Den officiella Canyon-tråden
Lassla sa:Det sitter slang i, men däcken är förberädda för tubeless, lite frågetecken om preformance däcket men det går säkert att få tätt med vätska
Tack för snabbt svar. Uppskattat!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lassla sa:Det sitter slang i, men däcken är förberädda för tubeless, lite frågetecken om preformance däcket men det går säkert att få tätt med vätska
Murdock sa:Lägg gärna upp en bild på din Inflite när du vinterkittat den...Manurhin2 sa:Enduro Fredrik sa:Manurhin2 sa:Sådär ja , ny pendlare / vintercykel beställd .
Grattis! Ser gärna en resscension på denna om någon månad ?
Har fått ytterligare "påtryckningar" angående detta och får väl lätta mitt hjärta ...
Har en Endurace slx som racer så kanske är fel person att recensera men :
Tycker att Inflite alu är precis vad jag hoppats , en relativt lätt , lagom rapp cross .
Helnöjd såhär långt då den använts till dels pendling , dels distanspass med original crosshjul .
Det enda jag ibland tänker på som begränsande är utväxlingen men det beror mest på hur starka gubbarna är som är med på distanspassen och på att det då går utför . Har när jag satt i quarqet valt samma klinga och räknar med att kunna köra all ensamträning vid blött på denna som jag annars gjort på racern bara jag väljer rätt vägar .
Gillar dubbletap mer och mer , upplever vajerultegran på racern , som jag alltid känt mig nöjd med , som svampig när jag använder den . Risken , eller möjligheten , är stor att det åker på en Etapgrupp i vår pga detta .
Åker snart på dubbdäck och longblades med hjälp av gummerade rörklammer , kommer bli kanon .
När det ska crossas på riktigt använder jag dock racern med komfortsadelstolpe och dess originalhjul ( dt swiss rr21 ) med x-one tl . Blir såklart stor skillnad och inte helt juste jämförelse då den väger mer än ett kilo mindre och kostar nästan 30000 mer .
M
AndreasT sa:"Spectral 2020 är här med förfinande och utraderade komponenteröver hela modellprogrammet, nu är det dags att ge sig ut på stigen."
utraderade komponenter, antar att vikten är låg iaf xD
Örjan Lax sa:Edit: Äh, det stod fel igår, men nu var det tydligen korrigerat. Tack.
Canyon_Sverige sa:Örjan Lax sa:Edit: Äh, det stod fel igår, men nu var det tydligen korrigerat. Tack.
Var i texten står det 27,5"?
Det är 26" hjul och inget annat.
SteffoN sa:Canyon_Sverige, Grail AL har varit slut i månader, när kommer dessa tillbaka?
Lars.E sa:Varför går det inte att filtrera via hjustorlek?
Och varför verkar hjustorlek vara halvt hemligt överlag?
In med hjustorlek i däck och hjulspec + i filtret så att man slipper sitta och lusläsa hela sortimentet för att hitta vad man söker.
Eller har jag missat hur man gör?
Canyon_Sverige sa:Lars.E sa:Varför går det inte att filtrera via hjustorlek?
Och varför verkar hjustorlek vara halvt hemligt överlag?
In med hjustorlek i däck och hjulspec + i filtret så att man slipper sitta och lusläsa hela sortimentet för att hitta vad man söker.
Eller har jag missat hur man gör?
Hej,
Om du tittar i geometritabellen för resp cykel hittar du hjulstorlek för vald cykel.
Har du funderingar, frågor eller behöver lite råd och tips är du välkommen att höra av dig till oss antingen på mejl (sverige@canyon.com) eller på telefon (08-68 44 14 40).
Trevlig helg
/Niclas
Sixten Fors sa:Canyons hemsida blir bara sämre och sämre.
Jag ser allt oftare att måttet reach och stack är ersatta (inte kompletterade, utan ersatta) med måtten reach+ och stack+. Vad f-n är reach+ för något? Vad var det för fel på måttet reach? Idiooter!
