Mback72
Aktiv medlem
Den officiella Canyon-tråden
Svårt att få någon större mängd att stanna kvar på stolpen när man för ner den i röret då det är nästan mått i mått.Lite gängtejp är annars väldigt bra till sånt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att få någon större mängd att stanna kvar på stolpen när man för ner den i röret då det är nästan mått i mått.Lite gängtejp är annars väldigt bra till sånt.
Jag har det på min endurace men upptill för att det skall bli tyst. Funkar grymt bra.Svårt att få någon större mängd att stanna kvar på stolpen när man för ner den i röret då det är nästan mått i mått.
Den hjälper bara upptill där röret smiter åt kring stolpen. Det här är långt ner där röret är lite mera diffust utformat, men där stolpen ändå kan få kontakt med insidan genom hävstången som blir när man sitter på sadeln.Räcker det inte med monteringspasta, eller kanske det blir orsaken till knak till slut?![]()
Tänker du på en sån värva en kompis med 5 % rabatt och som endast gäller vara med ord.pris?Är det möjligen nån som har en rabattkod på Canyon som man kan avvara?
Såg bara i nån tråd att det brukar finnas rabattkoder att tillgå men cykeln jag sneglar på är nedsatt så då funkar det kanske inte.Tänker du på en sån värva en kompis med 5 % rabatt och som endast gäller vara med ord.pris?
Har ingen aning. Har bara koll på deras värva en vän -grej, det gäller bara ordinarie pris.Såg bara i nån tråd att det brukar finnas rabattkoder att tillgå men cykeln jag sneglar på är nedsatt så då funkar det kanske inte.
Såg bara i nån tråd att det brukar finnas rabattkoder att tillgå men cykeln jag sneglar på är nedsatt så då funkar det kanske inte.
Är det möjligen nån som har en rabattkod på Canyon som man kan avvara?
PmPrövade i tigg-din-rabattkod-tråden utan resultat så jag testar här också. Tar gärna emot en rabattkod till en kompis som ska köpa ny cykel.
Den skall ju vara den samma som Ergons, så de kanske har någraFinns det alternativa ställen att beställa bussningar till fjäderstolpen VCLS?
Säsongsservice på ena hojen och bussningarna skulle behöva bytas.
Vad snackar vi för bussningar? ( undrar hen som har 3 stolpar)Finns det alternativa ställen att beställa bussningar till fjäderstolpen VCLS?
Säsongsservice på ena hojen och bussningarna skulle behöva bytas.
Vad snackar vi för bussningar? ( undrar hen som har 3 stolpar)
Vad snackar vi för bussningar? ( undrar hen som har 3 stolpar)
Om den har setback, väldigt bra.Jag har en VCLS på pendlarhojen, funderar på att flytta till rando-hojen. (jag har för mig att det är samma diameter).
Aldrig tänkt mycket på dämpningen på de korta pendlingsturerna. Dämpar den bra?
Om den har setback, väldigt bra.
Om den är rak, not so much.
PmHej,
Skulle uppskatta en 5% länk.
Daniel
Det var ett tag sedan man läste om rambrott här ja.Nån mer som spräckt sin torque eller spectral på sistone? Har inte funderat så mycket på det sedan jag gått över till propain. Men man har ju sett en och annan annons på dessa där ramen bytts på garanti (dvs tolkar det som att den spruckit). Fick ju se högen av canyonramar med spräckt dämparfäste eller spräckt kedjestag när jag kom in med min hoj för rambyte. Det var nog där och då jag beslutade mig för att ge upp..
www.instagram.com
Det ligger ju i linje med att de sponsrar Vegan Cyclist/VC Adventures på hans galna upptåg. Han har vad jag har läst på sistone visat sig vara lite av en tokstolle, så Canyon kanske vill slippa lägga alla sina äventyrsägg i samma korg.Canyon har startat ett nytt lag, Canyon x DT Swiss All terrain racing. För cyklister som tävlar annorlunda om jag förstår det rätt; bikepacking, långa gravel, etc. Ska bli lite spännande, finns det andra motsvarande lag?
