att den levereras med 8. Bra att du är uppmärksam!
8cm är för mycket när jag precis ligger på gränsen mellan M/L enligt Canyons tabeller, dock utan tvekan L enligt Sixtens tabell :)
Rodge68 sa:Tjusig hoj! Ang. din kommentar om växeljustering så kan det vara, till Canyon´s försvar, så att de har justerat men Eagle är mycket känsliga och det kan räcka med 1/8-varv på justeringen för att det inte ska kännas helt 100.
Om du har maximal otur kan du ha råkat ut för en "hanger" som blivit sned i transporten, men hoppas det bara är justering...
BuTTuS sa:That makes sense :-) Jag räknar också med att få byta till kortare när jag väl får min XL. Om man tittar på din bild ovan tycks det sitta en spacer ovanför stammen, dvs det finns utrymme för att kunna sätta stammen lite högre också?mklmtb sa:BuTTuS sa:”För kort styrstam, ändrade till 5 nu ikväll” förstår jag inte, levererades den inte med 8?
Skrvifle av mig, givetvis skulle det stå för lång, helt rätt att den levereras med 8. Bra att du är uppmärksam!
8cm är för mycket när jag precis ligger på gränsen mellan M/L enligt Canyons tabeller, dock utan tvekan L enligt Sixtens tabell :)
ancientacid sa:Hur upplever du funktionen och känslan i droppern+reglage? Har du tidigare erfarenhet av dropperpost och kan jämföra?
Sett till den här korta jämförelsen baserat på garantiärenden verkar åtminstone KS-lev komma på en andraplats efter Fox transfer (med Reverb trea)
Tyvärr för dålig erfarenhet för att kunna jämföra, detta är första hojen jag har med dropper. Är dock nöjd med den som är monterad, fungerar fint och upplevs snabb.
Kroppslängd enligt uppgift 182 cm. Av bilden att döma, benlängd ca 88 cm, sadelhöjd ca 77 cm :)marcus_ec sa:Vad är din benlängd?