Hej, jag behöver eran hjälp. Jag har under nästan två års tid suttit och kollat på en Canyon Commuter. Det är en riktig drömcykel för mig. Problemet är att det nu har blivit tal om att cykla Vätternrundan nästa år. Jag är medveten om att det är rekommenderat att ha bockstyre om man ska cykla Vätternrundan. Jag vill inte gärna köpa en cykel som jag endast kommer använda till Vätternrundan och sedan inte får någon nytta av när loppet är avklarat. Jag tänkte därför att det här kunde vara min chans att få köpa min drömcykel. Min fråga lyder om man klarar att cykla Vätternrundan på en Canyon Commuter 3.0 eller 4.0 om man förbereder den med smalare däck, bar ends, spd-pedaler m.m.?
Ambitionsnivån på Vätternrundan är att klara loppet, mitt fokus ligger egentligen på pendlingen vilket jag gör dagligen. Jag cyklar idag runt 200 mil per år till skola/jobb på en cykel som jag köpte begagnat för 350kr. Det här skulle verkligen vara ett stort lyft för mig även om jag valde budgetvarianten Commuter 3.0.