Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AX3L sa:Säker på att inte den har 120 redan? Jag har iaf 120 gaffel på min Nerve 8.9 2016 (men 110 bak mycket riktigt).
Nya Inflite släpptes veckan som var, och Strive 2018 är uppenbarligen redan släppt i USA. Fredriks inlägg ovan relaterar till det, dvs varför den är släppt där men inte här.Supersonic sa:De brukar släppa info om nästa års modeller på cykelmässan Eurobike, som i år börjar den 30 augusti, alltså om två veckor.
ooms sa:Nya Inflite släpptes veckan som var, och Strive 2018 är uppenbarligen redan släppt i USA. Fredriks inlägg ovan relaterar till det, dvs varför den är släppt där men inte här.Supersonic sa:De brukar släppa info om nästa års modeller på cykelmässan Eurobike, som i år börjar den 30 augusti, alltså om två veckor.
Som jag förstått släpps nya modeller under hela hösten (har uppenbarligen redan börjat), kanske lite fler i samband med Eurobike, men vissa dröjer ännu längre in på hösten.
Enduro Fredrik sa:ooms sa:Nya Inflite släpptes veckan som var, och Strive 2018 är uppenbarligen redan släppt i USA. Fredriks inlägg ovan relaterar till det, dvs varför den är släppt där men inte här.Supersonic sa:De brukar släppa info om nästa års modeller på cykelmässan Eurobike, som i år börjar den 30 augusti, alltså om två veckor.
Som jag förstått släpps nya modeller under hela hösten (har uppenbarligen redan börjat), kanske lite fler i samband med Eurobike, men vissa dröjer ännu längre in på hösten.
Jag tycker det är lite konstigt att Canyon är så långt efter många andra tillverkare med att släppa dess nya modeller. Men, de har kanske ett lite annat koncept med att de måste sälja ut ett större antal eller något?
limberg sa:Funderar på en Spectral AL 7.9 begagnad. Vilken modell har denna ersatts med idag?
Vet att 29" inte finns längre men modellen kan jämföras med AL 7.0? AL 6.0?
Vad kostade den när den kom 2015?
Shrue sa:limberg sa:Funderar på en Spectral AL 7.9 begagnad. Vilken modell har denna ersatts med idag?
Har för mig att den kostade ca 20k 2015. Svårt att jämföra med dagens modeller då det har blandats om en del på komponentsidan, men generellt sett hade 2015-modellerna en nivå bättre utrustning jämfört nuvarande. Alltså borde den vara jämförbar med 8.0 kanske?
edit:
Kom på att nivån är ungefär samma, bara att priserna har gått upp. Man fick mer för pengarna 2015..
Alltså är den nog jämförbar med dagens 7.0.
Shrue sa:limberg sa:Funderar på en Spectral AL 7.9 begagnad. Vilken modell har denna ersatts med idag?
Har för mig att den kostade ca 20k 2015. Svårt att jämföra med dagens modeller då det har blandats om en del på komponentsidan, men generellt sett hade 2015-modellerna en nivå bättre utrustning jämfört nuvarande. Alltså borde den vara jämförbar med 8.0 kanske?
edit:
Kom på att nivån är ungefär samma, bara att priserna har gått upp. Man fick mer för pengarna 2015..
Alltså är den nog jämförbar med dagens 7.0.
limberg sa:Emax. Kör du 27.5 eller 29?
Vad tycker ni är ett rimligt prislapp på en 2015 spectral 7.9?
Titta på komponentspec och geometritabell. Olika sadel samt kortare styrstam och smalare styre typ.ch0ck sa:Vad skiljer mellan denna https://www.canyon.com/sv/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-7-9-wmn.html och denna https://www.canyon.com/sv/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-7-9.html mera än priset?
decaf sa:Fick just hem en Canyon Neuron AL 8.0 storlek S som jag beställt efter blivit rekommenderad det efter att angivit mina mått på hemsidan. Men nu upptäcker jag ju att grenen tar i överröret när jag står över cykeln. Det känns ju inte riktigt bra.
