Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja, det stämmer ju inte riktigt då Sky aldrig var sponsrade av Veloflex. Någon i teamet tyckte faktiskt att deras däck var bäst och valde att betala för dem istället för att ha en däcksponsor. Nu när de kör på Continental är de dock officiell sponsor..Henrik_E sa:Inte för Sky. De vurpade ju så mycket i vått väglag att de bytte däckleverantör.Miss Lycka sa:De bästa däcken betalar däcksponsorn för att få leverera.
tinkerbell sa:Skaffat extra hjul till crossen och på den satt det center lock-fäste. Skivor (RT-54) införskaffades och nu när jag monterade dem stod det att man bara skulle använda Resin Brake Pads till dem. På crossen sitter TRP HY/RD-bromsar och vad jag kan utläsa på deras site så är deras bromsbelägg "semi-metallic", men att de är kompatibla med nån Shimano-platta också. Min dumma fråga är alltså om jag måste byta belägg i samband med att jag byter hjul, eller om Resin och semi-metallic är samma sak eller kompatibla på nån vänster...?
Tsukuyomi sa:tinkerbell sa:Skaffat extra hjul till crossen och på den satt det center lock-fäste. Skivor (RT-54) införskaffades och nu när jag monterade dem stod det att man bara skulle använda Resin Brake Pads till dem. På crossen sitter TRP HY/RD-bromsar och vad jag kan utläsa på deras site så är deras bromsbelägg "semi-metallic", men att de är kompatibla med nån Shimano-platta också. Min dumma fråga är alltså om jag måste byta belägg i samband med att jag byter hjul, eller om Resin och semi-metallic är samma sak eller kompatibla på nån vänster...?
Sökte på "resin and semi-metallic" och hittade denna pb-artikel:
https://m.pinkbike.com/news/brake-pad-information-2009.html
Tldr; resin är organiska och *metallic är sintered, verkar det som. Du ska inte använda semi-metallic om du ska följa rådet på skivan.
tinkerbell sa:Tsukuyomi sa:tinkerbell sa:Skaffat extra hjul till crossen och på den satt det center lock-fäste. Skivor (RT-54) införskaffades och nu när jag monterade dem stod det att man bara skulle använda Resin Brake Pads till dem. På crossen sitter TRP HY/RD-bromsar och vad jag kan utläsa på deras site så är deras bromsbelägg "semi-metallic", men att de är kompatibla med nån Shimano-platta också. Min dumma fråga är alltså om jag måste byta belägg i samband med att jag byter hjul, eller om Resin och semi-metallic är samma sak eller kompatibla på nån vänster...?
Sökte på "resin and semi-metallic" och hittade denna pb-artikel:
https://m.pinkbike.com/news/brake-pad-information-2009.html
Tldr; resin är organiska och *metallic är sintered, verkar det som. Du ska inte använda semi-metallic om du ska följa rådet på skivan.
Tack för svaret. Läste vidare och kunde konstatera att man visserligen kan köra med sintrade belägg på skivor som är märkta "resin only", men att de kan ändra färg och även bli skeva av värmeutvecklingen. Jag chansar och skulle skivorna bli kassa får jag helt enkelt köpa lite dyrare skivor nästa gång. Så mycket för att vara "kostnadsmedveten".
pkarlsson sa:Är det vanligt och meningen att man ska få cykel som står monterad och framme när man köper cykel i butik?
Bakdämparen är trasig och ingenting som Sportson kan fixa själva. Bara cyklat några få mil. Köpt på Sportson och hittar ingenting om reklamation där. Någon som vet hur dom är med det?
Som kund är det mot Sportson man kan ställa krav, inte deras leverantör. Är cykeln helt ny och dämparen går efter bara några mil tycker jag inte att det vore orimligt att be dem lösa det bakom kulisserna och ge dig en dämpare från en annan cykel istället.NickPick sa:pkarlsson sa:Är det vanligt och meningen att man ska få cykel som står monterad och framme när man köper cykel i butik?