Självklart stämmer inte det du säger, för om det hade varit enkelt/logiskt/solklart hade jag inte behövt fråga. Jämför mått mellan 2019 och 2020 som är exakt samma ram nedan:ceel sa:Sixten Fors sa:Canyons hemsida blir bara sämre och sämre.
Jag ser allt oftare att måttet reach och stack är ersatta (inte kompletterade, utan ersatta) med måtten reach+ och stack+. Vad f-n är reach+ för något? Vad var det för fel på måttet reach? Idiooter!
Svar som någon annan fått:
"The stack and reach that Canyon uses for the Grail is stack and reach plus which measures to the handle bars and not the centre/top of the head tube due to the different stem bar setup on this bike. Have a look at the attachment which shows stack and reach plus and where its measured."
Så reach+ är bara ett annat namn på samma mått som du propsat för tidigare d.v.s. reach+stem.
De förklarar Canyon Grail CF som inte har ett normalt styrhuvud, på vilket det inte går att ange normal stack/reach.Jensen sa:Så när de förklarar Vad Canyonmenqr är de köpta. Logiskt. Not.
Måste du läsa alla inläggen? Vem tvingar dig?Supersonic sa:Men snälla Sixten måste du prata geometri i varenda tråd på hela forumet?
Sixten Fors sa:Måste du läsa alla inläggen? Vem tvingar dig?Supersonic sa:Men snälla Sixten måste du prata geometri i varenda tråd på hela forumet?
Cyklars mått/storlek är rätt intressant för de som står i begrepp att köpa en cykel.
Sixten Fors sa:De förklarar Canyon Grail CF som inte har ett normalt styrhuvud, på vilket det inte går att ange normal stack/reach.Jensen sa:Så när de förklarar Vad Canyonmenqr är de köpta. Logiskt. Not.
Samtidigt gör de reklam för stack+/reach+ att det är något som är bra, en gåva till mänskligheten, oavsett cykel.
2019 Grail AL har ett normalt styrhuvud.
2019 års geotabell innehöll både stack/reach och stack+/reach+
2020 års geotabell innehåller bara stack+/reach+
2020 Grail AL är den första Canyoncykeln med normalt styrhuvud där man medvetet skrotat stack/reach i geotabellen.
Än så länge ger Canyon båda måtten på Inflite, Endurace, Ultimate.
Om ingen klagar kommer nog fler modeller att bli av med måtten stack/reach.
Känner jag Canyon rätt kommer måtten successivt att försvinna trots att jag klagar.
Sixten Fors sa:Nej, jag är till skillnad från Bikeradar inte köpt. Av någon.
På vilket sätt blir det bättre för konsumenten att ta bort måtten reach/stack från Grail AL? Mått som fanns att läsa för en månad sedan.
ådal sa:Min erfarenhet av Roadlite 6.0.
Hade bestämt mig för en roadlite 6.0, såg perfekt ut för mig. Bara massa lovord från alla recensioner, perfekt pendlingscykel tyckte många. Shimano 105 komponenter till ett bra pris. Kanon!
När utförsäljningen startar så skyndar jag mig in och blir glad att det finns en i min storlek. Klickar snabbt hem den. När cykeln har kommit hem ser jag att det står shimano sora på vevpartiet.
Då går jag in på deras jobbiga hemsida och kan inte ens hitta den första modellen. Vafan?
Känner mig grundlurad. Det finns alltså 2 modeller av 6.0.
Är 191cm lång, beställde en XL-ram och den känns verkligen superliten. Skulle valt XXL.
Det räcker med att luta cykeln mot en stolpe för att den ska bli repig. På 1 vecka hade jag mer repor på roadliten än min förra crescent som jag använt i 2-3 år. När jag satte fast stänkskärmarna så slog ett av metallstagen mot ramen och en 4x4mm lackbit lossnade.