![]()
Canyon x DT Swiss All-Terrain Racing (@canyon_atr) • Foton och videor på Instagram
8,569 följare, 32 följer, 138 inlägg – visa Instagram-foton och videor frånCanyon x DT Swiss All-Terrain Racing (@canyon_atr)www.instagram.com
Canyon ombesörjde ett garantiärende på sonens spectral-ram i höstas.Nån mer som spräckt sin torque eller spectral på sistone? Har inte funderat så mycket på det sedan jag gått över till propain. Men man har ju sett en och annan annons på dessa där ramen bytts på garanti (dvs tolkar det som att den spruckit). Fick ju se högen av canyonramar med spräckt dämparfäste eller spräckt kedjestag när jag kom in med min hoj för rambyte. Det var nog där och då jag beslutade mig för att ge upp..
Alla sprickor är hårstrå-tunna från början. Du upptäckte dem bara i tid. Men man kan ju undra varför de spricker i så hög grad. Använder de för tunt gods, är det något fel på värmebehandlingen, inbyggda spänningar, eller är det helt enkelt att de inte vet hur man designar grejerna rätt. Antar att man inte lär få veta..Canyon ombesörjde ett garantiärende på sonens spectral-ram i höstas.
Jag gissar att det var fel i svetsarnas kvalitet. Cykeln har iofs gått mycket men han väger typ ingenting så jag tror det var spänningar i ramen som gav hårstrå-tunna sprickor.
Som tur var upptäckte jag sprickorna
innan jag sålde cykeln. De var inte lätta att se och hade känts väldigt tråkigt om den ramen sålts vidare.
Just det här garantiärendet sköttes väldigt bra av Canyon. 5/5 !
Var satt sprickorna?Canyon ombesörjde ett garantiärende på sonens spectral-ram i höstas.
Jag gissar att det var fel i svetsarnas kvalitet. Cykeln har iofs gått mycket men han väger typ ingenting så jag tror det var spänningar i ramen som gav hårstrå-tunna sprickor.
Som tur var upptäckte jag sprickorna
innan jag sålde cykeln. De var inte lätta att se och hade känts väldigt tråkigt om den ramen sålts vidare.
Just det här garantiärendet sköttes väldigt bra av Canyon. 5/5 !
I svetsarna för de främre fästena till bakdämparen.Var satt sprickorna?
Typ här?I svetsarna för de främre fästena till bakdämparen.
Både på vänster och höger sida.
Precis som på min ram då.I svetsarna för de främre fästena till bakdämparen.
Både på vänster och höger sida.
Yep !
Ja, jag snackade för ett tag sedan med en som var inne på sin fjärde spectral-ram och problemet var, om jag inte missminner mig, att de sprack vid dämparfästet.Swishade förbi ett inlägg från nån Canyon-grupp på FB med den typen av spricka häromdagen bara. Verkar tyvärr vara rätt så vanligt :/
Hur menar du, den ser ju totalt annorlunda ut, förutom kanske färgen. Och så är det kolfiber och inte aluminium.Nu har jag ingen spectral men jag har en strive 2024 . Det är väldigt konstigt att det inte rapporterarats några fel på striven knappt.
Det är ju iprincip samma ram bara att striven är lite mera förstärkt på vissa ställen . Men den förstärkningen kanske räcker för att inte spricka.
Men jag kan berätta om Strive, kedjestag "ramgaranti" och kolfiber....Hur menar du, den ser ju totalt annorlunda ut, förutom kanske färgen. Och så är det kolfiber och inte aluminium.
Men Canyon har väl haft problem med att vevlagerhylsor släppt i limningen osv? Kanske inte på strive iofs?
Hur menar du, den ser ju totalt annorlunda ut, förutom kanske färgen. Och så är det kolfiber och inte aluminium.
Men Canyon har väl haft problem med att vevlagerhylsor släppt i limningen osv? Kanske inte på strive iofs?