Cykling i Skrylle

Cykling i Skrylle
Det är uppmärkt med rosa pluttar och stigen har blivit uppkörd. Gå med i den har FB-gruppen för mer information: https://www.facebook.com/groups/1547135725560911/

För de utan FB:
skrylleslingan.JPG

Jag ska lägga upp hela slingan på Trailforks senare men tills vidare kan man se de olika stigsektionerna på Strava genom att söka efter "Skrylleslingan" på segment search:
https://www.strava.com/segments/sea..._type=cycling&min-cat=0&max-cat=5&terrain=all

Cykling i Skrylle
Tjusigt, jag kommer ge mig i kast med dom rosa plupparna förr eller senare. Om inte i höst så till våren när jag är där nere.

Man tackar och bockar :)

Senast ändrad:
Cykling i Skrylle
åberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Bilder?

2015-07-2120.28.13.jpg

Någon fotograf är jag inte ;) Men såhär ser det ut en sensommarkväll.

Cykling i Skrylle
Provade ena halvan på väg till jobbet idag, märks rätt väl att jag inte cyklat ordentligt i skogen på nästan 15 år. Så det var väl inte oväntat med lite marksyning...

Men Strava-segmenten, är de rätt (och var det isf min GPS som var ute och cyklade) eller finns det anledning till att jag bara fick match på typ hälften av SS-segmenten fast än jag följde det markerade spåret?

Cykling i Skrylle
SS 3 saknar du nog för du har gjort en liten extra båge på, eller om det bara var din gps som cyklade den ;)

Sen är det en jäkla röra tyvärr med SS 5 som ligger efter "skrylleslingan ss1" sen kommer SS 2.

Banan är rätt långsam med så kan tänka GPS:en missar lite av de tvära svängarna ibland.

Cykling i Skrylle
Övning ger färdighet! Inte många som tar den första gången. På de som heter skrylleslingan ssx får jag träff när jag är ute. De övriga segmenten ignorerar jag.

Cykling i Skrylle
Tjofräs, andra gången och nu hela slingan. Gick bättre jo, men sen på sista SS innan Skrylle så drog jag en eker i bakhjulet och fick stanna för att naja fast den enär den annars tog i bakväxelen för varje varv. Behöver hitta ett greppigare bakdäck för att klara de knixigare branterna. Third time's the charm?

Cykling i Skrylle
Ett år senare, börjar bli lite bättre flyt för mig nu men det märks också att spåret cyklats fler gånger och oftast behöver jag inte kika efter de rosa-lila markeringarna för att hitta. Igår bättrades det även på här och var med grus/bärlager på de blötaste hålen på västra delen, hoppas det håller spåret smalt och fint som det är nu.

Cykling i Skrylle
Var där för första gången på ett år, typ förra helgen eller så. Helt klart har banan blivit bättre och snabbare men väntar nog ett år till.
Var väl väntat att stenar skulle flyttats bort vid stengärdena och några andra svårigheter tillsnyggade men ändå lite tråkigt. Såg diskussion om A och B-spår, hade ju varit kanon på det ställen det är möjligt, är kanske sent nu iof.

Cykling i Skrylle
Stenar får inte flyttas på, skrylle är ett naturreservat.

Kul att gruset börjar komma ut, behövdes verkligen.

Personligen gillar jag att skrylle är lite stökigare, blir ett komplement till de snabba stigarna kring Genarp.

Cykling i Skrylle
Jag har inte tillräckligt bra bildminne för att komma ihåg om stenar flyttats på, men jag upplever det som att de flesta av stengärdena ser ute ungefär som förra året. Kanske med lite fler märken efter pedaler & klingor bara...

Cykling i Skrylle
Det som skulle kunna göras lite bättre dock (tycker jag) är dragningen av spåret vid tennisbanan i Dalby. Inne i lågfartsområdet går spåret skarpt vänster runt ett större buskage vilket gör att nästan vilken fart som helst högre än stillastående är olämpligt fort.

