Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luthman Photography sa:De har väl en kvävefylld IFP va? Svår att meka med hemma,
happymtb.fr sa:Det är nog vanligt luft i piggyn på X2. Däremot även erfarna cykelmek tycker att den är inte så lätt att jobba med... jag brukar göra mycket själv men försökte inte ens på min x2. Väldigt trevligt dämpare annars!
C-dale sa:Jag antar att du redan googlat fram https://www.redlineoil.se/shop/produkt/like-water-suspension-fluid/ ?
Finns oljor med lägre cst =mera likt vatten.wenna sa:Någon som hittat något bra ställe där man kan köpa Red Line LikeWater dämparolja?
sdx sa:Finns oljor med lägre cst =mera likt vatten.wenna sa:Någon som hittat något bra ställe där man kan köpa Red Line LikeWater dämparolja?
Lazarus sa:jag har en fox float 32 mm årsmodell 2015.
är det någon som lyckats montera de nya dust wipers "no flange" på denna årsmodell?
Det finns ett specialverktyg du kan köpa för dyra pengar från fox, eller så tillverkar du ett själv av ett rör i rätt dimension.Lazarus sa:Tack för svar.
Ja man måste vara försiktig då. Jag har lyckats deformera metallringen på det ena dammskyddet, så det kan jag nog inte använda. Kör fortfarande med dammskydden som cykeln levererades med.
danky_xv sa:Ska köpa olja till min Fox Rhythm 34 gaffel 2018. Men blir osäker när jag läser på Fox sida. Är det fox 5wt teflon i ytterbenet på dämparsidan eller innerbenet? Van med Rs gaffel från förr, tyckte de hade klarare info...
http://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=884
När jag söker på gaffel ID nummern får jag bara fram modell men inget annat. Hur fort brukar Fox uppdatera info på nya gafflar?
Rattnalle sa:Teflon i gaffel olja låter som en riktigt dålig idé miljömässigt. Kör Fox verkligen med det eller heter den bara så?
kievY sa:Hej, jag gjorde service på min Fox 32 förra helgen. Jag upptäckte då att ena muttern som man skruvar på är lite sne och var trög att skruva på. Tänkte därför köpa nya och ha i reserv som jag byter nästa gång.
Denna hittade jag https://www.bike24.com/p2184291.html men känns sådär roligt att köpa en mutter för 80 kr styck.. finns det billigare? Eller kan man ta ett annat alternativ?
toga sa:Tänkte göra en snabbservice på lower legs. Har massa 15wt RS olja hemma från när jag servade reban.
Min nuvarande Revelation 18 debonair ska ha 0w30 istället. Kan ingenting om oljor, Kan jag köra på 15wt som jag har hemma ?
Cool. Tack !marr sa:toga sa:Tänkte göra en snabbservice på lower legs. Har massa 15wt RS olja hemma från när jag servade reban.
Min nuvarande Revelation 18 debonair ska ha 0w30 istället. Kan ingenting om oljor, Kan jag köra på 15wt som jag har hemma ?
Ja de ska gå bra. Allt som krävs är lite smörjning.
Spacekitty sa:Hur ofta gör man dämparservice, går det att klara sig ett år mellan gångerna?
Vilka dämpare är bäst och enklast att serva om man vill göra det själv?
Spacekitty sa:Hur ofta gör man dämparservice, går det att klara sig ett år mellan gångerna?
Ytterben och luftburk några gånger om året beroende på cyklad tid och väder. De är båda lätta och snabba saker ett göra.Spacekitty sa:Hur ofta gör man dämparservice, går det att klara sig ett år mellan gångerna?
Alla gafflar är väl två skruvar och ryck? Eller hur skiljde den sig?marr sa:Öhlins är helt klart den enklaste gaffeln jag servat ytterbenen på, också den där det behövs oftast.
Rattnalle sa:Alla gafflar är väl två skruvar och ryck? Eller hur skiljde den sig?marr sa:Öhlins är helt klart den enklaste gaffeln jag servat ytterbenen på, också den där det behövs oftast.
Jag lyckades montera dammskyddet för långt ner och nu är metallringen omöjlig att få bort igen. Jag ska ta fjäderbenet till cykelverkstan imorgon och hoppas på att dom har en lageravdragare eller nått för att få bort metallringen så att jag kan montera en ny igen.Lazarus sa:Tack för svar.
Ja man måste vara försiktig då. Jag har lyckats deformera metallringen på det ena dammskyddet, så det kan jag nog inte använda. Kör fortfarande med dammskydden som cykeln levererades med.
Aha, ok.Lazarus sa:Jag fick inte ner det över huvud taget. Misstänker att jag försökte montera det uppåner.
Absolut, men jag trodde den var allmänt känd av er ? då den finns på fox hemsida där ni hittade infot om dammskydd-kitet. Men här är den iaf: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=573Lazarus sa:Lycka till.
Om du hittar någon guide för dom nya dammskydden så kan du väl lägga ut länken här?
kolan sa:Ska snart göra en lower leg service på min rockshox-dämpare och undrar var man köper en sån här spruta med slang?
Eller duger det med den jag har, pipen är bara typ 1 cm