Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henk2055 sa:Vid vilken tid på året brukar Canyon avisera nästa modellår?
Känner mig redo för ett köp av spectralen men det är så lång lev tid nu att jag lika gärna kan vänta på 2020 års modell, då kanske dom snyggar till färgen lite med (al 6.0).
Senapskungen sa:Allvarliga leveransproblem?
Jag beställde en grail bike i början av april, fick prel lev.datum i juni. Detta har nu vid fyra tillfällen skjutits upp och ligger nu i september. Cykelsemestern uteblev och om två veckor börjar jag jobba och hade tänkt att cykelpendla. Det kommer inte att hända.
Vad händer på Canyon? Om jag inte hade sett många som använder deras cyklar hade jag tveklöst trott att det handlar om ett blufföretag.
Är det någon som har bra ersättningsalternativ till en grail al 7.0?
Nöjer mig med aluram, men vill ha 105:an och discar. Kan tänka mig en ren racer och byta däck vid behov också. Budget under 20 tkr.
/David
Senapskungen sa:Är det någon som har bra ersättningsalternativ till en grail al 7.0?
Nöjer mig med aluram, men vill ha 105:an och discar. Kan tänka mig en ren racer och byta däck vid behov också. Budget under 20 tkr.
/David
Senapskungen sa:Vad händer på Canyon? Om jag inte hade sett många som använder deras cyklar hade jag tveklöst trott att det handlar om ett blufföretag.
Hej -castrello sa:De har rea i september och ofta lite rabetter på utvalda modeller i samband med TdF
Skulle nog snarare säga att det är större risk att den är slutsåld i september än ytterligare rabatterad.växelcykel sa:Brukar rean September vara i storleksordningen för rabatten nu under TdF?
Jag är ute efter Spectral WMN AL 4.0 som kostar 18299:- och är rabatterad från 20499:-
Jag har ingen direkt brådska och undrar mest om det lönar sig att vänta in September eller det blir ungefär samma rea som nu?
mklmtb sa:Jag har stött på ett märkligt bekymmer med min Aeroad 8.0 2017. Efter att jag fick punktering på bakdäcket och därmed fick ta av hjulet för slangbyte så har något börjat strula med växlarna. Jag får välja om jag vill få in lägsta eller högsta växeln (oavsett framklingans läge), jag har justerat om allt från början och följt varenda instruktion. Har även tagit hjälp av min granne, som meckat mycket cykel så jag tror vi har koll på läget och inte gör något fel vid injusteringen. Den fungerar utomordentligt fint i övrigt och växlar jämnt mellan de övriga växlarna.
Så min fråga är om bakväxeln kan ha gått itu? När jag justerar B-skruven så tycker jag inte att avståndet minskar mellan kedja och kuggar och avståndet är en aning stort.
Nästa fråga, finns det någon sida hos Canyon som visar på äldre generationers specifikationer? Om jag ska köpa en ny bakväxel och montera på helt enkelt.
Tack på förhand!
marr sa:mklmtb sa:Jag har stött på ett märkligt bekymmer med min Aeroad 8.0 2017. Efter att jag fick punktering på bakdäcket och därmed fick ta av hjulet för slangbyte så har något börjat strula med växlarna. Jag får välja om jag vill få in lägsta eller högsta växeln (oavsett framklingans läge), jag har justerat om allt från början och följt varenda instruktion. Har även tagit hjälp av min granne, som meckat mycket cykel så jag tror vi har koll på läget och inte gör något fel vid injusteringen. Den fungerar utomordentligt fint i övrigt och växlar jämnt mellan de övriga växlarna.
Så min fråga är om bakväxeln kan ha gått itu? När jag justerar B-skruven så tycker jag inte att avståndet minskar mellan kedja och kuggar och avståndet är en aning stort.
Nästa fråga, finns det någon sida hos Canyon som visar på äldre generationers specifikationer? Om jag ska köpa en ny bakväxel och montera på helt enkelt.
Tack på förhand!
Har du monterat bakhjulet rakt?
Canyonfrälst sa:Jag har en Canyon Lux Pro Race 8 och funderar på att byta från 34 kuggars till 36 kuggars drev fram. Är det någon som vet vilket typ av framdrev jag behöver? Pratade med en säljare som frågade om det var boost samt hur klingans utter fast.
Sen ser jag att den lilla kroken som ser till att kedjan ej hoppar är nersliten. Nån som vet varför den blir det? Till och med skruven ser bortsliten med. Kommer jag behöva ha en ny sådan om jag ska byta framdrev?
BuTTuS sa:Grail AL som nu ligger på hemsidan, är det vad som är kvar av 2019 modellerna, eller är de 2020 som redan är slutsålda?
Ja, det verkar som att dom lagt ner verksamheten i denna tråd i alla fall.Musashi sa:Har Canyon Sverige lagt ner verksamheten?
Vänsterbacken sa:Ni som kör Nerve från runt 2014, vad har ni tryck i bakdämparen, Fox Float CDT Performance BV? Har labbat lite med tryck och klick men lyckats tappa bort lappen med inställningarna jag hade och har svårt att få till det bra igen. Jag väger runt 79 kg med kläder och vatten på cykeln.
Mback72 sa:Vänsterbacken sa:Ni som kör Nerve från runt 2014, vad har ni tryck i bakdämparen, Fox Float CDT Performance BV? Har labbat lite med tryck och klick men lyckats tappa bort lappen med inställningarna jag hade och har svårt att få till det bra igen. Jag väger runt 79 kg med kläder och vatten på cykeln.
Jodå, jag har sett en massa såna filmer. Tycker dämparen beter sig märkligt. Jag har ett spann på 10-15 PSI där jag antingen har ca 10% sag med det högre trycket eller 25-30% sag med det lägre. Det lägre trycket borde ju alltså vara "bäst" men då uppträder dämparen svampigt och är väldigt nära att bottna utan att jag pressar cykeln, t.ex. bunnyhoppar ett par decimeter och även på stig.
Tänkte ha nåt värde att utgå från.
Pepposi sa:Säkert varit uppe tidigare men måste fråga. Har precis beställt en Ultimate CF SLX 8.0 Di2 med fälgbromsar och Mavic cosmic pro carbon UST. Jag undrar om denna tar Conti GP 4000 28 mm. Någon?
/Peter
D3EP sa:Känner mig så jävla dum man fattar inte vilka däck som sitter på cyklarna vi nyligen köpt. (Neuron 7.0). Vad menas med Tubeless ready och Tubeless easy egentligen?
På sambons är däcken:
Däck
MAXXIS Forekaster 2.35''
Gummiblandning: 3C Triple
Däck
MAXXIS Ardent 2.4"
Hölje: Exo
Gummiblandning: Dual
Teknologi: Tubeless ready
Och på min xl cykel är det
Däck
Schwalbe Nobby Nic 2.35''
Hölje: Snake Skin
Gummiblandning: Evolution
Teknologi: Tubeless Easy
Däck
Schwalbe Nobby Nic 2.35''
Gummiblandning: Addix Performance
Så frågan är egentligen: har vi tubeless redan nu eller sitter det en slang i våra hjul?
Tack!