Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:Då är ju frågan. Gick sAM in med mer pengar eftersom han fick två bokstäver med i namnet? ;-)
Zåsna sa:Som tram eller pram
SRAM is the conglomeration of our founder's [sic] names, Scott, Ray and sAM. The initials provided a simple way to come up with a corporate name that could be trademarked and directly translated into languages other than English. It is not pronounced S-RAM, SchRAM, or SkRAM. Just SRAM.
Enligt vad som sades över några (fin-)öl så var det på detta sätt:Rattnalle sa:Då är ju frågan. Gick sAM in med mer pengar eftersom han fick två bokstäver med i namnet? ;-)
Masjevel sa:Måste man skrika när man ska uttala det?
Paco sa:Vad är den stora skillnaden på oken gällande Deore och SLX?
Paco sa:Paco sa:Vad är den stora skillnaden på oken gällande Deore och SLX?
Bumpar min egen fråga...
SLX har banjokoppling, Deore rak med oliv. SLX har keramiska kolvar Deore gjutna i någon metall.Paco sa:Paco sa:Vad är den stora skillnaden på oken gällande Deore och SLX?
Bumpar min egen fråga...
Det vore nog bra om du utvecklade en smula...NickPick sa:Om man ska tejpa kabelhöje i ett räserstyre, vart vill man att dom ska gå då?
emmer sa:Det vore nog bra om du utvecklade en smula...NickPick sa:Om man ska tejpa kabelhöje i ett räserstyre, vart vill man att dom ska gå då?
(...annars kommer svaret bara bli "till växel och broms" :-) )
NickPick sa:emmer sa:Det vore nog bra om du utvecklade en smula...NickPick sa:Om man ska tejpa kabelhöje i ett räserstyre, vart vill man att dom ska gå då?
(...annars kommer svaret bara bli "till växel och broms" :-) )
Okej vi kör en liten historia: köpt cykel i låda. Får då montera styrlinda och organisera höljena under styrlindan... Inget jag har gjort förr så jag är osäker på exakt längs vilken linje dom ska löpa på styret mot stammen. Nu verkar det vara lite som man vill det så jag drar så att dom ska komma ut längs en grå horisontell linje. Styret heter cannondale c3 vet jag.
Ang vinkeln på styret så blev den så att den understa delen av bockstyret är horisontell nästan precis. Det går ju lätt att ändra dock...
Det är en caad12 med 105reglage. Det verkar som en onaturlig böj att tejpa fast höljena dikt emot styret böj precis ut från reglaget så dom går någon mm ut.
Jaja. I värsta fall får man göra om det :)
NLC sa:Ah, stämmer inga rännor. Det var ett tag sen jag lindade om mitt C3-styre. Då tycker jag det blir skönast om höljena hamnar centrerat frampå den runda delen (så det blir lätt oval form med lindan på). BTW Du vill troligen inte ha linda upp på biten där styret tjockar ut mot 31.8 mm så inte heller tejpa höljena där (avsluta på högersidan ungefär där vägguttaget skymtar i bakgrunden).
Jag hade kollat på dragningen till växlar och bakbromsen runt styrhuvudet.NickPick sa:NLC sa:Ah, stämmer inga rännor. Det var ett tag sen jag lindade om mitt C3-styre. Då tycker jag det blir skönast om höljena hamnar centrerat frampå den runda delen (så det blir lätt oval form med lindan på). BTW Du vill troligen inte ha linda upp på biten där styret tjockar ut mot 31.8 mm så inte heller tejpa höljena där (avsluta på högersidan ungefär där vägguttaget skymtar i bakgrunden).
Jag försöker följa de gråa linjerna istället, det blir bättre med höljena då det "sväljer" lite till, och verkar vara vanligaste sättet.
Tejpen längst in är mest för att "hålla styr" på höljena så jag var helt inne på metoden du tänkte. Nu ska jag tejpa en gång till sen åker lindan på (om jag lyckas). Tack för hjälpen!
NickPick sa:Tack för tipsen. Det får bli ungefär såhär.
Nu ska jag bara vela tillräckligt för att börja tejpa.
...ner - in - upp - ut - ner - in -upp- ut... :-)NickPick sa:Nu ska jag bara vela tillräckligt för att börja tejpa.
Jo.NickPick sa:Finns det någon bra metod som vänder lindan efter reglaget? Utan att det blir tjockt lindat.
NickPick sa:Så blev det.
Metod nummer tre i parktools video var väl vad jag försökte använda mig av. Det blev ytterst små "kilar" på var sida styret. Den där lilla lösa delen mer smart placerad hade nog kunnat avhjälpa det.
Jaja. Så fick det bli den här gången :) godkänt?
Finns det någon bra metod som vänder lindan efter reglaget? Utan att det blir tjockt lindat.
Bengt-re sa:NickPick sa:Så blev det.
Metod nummer tre i parktools video var väl vad jag försökte använda mig av. Det blev ytterst små "kilar" på var sida styret. Den där lilla lösa delen mer smart placerad hade nog kunnat avhjälpa det.
Finns det någon bra metod som vänder lindan efter reglaget? Utan att det blir tjockt lindat.
Ser bra ut, men tunn linda?
NickPick sa:Bengt-re sa:NickPick sa:Så blev det.
Ser bra ut, men tunn linda?
"Cannondale Bar Tape w/Gel 2.5mm" och var vad som följde med. :)
Snygg cykel, grattis!NickPick sa:Jag har inte en aning. Är ett tag kvar innan den får lufta sig här, tror jag.
Mavic Yksion Elite, folding 700x25c verkar den vara levererad med. Är det fortfarande värt att byta till gp4000s2 (25mm)? Dom är rätt lätta och verkar anses minst "helt okej".
Vägde den med bagagevåg. 8,07kg är ju bra för den pengen. Dock utan pedaler.
Det satt även shimano 105bromsar fastän tektro 741 var specade.
Konkret sa:Är det någon som har erfarenhet av denna sovsäck?
Marmot ouray. Damsovsäck.
https://marmot.com/products/details/womens-ouray-new
emmer sa:3,5:an är som att hålla i sönderkokt köttkorv :-)
La på 3,5 till hustrun för hon ville ha väldigt mjukt - och det blev det verkligen...Bengt-re sa:Jag satte på 2.5mm senast och kändes lyxigt. 3.5 låter nästan lite "farbror bosse".emmer sa:3,5:an är som att hålla i sönderkokt köttkorv :-)
Konkret sa:Är det någon som har erfarenhet av denna sovsäck?
Marmot ouray. Damsovsäck.
https://marmot.com/products/details/womens-ouray-new