Fatbike Q&A.
Stämmer.
Vid en koll så verkar Cannondale AI ha negativ offset så man kanske kan hitta något där som kan passa....?
-4?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer.
Vid en koll så verkar Cannondale AI ha negativ offset så man kanske kan hitta något där som kan passa....?
Om jag inte läser fel eller det är en fake-sida eller fel i uppgifterna så ja...
![]()
SRAM X-SYNC EAGLE Direct Mount Chainring -4mm Cannondale Ai 12 Speed Black from €83.99 instead of €112.00
Discover a wide range of products on www.alltricks.comwww.alltricks.com
Sent svar men det är klart du kan få testa fetcykel. Vi kan cykla ihop nån dag när det passar. Jag bor centralt och hänger mycket i Vilsta och HugelstaFinns det någon fatbike-entusiast i Eskilstuna som kan tänka sig att låta mig testa en fatbike? Jag är himla nyfiken på att köpa en, men har aldrig haft möjlighet att prova..
Är det mycket ”tyngre” med fatbike än vanlig MTB?Denna om du kan lägga 2K till när de har rea.
![]()
White 7FAT Pro SX Eagle 1x12 20, fatbike unisex - Svart - Fatbikes | XXL
Läs mer om 7FAT Pro SX Eagle 1x12 20, fatbike unisex. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köpwww.xxl.se
Eller begagnat – tycker oftast att det är äldre modeller av Whites fatbikes, dvs. 3Fat, 4Fat, 5fat, etc, som jag ser till vettigt pris för vettig cykel på begagnatmarknaden. Light-modellen avrådes från, pro-modellen rekommenderas (riktpris: 4–6K) pga bättre växlar och bättre fälgar. Värt det.
Ja och nej. De kan upplevas lite segare att starta med från stillastående tex, men i gengäld så tappar man inte farten lika lätt över hinder.Är det mycket ”tyngre” med fatbike än vanlig MTB?
Över två bar? Det är ju väldigt mycket för en fatbike och säkert mer än fälgarna är specade för... Nu vet jag inte vilka fälgar du har men om däcken glider ner igen så känns det ju som de inte har poppat som de ska? Testa att smörja med något, lite vattenspray längs kanterna kan hjälpa, om inte så blanda med lite såpa.Jungfrutur på fattyn idag efter att ha kört ht med 3" fat freddie i slask och is senaste tiden var det skönt med lite snö körning och 4.4 jj rullar lättare ff så man skulle inte ha velat svänga hemåt idag om de inte varit för blåsten.
Någon annan som har svårt att få däcken att hållas ut helt på fälg? När jag krängde på de fyllde jag över 2 bar innan de poppade och nu tömde jag till ca 0.6 till färd men när jag kom hem märkte jag att bakdäcket glidit ner tibaka så det kastade ganska mycke.
Visa bilaga 404916
Japp orginal. Hade planer på tubeless men fick inte de att funka heller så kör med slang nu ska försöka utan snart igen när däcken format sig och kanske de limmas fast med guckan så de hålls på plats.On-one orginalfälgar? Mina gamla var också så, både svåra att få att poppa, och har en förmåga att krypa in efter ett tag.
![]()
Tested: Pole Taiga Fatbike | BIKE Magazine
Something about today's fatbikes is a little ... yesterday. Pole is miles or, more accurately, centimeters ahead of the pack.www.bikemag.com
Förstår fortfarande inte varför man inte ser fler Taigor i Sverige.
Fatbike för stekare? ?Priset kanske? +30000:- för en helstel fatbike. (Autocorrect ville skriva helstekt istället för helstel)
Nää, du får ta bort pluset, jag gav strax under 29 :-) Men visst, mycket pengar.Priset kanske? +30000:- för en helstel fatbike. (Autocorrect ville skriva helstekt istället för helstel)
Svenskar är snåla. Vi mår dåligt om vi inte gör ett klipp när vi ska köpa något. Man köper hellre en Fatbike på rea på xxl + någon annan skit än att skaffa det man egentligen vill ha.![]()
Tested: Pole Taiga Fatbike | BIKE Magazine
Something about today's fatbikes is a little ... yesterday. Pole is miles or, more accurately, centimeters ahead of the pack.www.bikemag.com
Förstår fortfarande inte varför man inte ser fler Taigor i Sverige.
