Helenapena sa:
Jag igen... ;)
Blir inte klok på huruvida jag ska slå till på en Spectral eller en Neuron...
Vill vänta på 2018 modellerna innan jag bestämmer mig helt då Neuron är slut i min storlek men försöker klura medan jag väntar...
Jag jämför just nu Spectral wmn al 6.0 med Neuron wmn al 7.0.
Sitter man väldigt annorlunda på dom? Tänker om det blir lite mer "3 hjuling" på Spectralen eller är dom likvärdiga? Kollar jag skillnaden på måtten så skiljer det ju minimalt...
Tanken är som jag skrivit tidigare stigcykling. Har ingen längtan efter hopp å skutt utan mer kunna ta mig igenom stök lättare och få mer flyt på brötiga stigar. Vill att den ska funka på tex Mörksuggan osv men vill även kunna ta mig an tuffare stigar i skogen. Behåller min HT så jag har en bra cykel för andra typer av turer också.
Är också osäker på storlek... Har XS på min Grand Canyon och när jag anger måtten är det solklart val även på en FS en sen skrev någon att man kan gå upp en storlek...
Som ni märker har jag lite beslutsångest så bomba mig med era åsikter är ni snälla :-)
Jag har ju försökt övertala dig till en spectral. Men så började jag fundera lite... Anledningen till att jag vill byta ner mig från en strive till en spectral är för att striven är "för mycket". Så... Då kanske du skulle råka ut för samma grej som jag om du väl kör på en spectral, att den blir "för mycket".
Det finns ingen här på happy som kanske kan låna ut en spectral eller Neuron till dig sp att du kan få prova?