Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
mikipedia_ sa:
Nicolai, skrivet spegelvänt av nån anledning :)
https://www.pinkbike.com/photo/14457376/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mikipedia_ sa:
Stämmer nog rätt bra.Rattnalle sa:Psyket är gränsen.
Det handlade om lite ömmande i sittbenet. Cyklade igår, blev bättre efteråt. Idag inga problem alls.me.I.am sa:Beror väl lite på vad det är. Ömmande är bara att köra på, men t.ex irriterade hårsäckar ska man kanske vänta lite. Blir det inte värre så kan du nog bara köra på.
mtb565 sa:Jag behöver byta headset, eller åtminstone lager på min MTB. Det är ett "tapered intergrated 1,1/8" to 1.5" ".
Det verkar vara mer standard att byta hela headset än bara lager. Vad kostar ett headset av rimligt kvalite? Ett Brand-X går för 165:- medans ett Hope går för 1000:- och givetvis bör det vara en hel del i kvalitets skillnad.
1000 spänn känns för dyrt, 165:- känns orimligt billigt? Någon som vill rekommendera ett hyfsat headset för under femhundringen? Byter jag "lagerkopparna" samtidigt som headset?
marr sa:Jah gillar aerozine styrlager. De har alltid funkat för mig. Kolla på www.kvalitetstid.net en happyit som driver shoppen och brukar skicka snabbt :)
edvin_m sa:Du tar aldrig hänsyn till tidigare händelser vid beräkning av kommande händelser. I ditt fall så kan ju kronan aldrig veta att den har hamnat med 74 gånger uppåt utan chansen är fortfarande 50/50 vid nästa singling
Kung Stalle sa:edvin_m sa:Du tar aldrig hänsyn till tidigare händelser vid beräkning av kommande händelser. I ditt fall så kan ju kronan aldrig veta att den har hamnat med 74 gånger uppåt utan chansen är fortfarande 50/50 vid nästa singling
Gött mos! Det var väl det jag tänkte. Tack!
Stalle
Eller som någon sade:Kung Stalle sa:Gött mos! Det var väl det jag tänkte. Tack!edvin_m sa:Du tar aldrig hänsyn till tidigare händelser vid beräkning av kommande händelser. I ditt fall så kan ju kronan aldrig veta att den har hamnat med 74 gånger uppåt utan chansen är fortfarande 50/50 vid nästa singling
Stalle
Ja.Jocke77 sa:Hittar ingen lämplig tråd och vill inte starta en ny eftersom det finns (för) många trådar redan :-)
Undrar om det går att ladda ett DI2-batteri med hjälp av en powerbank, äger ingen cykel med DI2 just nu så jag kan inte prova?
Henrik_E sa:Ja.Jocke77 sa:Hittar ingen lämplig tråd och vill inte starta en ny eftersom det finns (för) många trådar redan :-)
Undrar om det går att ladda ett DI2-batteri med hjälp av en powerbank, äger ingen cykel med DI2 just nu så jag kan inte prova?
ISO 5775 känns väl vettig eftersom det är en accepterad standard för just detta som de fälg och däck -fabrikörer som samarbetar med ETRTO jobbar utifrån..Konkret sa:Vilken mall som innehåller innerbredd på fälgen och bredd på däcket skall man gå på?
Googlar men hittar lite olika. Är det Sheldon Brown som gäller?
emmer sa:ISO 5775 känns väl vettig eftersom det är en accepterad standard för just detta som de fälg och däck -fabrikörer som samarbetar med ETRTO jobbar utifrån..Konkret sa:Vilken mall som innehåller innerbredd på fälgen och bredd på däcket skall man gå på?
Googlar men hittar lite olika. Är det Sheldon Brown som gäller?
Varför känns det konstigt att stå och trampa på plan mark?Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
Sitter jag och trampar får jag ont där bak. Känns konstigt att stå och trampa när det är plant.
För lite motstånd. Eller så skulle det gå för fort.Crossmax sa:Varför känns det konstigt att stå och trampa på plan mark?Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
Sitter jag och trampar får jag ont där bak. Känns konstigt att stå och trampa när det är plant.
Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
Växla upp så är det problemet löst. Och det går snabbare.Bek sa:För lite motstånd. Eller så skulle det gå för fort.Crossmax sa:Varför känns det konstigt att stå och trampa på plan mark?Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
Eller är det bara jag som behöver vänja mig?
Bek sa:För lite motstånd. Eller så skulle det gå för fort.Crossmax sa:Varför känns det konstigt att stå och trampa på plan mark?Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
HT förmodar jag? Jag omväxlande står eller sitter beroende på hur stökigt det är. Lagom tryck i lagom breda däck och bra sadel gör stor skillnad, jag har fn. en 285 g tung Man Gel Flow på min HT. Den sväljer löjligt mycket av det som annars skulle skapa ont med annan sadel. Betydligt lättare, billigare och trampeffektivare än en FS :) https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=31046Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
Tror jag har lokaliserat felet till hur jag trampar när jag står.Crossmax sa:Växla upp så är det problemet löst. Och det går snabbare.Bek sa:För lite motstånd. Eller så skulle det gå för fort.Crossmax sa:Varför känns det konstigt att stå och trampa på plan mark?Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
Bengt-re sa:Bek sa:För lite motstånd. Eller så skulle det gå för fort.Crossmax sa:Varför känns det konstigt att stå och trampa på plan mark?Bek sa:Hur gör ni när det är plant men ojämnt? T.ex. massa rötter eller sten.
Ja. Har man HT så man stå!
Har man liggcykel får man ligga!
simhall sa:En noobig fråga. Skulle plocka av hjulen för första gången idag. Bak inga problem, bara att släppa releasen och snurra och sen dra ur.
Men fram händer ingenting, den bara snurrar och snurrar. Vad är tricket, vad är det jag har missat?
BjornR sa:simhall sa:En noobig fråga. Skulle plocka av hjulen för första gången idag. Bak inga problem, bara att släppa releasen och snurra och sen dra ur.
Men fram händer ingenting, den bara snurrar och snurrar. Vad är tricket, vad är det jag har missat?
Du ser lilla skåran som pekar framåt i axeln? Använd spaken i skåran och skruva ut.
BjornR sa:simhall sa:En noobig fråga. Skulle plocka av hjulen för första gången idag. Bak inga problem, bara att släppa releasen och snurra och sen dra ur.
Du ser lilla skåran som pekar framåt i axeln? Använd spaken i skåran och skruva ut.
purre sa:Va upp o cykla i Flottsbro i helgen. Åkte på punka o ska nu byta slang. Tydligen har jag kört tubeless? Och har nu inte en aning hur jag gör?
Det där ser inte tubeless ut om man ska döma av ventilen. Däcken är tubeless ready, men det betyder inte att de är installerade tubeless.purre sa:Va upp o cykla i Flottsbro i helgen. Åkte på punka o ska nu byta slang. Tydligen har jag kört tubeless? Och har nu inte en aning hur jag gör?
Enligt ISO 5775 upp till 37, men enligt Canyon-Sixten ungefär 25...Jonte H sa:Om det står 622x17 på 29" fälgen, hur breda däck kan man kränga på då?