Sen 200kr för fraktboxen? Trodde det skulle komma något lite mer robust. Lite tjockare wellpapp bara, hur levereras den annars?
Växlarna var inte korrekt inställda, kedjan drog konstant mot framväxeln, och det den hoppar ofta mellan olika växlar när man ligger på mittenväxlarna i kassetten..
Vanliga fästpunkter för stänkskärmarna finns inte på framgaffeln. Så var noga med vilka skärmar som beställs.
Däcken är perfekta och supersnabba när det är torrt ute. Men nu när det är lite blött och löv ute och man behöver ett par däck med mer mönster så klarar den inte lite större däck + stänkskärmar samtidigt. Flera i detta forumet som har sagt att det inte är några problem alls med tjockare däck..
Är man en sån som cyklar när det är torrt ute och solen skiner sen tar bilen dem andra dagarna, en toppencykel!
Men som en arbetshäst som ska användas dagligen i alla väder året runt, köp något annat.
Denna cykel som pendlingscykel är en urusel idé.
Ångrar mitt köp otroligt mycket. Inga flera canyon för min del.
ådal sa:Min erfarenhet av Roadlite 6.0.
Hade bestämt mig för en roadlite 6.0, såg perfekt ut för mig. Bara massa lovord från alla recensioner, perfekt pendlingscykel tyckte många. Shimano 105 komponenter till ett bra pris. Kanon!
När utförsäljningen startar så skyndar jag mig in och blir glad att det finns en i min storlek. Klickar snabbt hem den. När cykeln har kommit hem ser jag att det står shimano sora på vevpartiet.
Då går jag in på deras jobbiga hemsida och kan inte ens hitta den första modellen. Vafan?
Känner mig grundlurad. Det finns alltså 2 modeller av 6.0.
Är 191cm lång, beställde en XL-ram och den känns verkligen superliten. Skulle valt XXL.
Det räcker med att luta cykeln mot en stolpe för att den ska bli repig. På 1 vecka hade jag mer repor på roadliten än min förra crescent som jag använt i 2-3 år. När jag satte fast stänkskärmarna så slog ett av metallstagen mot ramen och en 4x4mm lackbit lossnade.
Sen 200kr för fraktboxen? Trodde det skulle komma något lite mer robust. Lite tjockare wellpapp bara, hur levereras den annars?
Växlarna var inte korrekt inställda, kedjan drog konstant mot framväxeln, och det den hoppar ofta mellan olika växlar när man ligger på mittenväxlarna i kassetten..
Vanliga fästpunkter för stänkskärmarna finns inte på framgaffeln. Så var noga med vilka skärmar som beställs.
Däcken är perfekta och supersnabba när det är torrt ute. Men nu när det är lite blött och löv ute och man behöver ett par däck med mer mönster så klarar den inte lite större däck + stänkskärmar samtidigt. Flera i detta forumet som har sagt att det inte är några problem alls med tjockare däck..
Är man en sån som cyklar när det är torrt ute och solen skiner sen tar bilen dem andra dagarna, en toppencykel!
Men som en arbetshäst som ska användas dagligen i alla väder året runt, köp något annat.
Denna cykel som pendlingscykel är en urusel idé.
Ångrar mitt köp otroligt mycket. Inga flera canyon för min del.
Problemen med däcken märktes efter ett tags användning & cykeln ser använd ut snabbt.Oskar sa:Men varför returnerade du inte cykeln om du nu är så himla missnöjd? https://www.canyon.com/sv-se/customer-service/returns.html
Växlarna var synd, men att den är så lättrepad tycker jag är trist.Manurhin2 sa:Att växlarna är dåligt justerade är just dåligt.
Allt annat kan du knappast klandra någon annan än dig själv för?
Hur kan Canyon vara dåligt för att du slår bort en bit lack eller köper en för liten cykel?
M