Mback72 sa:
Mback72 sa:
Helleman sa:
Jag fick precis reda på att min Canyon Neuron 9.0 SL blivit försenad. Skulle ha fått den nu men den dök inte upp och idag fick jag ett mail att den är försenad till Juni!!! Helt otroligt!
Någon mer här som råkat ut för samma sak?
Det här är lite underligt... Jag beställde en 9.0 SL i XL samma dag som den släpptes, och fick leveranstid från Canyon 4-8 februari. Har fortfarande inte fått någon cykel, men inte heller någon uppdaterad leveranstid. Har kontaktat Canyon Sverige via chatt och begärt besked. Där ser de inte heller någon anledning till att varken cykel eller nytt leveransdatum har kommit. De har ställt frågan till Tyskland, och där ligger bollen just nu...
Nu kom ett mail om försening. Beräknat datum för leverans är nu 18-22 mars. Blir det inte mer än så är det väl ok för mig. Innan dess är det i alla fall för lerigt för den nya blanka cykeln ;-)
Hmm, hur kan du få din redan i Mars? Jag mailade med dom idag och dom sa att det saknades komponenter (vilket säkert inte är den korrekta anledningen till förseningen) vilket gjorde att de inte kommer att kunna skickas förrän i Juni tillsammans med de cyklar som idag går att beställa och som kommer att skickas samtidigt. Dvs alla Neuron 9.0 SL kommer att skickas samtidigt enligt Canyon, men tydligen inte din?
Jag beställde min den 1:a December, så så långt efter dig beställde jag ju inte.
Har du beställt en svart kanske? Min är blå, om det nu kan spela någon roll. Fast då kan ju problemet inte vara leverans av komponenter...