Fråga ang en bromskabel

newbie_spe

Ny medlem
Fråga ang en bromskabel
Själva justerings skruven som sitter på kabeln, går det att dela av den där? Jag har testat att dra lite i den men den fjädrar tillbaks, vågar inte dra för mycket heller.

Bild på vad jag menar
imagehosting

Senast ändrad:
Fråga ang en bromskabel
Det jag menar är om man tex skall höja styret så måste jag förlänga kabeln och istället för att hålla på att bråka med kabeln ända från bromshandtaget så undrade jag om man kunde dela den där och förlänga fram till bromsoket. Sorry att jag inte skrev mer detaljerat först.

Fråga ang en bromskabel
Jo, iden är att du kan byta höljet därifrån och ner utan att linda om styrlindan och som bonus så går det ju justera bromsen (där också...)

Fråga ang en bromskabel
newbie_spe skrev:
-------------------------------------------------------
> Bojsänke om du kan förklara hur man delar utan
> att dra sönder? Om du vet? Skall man gänga av
> den?

Lossa vajern i bromsänden och dra i höljet. Den silverfärgade hylsan sitter bara instucken, men är kanske lite fastkilad.

Fråga ang en bromskabel
JT skrev:
> Wiren går (obruten) hela vägen från reglaget
> till oket. Så om du vill förlänga behöver du
> en ny wire.

Jo precis - lossa vajern vid oket och dra isär så klarnar det hur det är kontruerat!

Fråga ang en bromskabel
Tror jag klarar mig precis, finns lite kvar av wiren vid ok så om jag byter höljet och släpper till lite mera av wiren från oket så skall det nog gå.

tack allesammans för hjälpen.

Bengt det är en Verenti Substace som jag mekar med :)

Fråga ang en bromskabel
newbie_spe skrev:
> Tror jag klarar mig precis, finns lite kvar av
> wiren vid ok så om jag byter höljet och släpper
> till lite mera av wiren från oket så skall det
> nog gå.
>
> tack allesammans för hjälpen.
>
> Bengt det är en Verenti Substace som jag mekar
> med :)

Aha. Jag bytte mina orginalvajrar och satte på nya höljen då jag tyckte att orginal var för kärva. Busenkelt då man slipper linda om styrlinan om man behåller snutten under lindan.

Tillbaka
Topp