Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jimel sa:nibergs sa:Mathias B sa:Med risk för att ha blivit blind, men jag hittar inget rekommenderat boende för Östersund på ESS hemsida. Är det någon som sitter på lite inside information eller har tips på bra boende på ett rimligt avstånd till tävlingen?
Här är ett svar från Östersunds endurots instagram
Svar till mig :D
Försökt googla men kan någon peka ut på en karta vart denna strand ligger och vart "berget" man cyklar på ligger? Frösön har jag förstått men den verkar ju ganska stor.
Mathias B sa:Med risk för att ha blivit blind, men jag hittar inget rekommenderat boende för Östersund på ESS hemsida. Är det någon som sitter på lite inside information eller har tips på bra boende på ett rimligt avstånd till tävlingen?
Henrik83 sa:Det som är lite märkligt med ESS är att arrangörerna hellre verkar ha med en dålig sträcka, än att köra en bra sträcka två gånger..
Raggamuffin sa:Hade det varit torrt hade man haft möjlighet att inte trampa lika mycket som behövdes nu, typ.
Hoppas på lite mindre tramp i Östersund, annars tjurar jag lite efter ha kört 100 mil dit =P
Stream sa:Ryssberget låter riktigt kasst. Fortsätter klåperierna i den här takten lägger jag ned enduro.
Allen91 sa:Kass kommentar.
Jag tycker Ryssberget är topp att cykla på. Klart att det inte är Åre men det finns ganska få Åre i Sverige, speciellt söder om fjällen.Stream sa:Ryssberget låter riktigt kasst. Fortsätter klåperierna i den här takten lägger jag ned enduro.
Raggamuffin sa:Hade det varit torrt hade man haft möjlighet att inte trampa lika mycket som behövdes nu, typ.
Hoppas på lite mindre tramp i Östersund, annars tjurar jag lite efter ha kört 100 mil dit =P
Stream sa:Ryssberget låter riktigt kasst. Fortsätter klåperierna i den här takten lägger jag ned enduro.
Hälsingland sa:Raggamuffin sa:Hade det varit torrt hade man haft möjlighet att inte trampa lika mycket som behövdes nu, typ.
Läge att flyga? Flygplatsen ligger ju bredvid
Raggamuffin sa:Stream sa:Ryssberget låter riktigt kasst. Fortsätter klåperierna i den här takten lägger jag ned enduro.
Du ska sluta med nåt du inte var med på?
quote=Hälsingland]
Läge att flyga? Flygplatsen ligger ju bredvid
marr sa:Tycker det är rätt kass att de gnälls, gnälls mycket på de 10människor som lägger ner veckor med arbete på att rodda ihop rejsen. Gnälls av folk, som inte gör ett skit ett för att bidra.
Henrik83 sa:marr sa:Tycker det är rätt kass att de gnälls, gnälls mycket på de 10människor som lägger ner veckor med arbete på att rodda ihop rejsen. Gnälls av folk, som inte gör ett skit ett för att bidra.
Äh, tagga ner lite va? Får man inte ens ha en fundering som avviker från ryggdunkandet längre utan att gnäll-argumentet ska komma fram?
marr sa:Tycker det är rätt kass att de gnälls, gnälls mycket på de 10människor som lägger ner veckor med arbete på att rodda ihop rejsen. Gnälls av folk, som inte gör ett skit ett för att bidra.
Varför roddar ingen en ess i sthlm tex? Gott om cyklister finns, nån jävla kulle borde där väll vara med? Nä istället sitter man hemma, gnäller för att de regnar, kullen är för låg, eller det är för långt till tävlingen.
marr sa:Henrik83 sa:marr sa:Tycker det är rätt kass att de gnälls, gnälls mycket på de 10människor som lägger ner veckor med arbete på att rodda ihop rejsen. Gnälls av folk, som inte gör ett skit ett för att bidra.
Äh, tagga ner lite va? Får man inte ens ha en fundering som avviker från ryggdunkandet längre utan att gnäll-argumentet ska komma fram?
Inte bara här, det gnälldes en hel del på tävlingen med. Så nä, inte jättesugen på att tagga ner faktiskt :) tycker det är riktigt lågt.
Men alla önskar kanske köra etapp-dh med lift?
Luthman Photography sa:Det är väl i det närmaste kutym att det gnälls? När bro, cruxet och de andra la banan 2014 gnälldes det på att det var för svårt, året därpå när cfcb la banan gnälldes det (ironiskt nog av delvis samma personer som året innan) om att banan var för trampig.
Som arrangör får man nog vara beredd på en skopa ovett oavsett vad man gör, vare sig det är befogat eller inte.
marr sa:Luthman Photography sa:Det är väl i det närmaste kutym att det gnälls? När bro, cruxet och de andra la banan 2014 gnälldes det på att det var för svårt, året därpå när cfcb la banan gnälldes det (ironiskt nog av delvis samma personer som året innan) om att banan var för trampig.
Som arrangör får man nog vara beredd på en skopa ovett oavsett vad man gör, vare sig det är befogat eller inte.
Det är inte rätt för det.
Varför inte? Om man startar 3 man/minut funkar det om varvet tar drygt 80 minuter att avverka.marr sa:Henrik83 sa:Det som är lite märkligt med ESS är att arrangörerna hellre verkar ha med en dålig sträcka, än att köra en bra sträcka två gånger..
Med tanke på att man har 250startande så är köra samma sträcka 2ggr inte ett alternativ tack vare schemat osv.
+1Raggamuffin sa:I en annan sportgren där jag tävlar kör vi ofta 4-5 sträckor och sen de två första en gång till.
Det borde vara lösbart även i detta tävlingsformat. I värsta fall får de snabbaste motionärerna/ungdom vänta på att seedade åkare kör klart SS1. Någon klok kan säkert se när första åkare var i mål och när sista hade startat på ss1 nu senast.
Få körde väl varvet på under 2.5 timme.
En fördel är även att man får fler sträckor men det inte kräver fler funktionärer.
I detta fall kunde man t ex kapat bort trampbiten på SS6 t ex för man hade ändå fått ok totallängd. Min personliga åsikt är att jag hellre kör en kort sträcka än lägger till tramp för att få den längre. Att sträckorna inte är så långa i den här delen av landet tror jag alla är med på.
enduroracer sa:Det är bara en bekräftelse på att du är anmäld, du får information vi ess kanaler på Instagram/Facebook. Mer detaljerad information ligger under "pm" på deras hemsida när det närmar sig tävling.
Ses där! ??
Svedberg sa:Nya Bergväggen på Östersunds endurot kommer ge er åkare en rolig upplevelse!