Jag är 163 cm lång (kort) med ca 74 cm benlängd.
Jag har bara haft landsvägscyklar innan, och aldrig någon fulldämpad MTB som denna, så jag vet ju inte riktigt hur det är tänkt, men det känns ju som att det föreligger stor risk för otrevliga skador om man ger sig ut i skogen? :/ Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Tittade på hemsidan och ser att storlek XS bara verkar vara 2 mm lägre, så det känns ju inte som att det skulle hjälpa direkt heller. :(
AX3L sa:decaf sa:Fick just hem en Canyon Neuron AL 8.0 storlek S som jag beställt efter blivit rekommenderad det efter att angivit mina mått på hemsidan. Men nu upptäcker jag ju att grenen tar i överröret när jag står över cykeln. Det känns ju inte riktigt bra.
Jag har bara haft landsvägscyklar innan, och aldrig någon fulldämpad MTB som denna, så jag vet ju inte riktigt hur det är tänkt, men det känns ju som att det föreligger stor risk för otrevliga skador om man ger sig ut i skogen? :/ Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Tittade på hemsidan och ser att storlek XS bara verkar vara 2 mm lägre, så det känns ju inte som att det skulle hjälpa direkt heller. :(
Tar den i även när du står precis vid sadeln? För jag slår snabbt i juvelerna i ramen om jag halkar fram längre än så, hur man ska vara skapt för att inte det ska hända vet jag inte... Men jag har aldrig varit med om att det varit några problem i praktiken. Hoppar man ned är det precis vid sadeln, så jag har iaf inte upplevt något problem med det i praktiken. Men visst, du måste väl kunna glida av sadeln framåt utan att det tar i.
decaf sa:AX3L sa:decaf sa:Fick just hem en Canyon Neuron AL 8.0 storlek S som jag beställt efter blivit rekommenderad det efter att angivit mina mått på hemsidan. Men nu upptäcker jag ju att grenen tar i överröret när jag står över cykeln. Det känns ju inte riktigt bra.
Tar den i även när du står precis vid sadeln? För jag slår snabbt i juvelerna i ramen om jag halkar fram längre än så, hur man ska vara skapt för att inte det ska hända vet jag inte... Men jag har aldrig varit med om att det varit några problem i praktiken. Hoppar man ned är det precis vid sadeln, så jag har iaf inte upplevt något problem med det i praktiken. Men visst, du måste väl kunna glida av sadeln framåt utan att det tar i.
Tack för svaret. Ja, står jag med båda fötterna på marken så tar det ju i om jag inte liksom kryper in under sadeln, vilket man ju normalt inte gör. Men fick höra av nån annan kompis att han hade haft nåt liknande och inte upplevt problem med det. Så beslöt mig för att det nog var okay trots allt, och har nu kört två vändor i skogen och där har jag aldrig märkt av problem med det. Enda gången jag känner det är när jag kommer hem och ska gå av cykeln av nån anledning, men där är det ju under kontrollerade former. Så det verkar som att man kan överleva detta också. Som du säger, skulle man lyckas "ramla" ner mot ramen så blir den ju snabbt väldigt hög, så hamnar man bara lite längre fram än precis vid sadelspetsen så lär man ju slå i nåt man inte vill slå i oavsett benlängd känns det som. Så jag kör på och litar på att det går bra helt enkelt. :)
AX3L sa:Enda gången jag upplevt att man hamnar där är ibland om man misslyckas med en brant uppförsbacke. Men då har man ytterligare hjälp av backen och hamnar alltså lite högre upp ändå, så det är inga problem. För övrigt har väl cykeln dropper? I så fall kommer du snart att märka att vid all typ av frivillig paus är det smidigaste att sitta kvar på sadeln och köra droppern i bottenläge.
Eurobike är nästa vecka.Klavikel sa:När kommer nästa generation med stighojar från Canyon??
Känns som att Spectral och Strive har hängt med lite väl länge nu.
Lite nyfiken på att se vad som kommer här näst, vore kul med lite nya grejer från mtb-avdelningen.
