Cykelmärke Author

nickelauda

Ny medlem
Cykelmärke Author
Finns det någon som hört talas om Author ?
Det ska vara ett cykelmärke, men jag hittar inget på nätet.
Om någon vet, Är det skit eller pannkaka, själv har jag inte en aning.
Glad för svar.

Cykelmärke Author
Tackar för svaren. Jag har sedan i våras cyklat till jobbet och kommit på vilket otroligt häftigt transportmedel cykeln är (hade nästan glömt hur man gör när man cyklar).
Kör nu en Nishiki bombardier, men hade tänkt lägga dubbdäck på den och ha till vinterhoj, bara för att jag ska kunna köpa en sommarhoj också (cyklar är ju kul).
Men man kanske ska satsa lite högre, eller?

Cykelmärke Author
nickelauda skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar för svaren. Jag har sedan i våras cyklat
> till jobbet och kommit på vilket otroligt häftigt
> transportmedel cykeln är (hade nästan glömt hur
> man gör när man cyklar).
> Kör nu en Nishiki bombardier, men hade tänkt lägga
> dubbdäck på den och ha till vinterhoj, bara för
> att jag ska kunna köpa en sommarhoj också (cyklar
> är ju kul).
> Men man kanske ska satsa lite högre, eller?
>
> Nyfrälst

transportmedel + sommar skrivs ihop till "hybrid" men stavas ofta "racer", iaf om man kör utan pakethållare

Cykelmärke Author
Köp en ny mtb, fortsätt pendla med nishikin och dra ut i skogen och ha kul med den nya istället. Och gör det fort innan någon av cross-nördarna säger att du ska köpa en cykelcross. En cykelcross är säkert perfekt när man har tröttnat på mtb och racer, men det finns ingen anledning att köpa en dyr cross bara för att pendla några km grusväg. Den sista meningen behöver du inte bry dig om förrän någon verkligen har rekommenderat en cykelcross.

Cykelmärke Author
Tjeckiskt märke. Att döma av webbsidor så har de Columbus-rör i racerhojjarna. Stod och klämde på några rea-cyklar i Prag. Riktigt bra priser med tanke på komponenterna (rena grupper med Ritchey på resten), men det var inte läge köpa nytt just då.
http://www.author.cz/ kanske ger lite ledning.

Cykelmärke Author
Tackar för svaren, har kollat runt lite dom verkar faktiskt rätt ok.
Wasabi jag glömde nämna att jag inte bara kör grus, jag har 16 km asfalt om dagen också.

Tillbaka
Topp