Tack vare tips om en Dude här i tråden har den blivit min ständiga träningskamrat. Frugan älskar den också men behöver en el-assisterad för att orka. Sökt runt på nätet men hittar mest billigt med Bafang-motor. Har nån något tips på nån med bra motor (typ Shimano, Bosch etc) som är beställbar hem till lilla Svedala? Ska tillägga att budget är nånstans runt 30
Kul att du gillar den!Tack vare tips om en Dude här i tråden har den blivit min ständiga träningskamrat. Frugan älskar den också men behöver en el-assisterad för att orka. Sökt runt på nätet men hittar mest billigt med Bafang-motor. Har nån något tips på nån med bra motor (typ Shimano, Bosch etc) som är beställbar hem till lilla Svedala? Ska tillägga att budget är nånstans runt 30
Stort tack! Jag tog dig på orden och vi ska titta på en Haibike Xduro Fatsix 9.0 i morgon. Läst diverse recensioner och den verkar fin.Haibike har el-fatbikes som är rätt ok.
www.cykelgear.se
1,5 bar (Har JJ 4.8)Vad kör ni för däckstryck om ni bara vill ha bästa rull på grusväg? Jag har JJ 4.0 liteskin.
Tjena,
Jag låser fast min med detta låset
och förvarar det i denna väskan![]()
Abus Kättinglås 8900 Ionus svart 110 cm
Få en hög grad av säkerhet med ett kättinglås från Abus Abus Kättinglås 8900 Ionus är en optimalwww.cykelgear.se
när jag behöver det.![]()
Red Cycling Products Water Resistant Ramväska S svart | bikester.se
Red Cycling Products Water Resistant Ramväska S svart - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Red Cycling Products Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Det såg inte så dumt ut ?? Gissar att man får räkna med lite tyngre doningar..Tjena,
Jag låser fast min med detta låset
och förvarar det i denna väskan![]()
Abus Kättinglås 8900 Ionus svart 110 cm
Få en hög grad av säkerhet med ett kättinglås från Abus Abus Kättinglås 8900 Ionus är en optimalwww.cykelgear.se
när jag behöver det.![]()
Red Cycling Products Water Resistant Ramväska S svart | bikester.se
Red Cycling Products Water Resistant Ramväska S svart - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Red Cycling Products Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Tja. Hittade en specialized fatboy pro 2015 med 120mm bluto, som är lite rullad och bra servad. Hade menat köpa en nutrail 2018 för 1300€ men nu dök denna upp dock känns priset högt 1750€ och den är 5år gammal. Vad hade ni valt? Är fatboyn bra alternativ ? Kommer användas höst, vinter och vår när det är sämmre före istället för fullgungen. Kanske även någon längre tur under sommaren med packning.
Fatboyen verkar i mitt tycke dyr, sen har den ju också 190mm nav och QR vilket kanske inte är så sexigt längre?Tja. Hittade en specialized fatboy pro 2015 med 120mm bluto, som är lite rullad och bra servad. Hade menat köpa en nutrail 2018 för 1300€ men nu dök denna upp dock känns priset högt 1750€ och den är 5år gammal. Vad hade ni valt? Är fatboyn bra alternativ ? Kommer användas höst, vinter och vår när det är sämmre före istället för fullgungen. Kanske även någon längre tur under sommaren med packning.
Kan ju bero på att det inte är lika stor försäljning på dom finare modellerna längre. Många håller nog hårt i sina nu.
Mina gissningar om varför det säljs få begagnade fatbikes:
Långsam utveckling, så varför byta. Förutom 2 delat fram är min gamla Dude helt modern.
Fatbikecyklister är inte så prestandafixerade. XC cyklister och Endurogubbar kanske fantiserar mer om att kapa 2 sekunder på strava eller klå alla polarna bara cykeln får en halv grads flackare gaffel och aeroram.
Många har fatbike som sin andracykel att använda på vintern och när andan faller på. Fincykeln (racer, XC, Rando, Gravel) byts oftare.
Kolla på Reach och Stack snarare än medium/large/19" osv, och jämför med cykel du har idag.Funderat en god stund nu. Och fatboyn var fin men lite väl dyr och nutrailen blev såld men idag hittade jag en annan nutrail race som verkade okej som jag skall åka och se på i helgen tror jag dock lite fundersam då den är storlek 19" L är 176cm och grenmått 81cm har en fs cube stereo som är storlek m 18" att jämföra med samt att jag hade en ht cube reaction som var 20". Tycker stereon känns lite liten ibland men ändå rätt för det mesta htn kändes för stor i skogen ibland och perfekt på väg när jag hade kortare stem. Så prickar jag rätt med 19" nu då eller vad kör ni andra i motsvarande längd med?