Trodde att mitt nästa inlägg i den här tråden skulle bli ett hyllningsinlägg till den Spectral AL 8.9 jag väntat på i tre månader. Tyvärr blev det inte riktigt som tänkt...
Jag beställde i början av mars och har nu väntat tre långa månader på leverans, vilket jag var OK med då beräknat leveransdatum var v.19 både enligt orderbekräftelsen och senare kontakt med Canyon i april.
I torsdags fick jag ett mail att det var problem med betalningen av min order. Mailet bad mig kontrollera varför betalningen inte gått igenom och korrigera detta, men jag kunde vara lugn för Canyon intygade i mailet att "Your order with us is still valid". Strax efter det första mailet så anlände ett nytt mail med en betalningslänk som jag betalade direkt jag noterade mailet, dock blev jag fundersam när jag inte fick någon bekräftelse på betalningen via mail. Jag skickade ett mail till Canyon Sverige och frågade om status på ordern och om de mottagit min betalning. Ett dygn senare så fick jag svar att modellen är slutsåld och min order är borttagen.
Jag ringde upp Canyon direkt som inte hade någon förklaring annan än att min order inte gått igenom för att modellen är slutsåld trots att jag både fått orderbekräftelse, svar från Canyon Sverige 40 dagar efter beställning med beräknad leveranstid på min order och mailet från Canyon DE att min order fortfarande är giltig. Jag hänger inte riktigt med på vart min cykel som var klar för leverans har tagit vägen på de 7 timmar mellan första mailet och att jag la in betalningen, speciellt då mailet kom 00:07. Modellen har varit slutsåld i flera veckor och då borde orderboken vara stängd.
Canyon Sverige skulle kolla med tyskarna och återkomma, detta var vid lunch i fredags och jag har inte hört något mer från dem sedan dess.
Långt inlägg från en som är trött på sin 26" icke happy korrekta hoj.