Canyon Neuron 2019
Idag körde jag min tredje runda. Idag var känslan av att jag satt på någon annans cykel borta. Jag lade lite omsorg på att ställa in dämparna och efter en ca 3h runda på blandat underlag kan jag konstatera att jag valt helt rätt cykel för min cykling. Det var någon på forumet som skrev ett råd som var något i stil med "Köp en cykel för den cykling du faktiskt kommer att köra, inte för den cykling du vill köra". Jag gick på den linjen och det här känns kanon. Vill passa på att rikta ett tack till alla som delat med sig av frågeställningar och kunskap i den här tråden och andra. Kanske ett extra tack till Sixten Fors som jag sett ideligen försöka hjälpa personer som står och velar i sina cykelval både i denna tråd och andra.
Jag gjorde rent bromsskivorna ordentligt och det hjälpte betydligt, nu tar de faktiskt riktigt bra. En sak som jag inte riktigt får rätt på är växlarna. Har problemet med att den kuggar lite när det gungar och jag trampar samtidigt. Har försökt rätta till det genom att justera vajerspänning men förgäves. Har inget mekställ i nuläget vilket hade varit optimalt för att justera in det, tycker inte att det är så lätt att få det bra ute på stigen. Hade inte det problemet på min tidigare FS. Någon som vet om det är en inställningsfråga? Någon som upplevt samma problem?
Dropperpost måste ju vara det bästa som hänt sedan skivat bröd?
Jag gjorde rent bromsskivorna ordentligt och det hjälpte betydligt, nu tar de faktiskt riktigt bra. En sak som jag inte riktigt får rätt på är växlarna. Har problemet med att den kuggar lite när det gungar och jag trampar samtidigt. Har försökt rätta till det genom att justera vajerspänning men förgäves. Har inget mekställ i nuläget vilket hade varit optimalt för att justera in det, tycker inte att det är så lätt att få det bra ute på stigen. Hade inte det problemet på min tidigare FS. Någon som vet om det är en inställningsfråga? Någon som upplevt samma problem?
Dropperpost måste ju vara det bästa som hänt sedan skivat bröd?