skokartong
Aktiv medlem
Den officiella Canyon-tråden
Måste varit undantaget som bekräftar regeln, för mig har deras Service fungerat helt briljant. Ny styrstam i brevlådan 2 dagar efter kontakt med dem!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lidodido sa:Då var en AL SL 7.9 beställd på rean, spännande!
Har ju läst om en del problem med leveranser och så från Canyon, hur funkar det nu? Gäller sånt bara cyklar som inte finns i lager, eller är det även lagervaror som är väldigt sena med att lämna fabriken?
Det står att den beräknas lämna fabriken mellan 26-30 juni, men jag har redan fått ett spårningsnummer för försändelsen! Innebär det att den borde komma snabbare än så eller kan det fortfarande bli förseningar? Vore kul att ha den till semestern :)
Enduro Fredrik sa:Lidodido sa:Då var en AL SL 7.9 beställd på rean, spännande!
Har ju läst om en del problem med leveranser och så från Canyon, hur funkar det nu? Gäller sånt bara cyklar som inte finns i lager, eller är det även lagervaror som är väldigt sena med att lämna fabriken?
Det står att den beräknas lämna fabriken mellan 26-30 juni, men jag har redan fått ett spårningsnummer för försändelsen! Innebär det att den borde komma snabbare än så eller kan det fortfarande bli förseningar? Vore kul att ha den till semestern :)
Det gällde väl under hösten/våren 2015/2016 när Canyon bytte fabrik. Idag är allt iordning och fungerar fint :)
Uppochner sa:Hej. Tänkte köpa min första racer. Har kollat på en Ultimate Cf sl 9.0. Enligt Canyons PPS så ska jag ha storlek L. När jag jämför med andra märkens rekommendationer kring storlekar för min längd; (Trek58/60, Scott XL, Specialized 58) så är måtten på Canyon en storlek mindre? När jag jämför måtten med de andra märkena borde jag ha XL? PPS; Längd:188 Innerbenlängd:89 Armlängd:68 Axelbredd 45 Överkropp:69.5 Är det någon här som har storlek L eller XL? Vad kör ni för storlek/längd? Kan jag gå på PPS? Tack på förhand.
Den skickades idag, beräknas framme bästa måndag. Förväntade leveransen var alltså heeeelt fel ute, åt rätt håll :-)Gonzalos sa:Hoppas du inte får samma väntetid som jag! Min bekräftelse kom den förste juni men cykeln har fortfarande inte skickats, trots att den var i lager och Canyon Sv påstått att den ska skickas inom en snar framtid ett flertal gånger..
Förutom det så är jag toppennöjd.
Toxy sa:Väntar på aeroad med nya ultegra :) 2018 års cyklar släpps närdå (2018 kanske??)?
ceel sa:Toxy sa:Väntar på aeroad med nya ultegra :) 2018 års cyklar släpps närdå (2018 kanske??)?
Typ juli-aug brukar det väl vara...
Toxy sa:ceel sa:Toxy sa:Väntar på aeroad med nya ultegra :) 2018 års cyklar släpps närdå (2018 kanske??)?
Då är det vara stt hålla på återbäringen och sälja en eller två cyklar...
ceel sa:Toxy sa:ceel sa:Toxy sa:Väntar på aeroad med nya ultegra :) 2018 års cyklar släpps närdå (2018 kanske??)?
Då är det vara stt hålla på återbäringen och sälja en eller två cyklar...
Kan ju oxå bli oktober (Canyon brukar inte släppa alla nya modeller samtidigt) så cykla vidare på dina andra cyklar ett tag till. :)
Canyon_Sverige sa:@Thomas_N: PPS används kort och gott som ett hjälpmedel för våra kunder att hitta rätt storlek. Samt att det till viss del även används för att samla in information som kan hjälpa oss i framtiden med geometrier etc.
/Jonas
eiskall sa:Canyon_Sverige sa:@Thomas_N: PPS används kort och gott som ett hjälpmedel för våra kunder att hitta rätt storlek. Samt att det till viss del även används för att samla in information som kan hjälpa oss i framtiden med geometrier etc.
/Jonas
Ny Lux 2018?
Lovar att inte berätta vidare... ?
UnoG sa:Fick hem min nya Grand Canyon 4.9 al idag men vart väldigt sur när jag går in på hemsidan och ser att dom rear ut dom 1000:- billigare än jag betalde för 4 dagar sen. Funderar hårt på att maila dom.???
Det här är ju standard i dag med alla dessa jäkla reapriser och kampanjar hitan och ditan.UnoG sa:Fick hem min nya Grand Canyon 4.9 al idag men vart väldigt sur när jag går in på hemsidan och ser att dom rear ut dom 1000:- billigare än jag betalde för 4 dagar sen. Funderar hårt på att maila dom.???
Canyon_Sverige sa:@TEE1: Du ligger på gränsen men med tanke på din benlängd rekommenderar jag en XL då risken är att du hamnar precis på maxgränsen för maximalt utstick på sadelstolpen på en L.
/Jonas
SteffoN sa:Även jag tänkte överge min gamla 26" och slå till på en Grand Canyon AL SL 7.9
Vad är leveranstiden (ungefär)?
Är 174/70 kg ca 80-81 cm ben, så jag gissar att M blir bra?
Canyon_Sverige sa:@gerrardsdobbar Ja, då gäller de lagstadgade garantierna. Inte vår utökade ramgaranti om 6 år.
Lidodido sa:SteffoN sa:Även jag tänkte överge min gamla 26" och slå till på en Grand Canyon AL SL 7.9
Vad är leveranstiden (ungefär)?
Är 174/70 kg ca 80-81 cm ben, så jag gissar att M blir bra?
Jag beställde en måndagkväll och fick den på fredagen, upp till Norrland. Fick den alltså långt innan det beräknade datumet då den skulle ha lämnat lagret.
C-dale sa:Jag försöker beställa lite delar på Canyons hemsida men fastnar på leveransadress, där sidan vägrar godta postnummer oavsett om jag skriver enbart siffror eller med landskod. Lösning?