Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gurra sa:De där crushwasherserna alltså.
Jag har aldrig bytt dem fast jag har nya.
Är poängen att de ska täta så inte oljan rinner ur?
mikipedia_ sa:Gurra sa:De där crushwasherserna alltså.
Jag har aldrig bytt dem fast jag har nya.
Är poängen att de ska täta så inte oljan rinner ur?
Njae, det är en koniskpassning som ska täta shaften mot botten på innerbenen. Washersen är nog lite extra säkerhet så man inte drar för hårt.
Fredde78 sa:Går det att få ihop en ytterbensservice på en foxgaffel utan deras specialdriver för drygt 300kr?
Ok, jag trodde man behövde plocka bort dom för servicen.C-dale sa:Om packboxarna inte läcker är det ju onödigt att byta dem.
Fredde78 sa:Ok, jag trodde man behövde plocka bort dom för servicen.C-dale sa:Om packboxarna inte läcker är det ju onödigt att byta dem.
Får undersöka saken närmare verkar det som.
liveforthis sa:Ytterben service på nya fox gafflar innefattar inget fet bara lite olja på foamringsen.
liveforthis sa:Inte enligt senaste utbildningen. Fox gafflar vill inte blanda olja och fett. Orda grant från utbildaren "så gör vi inte på 2017 gafflar" just saying man gör som man vill sen ;)
liveforthis sa:Inte enligt senaste utbildningen. Fox gafflar vill inte blanda olja och fett. Orda grant från utbildaren "så gör vi inte på 2017 gafflar" just saying man gör som man vill sen ;)
liveforthis sa:Ytterben service på nya fox gafflar innefattar inget fet bara lite olja på foamringsen.
lundan sa:Behöver dämparen på en fox fit4 float performance 32 från 2016 luftas/byggas om ifall man skruvar ur reboundnålen som beskrivs i steg 25-29 och 32 i fox servicemanual (https://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=625)? Jag överväger att försöka smörja upp reboundnålen då den fastnat totalt, men betyder det att jag måste bygga om rubbet får det nog vara.
Foxis sa:Måste lyfta frågan igen:
Var köpa foam rings i bulk till Fox-gafflar (32mm)? Någon som hittat dylika nånstans?
Är det den du ska spruta in i luftburken? Jag har skitit i den sista gångerna jag servat (efter att jag tappat bort flaskan vid flytt) och kletat på en massa dämparfett överallt där det sitter tätningar istället.ejma sa:Jag skall försöka mig på en dämparservice på min FS med RS och det blir många olika oljor att inhandla. Den som svider mest är 15W-50 http://www.cykelkraft.se/rock-shox-rear-shock-air-can-lubricant-maxima-15w-50-1-liter-bottle där enbart 0,3 ml behövs per servicetillfälle. Även om det går att hitta oljan billigare hos tex http://www.evaldsmtb.se/motor/olja/maxima-4t-maxum-4-extra-15w-50 känns det underligt att RS inte har paketerat den i en mindre förpackning som de gjort med 3wt, 5wt och 15wt. Jag kan ge min dämpare service >3000 gånger med en flaska.
Någon som har testat en annan syntetisk 15w-50 olja i dämparen? Resultat?
ejma sa:Ja, oljan skall in i luftburken på en RS Monarch.
Och det säger Happy nu!? :)happymtb.fr sa:Du kan använda fox float fluid istället för rs 15w50
Foxis sa:Och det säger Happy nu!? :)happymtb.fr sa:Du kan använda fox float fluid istället för rs 15w50
Källa på det? ;)
Seriöst dock, är det likvärdigt? Har alltid funderat på vad exakt fox float fluid är men aldrig orkat kolla upp det. Fördel med Fox fluid är att det är lätt att få tag på i litegrann för billig peng.
Rattnalle sa:Ja float fluid är även enligt vad jag lyckats läsa mig till en växellådsolja av något slag. Jag har haft sådan I två Monarcher utan att de dött.
Så kan det säkert vara. Men jag skulle tro att Fox och RS har ungefär samma krav på oljan i luftburken. Det är väl ingen jättestor skillnad mellan gummit i tätningarna.pme sa:Rattnalle sa:Ja float fluid är även enligt vad jag lyckats läsa mig till en växellådsolja av något slag. Jag har haft sådan I två Monarcher utan att de dött.
Jag skulle inte lita på att växellådsolja är fri från tillsatser som är skadliga för plast- och gummidelarna i en dämpare.