Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jbhb sa:Är det en fördel?
JT sa:Om man "sitter fast" så är pedalerna antingen trasiga eller helt fel inställda.
Makten sa:men SPD sitter man fast i, i alla riktningar utom vridning.
Makten sa:JT sa:Om man "sitter fast" så är pedalerna antingen trasiga eller helt fel inställda.
Jag vet inte vad du har för konstiga pedaler, men SPD sitter man fast i, i alla riktningar utom vridning. Det är liksom hela vitsen.
Suck och stön, du förstår säkerligen precis vad jag menar. Man sitter fast i de riktningar där det tillför cyklingen något, men man sitter också fast om man inte lyckas banka in vridningsreflexen i skallen tillräckligt hårt så att man alltid kommer loss under alla omständigheter.JT sa:Makten sa:men SPD sitter man fast i, i alla riktningar utom vridning.
Exakt. Man sitter inte fast.
Lejon sa:Oj, råden blev ju till och med sämre än väntat. De flesta verkar Med avsikt missförstå själva frågan.
Sixten Fors sa:Min erfarenhet:
Det tog mig en dag eller två att lära mig använda SPD, för 25 år sedan, fastnade direkt.
SPD funkar perfekt, varje gång, alltid, utan undantag, löser aldrig ut när jag inte vill, löser alltid ut när jag vill.
Pedaler och klossar är billiga och håller typ för evigt. Vägar att cykla 1 meter utan SPD, oavsett cykel.
Makten sa:Suck och stön, du förstår säkerligen precis vad jag menar. Man sitter fast i de riktningar där det tillför cyklingen något, men man sitter också fast om man inte lyckas banka in vridningsreflexen i skallen tillräckligt hårt så att man alltid kommer loss under alla omständigheter.
Eller...Henrik_E sa:TS: Är SPD bra i skogen?
Sixten: titta vilka fina blåa plattisar jag köpt för pendling.
Jo att du tycker det själv har vi förstått.Sixten Fors sa:Eller...Henrik_E sa:TS: Är SPD bra i skogen?
Under rubriken "Min erfarenhet:" beskriver jag... min erfarenhet. Jag har inte klagat på någon annans erfarenheter eller synpunkter i ämnet. Andra får som vanligt tycka vad de vill. Om du undrar vad andra tycker så får du väl läsa andras inlägg.emmer sa:Jo att du tycker det själv har vi förstått.Sixten Fors sa:Eller...Henrik_E sa:TS: Är SPD bra i skogen?
Frågan är vad andra tycker.
Stumpy sa:Så vi kan väl komma fram till att både plattisar och klickpedaler (clipless) funkar bra i skogen, men att clips inte gör det i samma utsträckning. Många tycker att SPD är bra, men det finns många andra system för klickpedaler. Själv gick jag över från SPD till Eggbeaters pga att de inte fryser ihop på vintern och har sedan kört med sådana året runt.
Sixten Fors sa:SPD funkar perfekt, varje gång, alltid, utan undantag, löser aldrig ut när jag inte vill, löser alltid ut när jag vill.
Pedaler och klossar är billiga och håller typ för evigt.
Vet inte om jag är okänslig för slitage/glapp men mina SPD-pedaler håller nästan för evigt och klossarna håller tusentals mil. Långpromenader i skorna blir det bara om jag punkar/havererar, annars cyklar jag mest. Jämför med mina löpardojor som håller 25-125 mil innan de är slut och måste ersättas med nya. Skor/klossar nedan är rejält gamla och välanvända, antal mil vet jag inte, funkar fortfarande perfekt.jonja sa:Mina löser då inte alltid ut när jag vill, klossar är en slitdel, särskilt om man störs av glapp.