En ostoppbar vinterpendlare V1.0 klar!!!!

_Peppen_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Det har inte varit så kul. Det har blåst 10m/s
> dygnet runt i typ 8 dagar med allt vad det
> innebär på de skånska slätterna på vintern.
> Men nu kommer våren, sitter och kollar på slicks
> och clipless-pedaler, och kanske en styrstam. :)

Våren är kanske att ta i, men närmsta veckan ser helt klart pendlingsbar ut även för en trött och frusen gubbe som jag.

Tycker ändå det varit förvånansvärt framkomligt även på de mindre slättvägarna, visst har det varit tungt att trampa genom snödrivor och hård vind men tycker det är betydligt lurigare att cykla när det är barmark blandat med isgator.

Satt nyss och åt med balkongdörren på glänt, och banne mig om jag inte har fel! Det både låter och luktar vår därute! Någon slags typisk vårfågel fick nyss spel: Ta ti ta ti ta ti ta ti ta ti ta ti ta ti osv... Samt en svag doft av töande hundbajs. Härligt!

Skall ut och köra en sväng om en stund...
... med barnvagnen.

Senast ändrad:
Nu kommer våren och jag har en härlig vinnar känsla i kroppen. En sista utmaning lyckades dock de skånska fälten fixa. Smältvatten från betåkrarna har runnit ner i en viadukt med obefintligt drenage. En bil hade kört fast i det sura betvattnet och polisen spärrade av, lyckligt vis kände jag mig ovanligt ostpoppbar och så jag tog sats körde igenom. Ungefär halvägs så blev det så djupt att vattnet ran in över stövelkanten. Så sista milen fick jag stå på rätt bra i det snöblandade regnet för att hålla värmen uppe i stövlarna.

Senast ändrad:
Vi hade en kommunikatör från ESS som berättade om att vägen / cykelvägen mellan viadukten under e22:an vid odarslöv och odarslövsvägen skulle ersättas med en ny cykelväg under byggtiden för att inte orsaka störningar för gångtrafikanter och cyklister. Han berättade också att ESS har antagit en policy att minimera störningarna för de närboende och gående och cyklister i närområdet samt att det finns ett jour nummer (046-8883200) om man vill lämna uppmärksamma ESS eller entreprenörerna om något. Personligen tror jag att det är viktigt att hålla ett öga på detta för att 70km/h-vägarna börjar redan nu gro igen helt och vilket spårval ni skulle valt på cykeln får n skälva fundera på.

Senast ändrad:
Bra bra, även om jag nog tycker att vägen ännu inte ser mycket värre ut än efter valfri betupptagning om hösten ;-)

Tillbaka
Topp