Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hittade du fjädrar?Börjat plocka hem grejer nu, hittade bollar och pump på amazon, resten tar jag från sverige!
Jag kommer också att börja med sidled. Främst för att det räcker med en halvbräda då.Hittade fjädrar i sverige men jag kommer köra side-to-side i början. Räcker för mig i ett första läge och blir lite billigare vilket är betydelsefullt för en fattig student.
Här hittar du fjädrar: https://www.fjadrar.se/produkter/tryckfjadrar/pianotrad
Här har vi en annan idé. Jag är lite skeptisk
Visa bilaga 463049
Jag körde mitt första pass på min rocker idag, har bara två "playground" bollar på vardera sidan om axeln blev lite förvånad att de faktiskt agerade fjädring även längs med axeln. Tror det kan räcka med något som fjädrar/bromsar sista centimetrarna innan man bottnar.Hittar man inte fjädrar så kan detta vara något. Jag tror inte på enbart tennisbollar eller hjul.Visa bilaga 465535
Verkar klent med byggandet. Inte minst för egen del.Bra och intressant tråd! Är väldigt mycket inne på att bygga en rocker plate till min tacx neo bike smart. Verkar inte hitta någonting när jag googlar på min smart bike specifikt, så det får bli en egen variant. Tänkte bygga en med linjär axel och fjädrar. Är bara i planeringsstadiet nu men det ska väl gå, vad kan gå fel. Ni som byggt egna på samma sätt, är ni nöjda med hur det känns att cykla med den? Både sittandes och ståendes?
Snyggt jobbat! Gillar hur du fräste bort onödig vikt i undre plattan. Jag följer också WeRideSouth i mitt bygge. Har nästan allt jag behöver nu, bara stål-axeln kvar som ska köpas och fräsningen av plywoodskivorna kvar innan jag kan montera allt. Har till och med införskaffat likadana bollar som du har, hehe.Här är några bilder från mitt bygge, löst baserat på WeRideSouth. Funkar kalas!
Kostnad ungefär 1700 kr i material, plus rätt många timmar.
Anpassad för Kickr Core, Tacx Flux 2 och Neo 2T.
Jag har ett komplett kitt över, ifall någon är intresserad. Skicka PM i så fall, så får ni alla detaljer.
Visa bilaga 541982
Visa bilaga 541985
Visa bilaga 541986
Tackar!Snyggt jobbat! Gillar hur du fräste bort onödig vikt i undre plattan. Jag följer också WeRideSouth i mitt bygge. Har nästan allt jag behöver nu, bara stål-axeln kvar som ska köpas och fräsningen av plywoodskivorna kvar innan jag kan montera allt. Har till och med införskaffat likadana bollar som du har, hehe.
Såg att du har satt dit de vita "plupparna" på axeln, i ändarna på fjädrarna. Vart fick du tag i sånna? Inser att jag nog också behöver det, innerdiametern på mina fjädrar är 23mm och diametern på axeln kommer vara 20mm
Byggt enkel rocker plage nu över jul, 15mm plywood, några små hjul från Hornbach, lite gamla lister och specialanpassade tennisbollar…
Visa bilaga 599878
Grovt tillskuren plywood.
Såg det inte direkt, men nu när du säger det. Optisk illusion (light).Är det bara jag som ser ett sängbord i första bilden? Först när jag skrollade vidare såg jag att det var en platt skiva. Snyggt bygge!
Beställt från amazon enligt listan? Vad slutar det på?Då har jag beställt allt man behöver för bygget enl We Ride South, inväntar bara pris på utfräsning av plywooden, skulle det dra iväg ger jag mig nog på att försöka lösa det manuellt, men lägger hellre den tiden på cykling :)
Wish me luck!
Snyggt!Här är några bilder från mitt bygge, löst baserat på WeRideSouth. Funkar kalas!
Kostnad ungefär 1700 kr i material, plus rätt många timmar.
Anpassad för Kickr Core, Tacx Flux 2 och Neo 2T.
Jag har ett komplett kitt över, ifall någon är intresserad. Skicka PM i så fall, så får ni alla detaljer.
Visa bilaga 541982
Visa bilaga 541985
Visa bilaga 541986
Axeln köpte jag lokalt, ev. fanns det inget kvitto. Men kolla med nån närmaste mekaniska verkstad. Slipad axel, typ C45E (https://montano.se/product.html/slipad-axel-c45e) ska det minst vara, men helst något med ännu hårdare yta, typ kolvstång, men det är _liiiite_ svårt att få tag på i 1,5 meterlängd :)Snyggt!
Har nån länk på 20mm axel och bollarna?
Hej! Jag ska med bygga till en Neo bike,Jag har förövrigt en låda med allt utom stålaxel och plywoodskiva. Tänkte att jag skulle ta tag i det projektet men det verkar inte bli av. Om någon är intresserad så är det bara att höra av sig här eller i pm. Finns att hämtas eller lämnas över i Göteborg!
Jag hade tänkt bygga en till min neo bike också. Men som jag skrev i inlägget du citerade så har jag inte tagit tag i projektet, alltså inte byggt någon rocker plate. Så grejerna på bilden finns om någon här är intresserad av att bygga en. Bollarna är köpta på amazon har jag för migHej! Jag ska med bygga till en Neo bike,
Har du några bilder och mått på din?
Har du nån länk på bollarna?
Är du nöjd eller skulle du gjort nåt annorlunda?