Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:Mtb nisse sa:Fin support man har från canyon Sverige. Hade inte min cykel i närheten och skulle beställa bromsskivor fick svar 180mm fram 0ch 160mm bak. Trodde ju att dom hade koll på sina cyklar! Men vad fel man kan ha! Så nu sitter man med en bromsskiva 160mm ok 450kr men ändå!
Och svar på mail om detta har man inte fått. Verkar som att när det blir jobbigt så svarar man inte kunden.
Så nästa cykel blir nog ett annat märke för om dom inte svara på en sådan lite grej tänk om det är större bekymmer!
Fasen alltså. Själv har man inget ansvar för något längre. Allt är canyons fel.
Jag är hungrig. Varför har inte canyon brett en macka åt mig?
Lär känna din cykel, så vet du själv hur stors bromsskivor du har.
Mtb nisse sa:Ja men ni har ju helt rätt! Klart att om man frågar tillverkaren om vad det ska vara så får man skylla sig själv! Dumma mig.
Mathias B sa:Varför svarar aldrig Canyon i telefon? Jag har försökt få tag på dem under hela dagen. Nu börjar det närma sig en månad sedan min ram sprack. Jag vill gärna veta hur det går och varför det dröjer.
Enduro Fredrik sa:Tjenare!
Jag tänkte bara höra om en liten sak angående min Strive 7.0. Räcker den till för att kunna cykla på nerför de svarta backarna i Åre eller måste man ha en riktig Sender för att klara av dom?
Lars.E sa:Enduro Fredrik sa:Tjenare!
Jag tänkte bara höra om en liten sak angående min Strive 7.0. Räcker den till för att kunna cykla på nerför de svarta backarna i Åre eller måste man ha en riktig Sender för att klara av dom?
Det är du som cyklar, inte cykeln. En Strive borde duga, men Sendern lär vara najsare.
Enduro Fredrik sa:Lars.E sa:Enduro Fredrik sa:Tjenare!
Det är du som cyklar, inte cykeln. En Strive borde duga, men Sendern lär vara najsare.
Självklart! och "borde duga" räcker för mig. Så länge som inget går sönder så är jag nöjd! ^^
Enduro Fredrik sa:Lars.E sa:Enduro Fredrik sa:Tjenare!
Självklart! och "borde duga" räcker för mig. Så länge som inget går sönder så är jag nöjd! ^^
fredrik168 sa:Enduro Fredrik sa:Lars.E sa:Enduro Fredrik sa:Tjenare!
Allt går sönder inåre!!
brummeln sa:Tänk vad en lätt sommarskur kan göra
EnJoker sa:Tips mottages angående storlekar på Nerve 6.0.
Är 183cm över havet, benmått på 86cm. Jag gissar Large men leveranstiden på Medium är ju lockande.
Någon med erfarenhet?
Tack. Men han skulle nog köpa typ en trek på stöveln istället.Supersonic sa:Small helt klart.
EnJoker sa:Tackar, då känner jag mig säker :)
Då var det bara den här väntan då...
EnJoker sa:Dras pengarna när cykeln skickas iväg från Canyon vid vanlig kortbetalning? Pengarna drogs nämligen igår men preliminär leveranstid är om en månad, har inte fått något mail.
#hoppas
EnJoker sa:Dras pengarna när cykeln skickas iväg från Canyon vid vanlig kortbetalning? Pengarna drogs nämligen igår men preliminär leveranstid är om en månad, har inte fått något mail.
#hoppas
Sohl sa:sjukt dålig kundservice på canyon! jag mailade dom för över en vecka sedan, inte ett svar. kasst
boiance sa:Sohl sa:sjukt dålig kundservice på canyon! jag mailade dom för över en vecka sedan, inte ett svar. kasst
Ring! Har bara positiva erfarenheter av canyons kundservice. Hittade en spricka i ramen, ringde mailade bilder, två dagar senare besked på att jag skulle få ny ram. Skickade den två dagar efter det fick tillbaka den efter 8 dagar. så allt som allt tog det drygt två veckor.
Skogsnalle sa:Vilka av Canyon Nerve har remote lockout? Jag kan inte hitta spec på det alls, inte ens på de dyraste som jag förmodar har det. Är det bara jag som inte förstår deras specifikationsbeskrivning?
AX3L sa:Skogsnalle sa:Vilka av Canyon Nerve har remote lockout? Jag kan inte hitta spec på det alls, inte ens på de dyraste som jag förmodar har det. Är det bara jag som inte förstår deras specifikationsbeskrivning?
8.9 har det iaf inte. Vad jag vet har ingen det numera, de billigare hade det tidigare. Dock kan man komplettera med det senare.
Skogsnalle sa:AX3L sa:Skogsnalle sa:Vilka av Canyon Nerve har remote lockout? Jag kan inte hitta spec på det alls, inte ens på de dyraste som jag förmodar har det. Är det bara jag som inte förstår deras specifikationsbeskrivning?
8.9 har det iaf inte. Vad jag vet har ingen det numera, de billigare hade det tidigare. Dock kan man komplettera med det senare.
Är inte det skumt om det nu ska vara en allroundhoj? När jag cyklar mer xc-betonat har jag inte tid att fippla med lockouts både fram o bak, det känns som att det kanske passar enduro där man i lugn och ro kan fippla om när man kommit upp. På min Scott Spark använder jag twinlocken väldigt ofta för att inte gunga bort trampeffekt.
Filedrin sa:Är inne på att köpa en Nerve 8.0 eller 9.0.hade varit jäkligt nöjd med 8.0 om man hade kunnat få sadelstolpen från 9.0. Är det möjligt?
Filedrin sa:Är det värt att köpa en lös stolpe eller blir det billigare/bättre att gå upp till 9.0?