Mayhem sa:
Jonas_ sa:
Jag funderar på att köpa en Endurace men nojar lite för den iof fina aerocockpiten, där styre och styrstam kommer i ett stycke. Om styrstamslängden, eller styrergonomi i övrigt blir fel, är det möjligt att byta?
Ja du har 30 dagar på dig att byta. Kontakta Canyon och de skickar ut ett nytt styre, du utför bytet och skickar tillbaka det gamla styret typ.
OK tack. Jag var i kontakt med kundtjänst ang. detta och fick följande svar:
"Hej Jonas,
Det går inte att få styret utbytt innan leverans men inom 30 dagar efter leverans kan vi byta ut det om så önskas. Cockpiten på Enduracen (H31) är det styret som är mest komfortabelt av de vi har."
"Så om jag vill ha en cykel i M som har en styrstam på 110mm så får jag en med 100, returnerar styret och få en 110mm skickad? Detta snarare än att jag direkt får en 110mm vid montering? Har jag förstått det rätt?"
"Ja, det stämmer."
Detta är ju, åtminstone ur ett kundperspektiv, ett lite märkligt förfarande tycker jag. Det skulle ju kosta mig både en väsentlig tidsåtgång och en del besvär (på båda håll, kan man tycka) innan allt är skickat, returnerat och skickat igen, mellan Sverige och Tyskland :)