Cykling i Skrylle
Tyckte det var fler stenar vid gärdena innan men minns väl fel :)

Förstår inte varför det alltid förutsätts man inte gillar stök bara för man föredrar snabbt över långsamt. Stök måste inte betyda att det ska gå långsamt och snabbt behöver inte betyda rådjursstig. Jag gillar också stöket i Skrylle.

Jaså, gått lite rykte om eventuell förlängning / slinga, hade varit kul.

Cykling i Skrylle
BTW, kanske inte är rätt mottagare men nu när OSM börjar bli uppdaterad med de nya spåren i Skrylle ser man tydligt att vissa av segmenten "Skrylleslingan xx" är rätt off, vilket både genererar onödigt mycket "off track" pipande om man kör med live-segment. Någon som känner skaparen och hjälpa till att fixa en uppdatering?

Cykling i Skrylle
Pipande? Jösses. Om du menar Skrylleslingan SSX så är jag skaparen. Förhoppningsvis kan jag cykla ett helvarv i veckan och kan då fixa. Kommer ev att lägga upp en liten bonus i samband med det också.

Cykling i Skrylle
Upplever inget pipande att jag är offtrack om jag tar hela slingan som segment i strava.
Rolig intensiv teknisk slinga, gillar den och perfekt för passen i veckan, grymt jobb ni som fixar och har er!

Cykling i Skrylle
Jag har inte heller några problem med segmenten. Tror till och med segmentet efter tennisbanorna som är omdraget funkar trots att det inte är uppdaterat?

Jag måste åter igen också tacka kommunen och stiggruppen!

Cykling i Skrylle
Kikar man på den detaljerade infon för de segment som kurvar sig lite mer som t.ex. SS2, SS4, SS6, SS7.1 så ser man också att spåret som segmentet baseras på ligger en bit ifrån den stig som markeras på kartan. Hade varit supernajs om du tog dig den tiden att uppdatera med färskare spår DanielW :-)

Att segmentet förbi tennisbanorna funkar beror nog mest på att Stravas matchningsalgoritm är minst sagt "förlåtande"... (fast det är ju egentligen ett helt annat topic). För skogsegment (som inte sällan är relativt korta) tror jag dessutom det är smart att skapa segmenten från aktiviteter där man kört med 1s inspelning OCH kört relativt långsamt så att man får fler punkter som Strava kan matcha mot - särskilt när det ligger loopar etc.

Sen jag bytte till en Edge 510 har jag inte haft problem med att segment inte matchas, men däremot att det offtrack-piper till och från om jag har "Skrylleslingan SSxx" som Live-segment. Körde så sent som i lördags med gott resultat (matchningsmässigt)

Cykling i Skrylle
Har en gammal garmin 750 eller 705 tror jag den heter. Ska jag spela in med den eller min iphone 5s för bästa resultat? Cyklar i mitt vanliga tempo tänker jag. Oklart om det är relativt långsamt, relativt top 10 på strava är det nog långsamt.

Cykling i Skrylle
Svårt att säga tycker jag, oftast är t.ex. min 510:a bättre än min mobil (xperia Z5C) men ibland blir det tvärtom. Innan sommaren körde jag med en 810a men den kunde verkligen villa bort sig (i skogen).

Cykling i Skrylle
Yes, det är så man får göra. Ev lägga till v2 (motsv). Hade varit smutt om det gick att bara uppdatera segmentet från en ny aktivitet.

Cykling i Skrylle
Körde skylle för ett tag sedan: väldigt trevlig bana, teknisk och flowig.
För er som är nyfikna kan ni se hela banan här. Får ursäkta vinklen på några enstaka ställen, gim ballen vart inte riktigt kalibrerad.

Kolla gärna in min kanal:

Cykling i Skrylle
Yay! Bra jobbat Daniel. Den får man ju försöka leta rätt på. Är "avfarten" tydligt utmärkt?
Hoppas på ett varv imorgon. Måste ju ut och testa min nya muppiga/supercoola Bell Super 2r!

Tillbaka
Topp