Den officiella Canyon-tråden
Var har du läst det ngnstans? Brukar mest bara vara annan sadel och/eller styre samt färg som skiljer.
Spectral o Spectral 125 har numera ersatts av nya Spectral som ligger ngnstans mitt emellan de två förstnämnda. Den är 150/140 nu. Tog en kort provtur och den kändes smutt.
Gissar att gamla Spectral o Spectral 125 finns kvar en kort tid bara och kommer försvinna mkt snart.
Jag kollade lite på olika reviews och dem citerade från canyon själva.Var har du läst det ngnstans? Brukar mest bara vara annan sadel och/eller styre samt färg som skiljer.
Spectral o Spectral 125 har numera ersatts av nya Spectral som ligger ngnstans mitt emellan de två förstnämnda. Den är 150/140 nu. Tog en kort provtur och den kändes smutt.
Gissar att gamla Spectral o Spectral 125 finns kvar en kort tid bara och kommer försvinna mkt snart.
Cykeln har kortare reach, tramperna var tydligen närmare backen, hade nått med vev partiet att göra.
Den hade kortare hjulbas med.
Sen så var det nåt med att kvinnor hade svårare att lägga tryck på framgaffeln då dem gärna håller sig längre bak på cykeln. Så dem hade finjusterat gemometrin så att man inte behöver luta sig framåt lika mycket för att få tryck i gaffeln,vilket tydligen var en nackdel om man cyklar ned för en brant backe.
Men tänker spontant att som mtb amatör kommer man inte märka av detta.
Senast ändrad: