Köpte en Cane Creek DB IL dämpare, och skulle skruva returvredet till fullt öppet eftersom manualen specar att det är från öppet man mäter antal klick. Poff sade det och vredet var löst och dämparen spottade ur sig lite olja. Hann få tillbaka det snabbt som attan så det kom bara ur litegrann. Verkar som att clipset som ska hindra att vredet ploppar ut, knappt satt fast för den gick helt utan motstånd och jag hann börja undra varför det var så många klick innan det stoppade

. Hittade clipset på golvet och lyckades sedan få tillbaka det så det satt ordentligt. Men då var det för sent..
Men men, shit happens, och nu behöver jag tömma kvarvarande luft ur blåsan, lufta dämparen på nytt och trycksätta blåsan igen. Tror jag fixar det utan bekymmer men en sak sätter käppar i hjulet. Man behöver nåt slags nål, typ en kanyl, som man ska trycka igenom en liten gummidutt för att kunna trycksätta den. Och enligt lag får jag inte springa in i en butik och bara köpa en, så att jag kan tillverka ett verktyg för ändamålet. Bummer.
Men man kan på hobbyaffärn köpa mässingrör som är 1 mm i ytterdiameter och så kan man slipa det så det blir som en kanyl - är detta en rimlig diameter eller behöver det vara mindre?
@Preacher, har du någon uppfattning kring detta?
Eller har man sådan tur att någon här har en sådan kanyl-mojäng för påfyllning, som man kanske kan låna, så jag slipper tillverka en egen?