"Das Pathlite AL SL ist das erste Canyon Fitness Bike mit Gravel-Bereifung, hochwertiger Mountainbike-Ausstattung und einer Federgabel mit 75mm-Federweg für intensive Offroad-Trainingseinheiten."Henrik_E sa:Pathlite låter misstänkt gravligt.
AJ sa:Canyon är inte på Eurobike 2017. De kör ett eget event på sidan om istället https://www.canyon.com/experience/news/article.html?id=3144
Jag gjorde det för två år sedan. Hade cyklat mer än några hundra meter och dessutom tagit bort den där plastskivan mellan kassetten och ekrarna.carlf sa:Har beställt en Neuron 6.0 storlek L men är lite nojig över det faktum att jag kanske ligger på gränsen mot en M. Canyon rekommenderar L till mina 183 cm men det verkar mest vara en smaksak. Jag har korta ben (ca 83-84cm) vilket ger mig längre rygg och behov av reach men samtidigt vill man ju kunna stå över toppröret utan att dunka i juvelerna.
Hursomhelst undrar jag om någon här kan uttala sig om returhanteringen hos Canyon? Vet att jag har rätt att montera samt prova hojen i vardagsrummet, men jag lär behöva några hundra meter ute på (torr) asfalt med fullt pedaltryck för att känna mig helt lugn med storleken. Någon som "provcyklat" på detta vis och sen fått returnera en (avtorkad) cykel?
Grymt, det tog bort lite av nojan! Tack!Gustafsson1 sa:Jag gjorde det för två år sedan. Hade cyklat mer än några hundra meter och dessutom tagit bort den där plastgran mellan kassetten och ekrarna.carlf sa:Har beställt en Neuron 6.0 storlek L men är lite nojig över det faktum att jag kanske ligger på gränsen mot en M. Canyon rekommenderar L till mina 183 cm men det verkar mest vara en smaksak. Jag har korta ben (ca 83-84cm) vilket ger mig längre rygg och behov av reach men samtidigt vill man ju kunna stå över toppröret utan att dunka i juvelerna.
Hursomhelst undrar jag om någon här kan uttala sig om returhanteringen hos Canyon? Vet att jag har rätt att montera samt prova hojen i vardagsrummet, men jag lär behöva några hundra meter ute på (torr) asfalt med fullt pedaltryck för att känna mig helt lugn med storleken. Någon som "provcyklat" på detta vis och sen fått returnera en (avtorkad) cykel?
Inga problem att skicka tillbaka.
carlf sa:Har beställt en Neuron 6.0 storlek L men är lite nojig över det faktum att jag kanske ligger på gränsen mot en M. Canyon rekommenderar L till mina 183 cm men det verkar mest vara en smaksak. Jag har korta ben (ca 83-84cm) vilket ger mig längre rygg och behov av reach men samtidigt vill man ju kunna stå över toppröret utan att dunka i juvelerna.
velman sa:Presenterar Canyon alla modeller för 2018 idag? Jag tolkar det så men min tyska är inte alltid på topp... https://www.canyon.com/experience/news/article.html?id=3144
FranzJaeger sa:Flera Spectral-versioner som är prissänkta idag, kanske uppdaterad version på G =)
Tack för svar. Om Nerve = Neuron I geometri verkar 27,5" vara ca 2 cm lägre I överröret. Kanske kan rädda ett pungkross men jag är tveksam.AX3L sa:carlf sa:Har beställt en Neuron 6.0 storlek L men är lite nojig över det faktum att jag kanske ligger på gränsen mot en M. Canyon rekommenderar L till mina 183 cm men det verkar mest vara en smaksak. Jag har korta ben (ca 83-84cm) vilket ger mig längre rygg och behov av reach men samtidigt vill man ju kunna stå över toppröret utan att dunka i juvelerna.
Du har nära nog exakt samma mått som mig och jag kör en Large nerve 8.9 (men tror skillnaden mellan 27.5 och 29 är försummbar). Du får dock ingen direkt clearence mot överröret mer än precis vid sadeln, men det har aldrig varit något problem i praktiken för mig.