Bakdämparen är trasig och ingenting som Sportson kan fixa själva. Bara cyklat några få mil. Köpt på Sportson och hittar ingenting om reklamation där. Någon som vet hur dom är med det?
Ja det är vanligt om du köper en cykel i butik.
Att en trasig dämpare lär skickas bort för reparation är väl inte särskilt konstigt? Kan ju vara något reklamationsrelaterat tex.
Okej. Inte tänkt på färdigmonterat innan.NickPick sa:pkarlsson sa:Är det vanligt och meningen att man ska få cykel som står monterad och framme när man köper cykel i butik?
Att en trasig dämpare lär skickas bort för reparation är väl inte särskilt konstigt? Kan ju vara något reklamationsrelaterat tex.
Det hade varit ett trevligt alternativ om dom kunde lösa det snabbt och lätt på det sättet. Känns svårt dock. Man vill ju gärna inte lämna in på service första veckan på semestern.Rattnalle sa:Som kund är det mot Sportson man kan ställa krav, inte deras leverantör. Är cykeln helt ny och dämparen går efter bara några mil tycker jag inte att det vore orimligt att be dem lösa det bakom kulisserna och ge dig en dämpare från en annan cykel istället.
Sen är det inte alltid så intressant vad eventuella garantivillkor säger. Ganska ofta är det mer fördelaktigt att direkt hänvisa till Konsumentköplagen. Den gäller oavsett vad det står i garantin eller vad butiken själva säger.
Rattnalle sa:Som kund är det mot Sportson man kan ställa krav, inte deras leverantör. Är cykeln helt ny och dämparen går efter bara några mil tycker jag inte att det vore orimligt att be dem lösa det bakom kulisserna och ge dig en dämpare från en annan cykel istället.NickPick sa:pkarlsson sa:Är det vanligt och meningen att man ska få cykel som står monterad och framme när man köper cykel i butik?
Sen är det inte alltid så intressant vad eventuella garantivillkor säger. Ganska ofta är det mer fördelaktigt att direkt hänvisa till Konsumentköplagen. Den gäller oavsett vad det står i garantin eller vad butiken själva säger.
Ja.JTF sa:Min bror har tagit över min gamla gula mtb från -98 med GripShift-växelreglage, och senare i sommar ska jag byta växelvajer. Har inte cykeln där jag är nu, annars hade jag ju kunnat kolla själv men...
Fråga: Är det samma typ av fattning (metallklump) i änden av vajern på en sån gammal som på dagens mtb?
Rattnalle sa:Ja.JTF sa:Min bror har tagit över min gamla gula mtb från -98 med GripShift-växelreglage, och senare i sommar ska jag byta växelvajer. Har inte cykeln där jag är nu, annars hade jag ju kunnat kolla själv men...
Fråga: Är det samma typ av fattning (metallklump) i änden av vajern på en sån gammal som på dagens mtb?
Förmodligen men då Fox inte anger exakt vilka egenskaper oljan ska ha finns det så klart en risk i det. Angiven och verklig viskositet skiljer sig också mellan olika oljor men är det till underben är det mindre viktigt.WSB sa:Går det att köra på Biltemas gaffelolja SAE10 istället för Fox 10WT i en 36a med FIT4?
Medtag egna skor och pedaler? Kan det vara något?Konkret sa:Om man hyr en cykel i en bikepark för både xc och enduro körning , tex i Kanada. Får man välja mellan spd och plattisar eller är det plattisar som gäller?
Sixten Fors sa:Medtag egna skor och pedaler? Kan det vara något?Konkret sa:Om man hyr en cykel i en bikepark för både xc och enduro körning , tex i Kanada. Får man välja mellan spd och plattisar eller är det plattisar som gäller?
Orkar inte ringa runt till alla uthyrare i Kanada och fråga. Hur många finns det? Åtta va?
Rattnalle sa:Verktyg kan du nog få låna i butiken om de inte skulle ha pedaler du vill ha. Ett par klickpedaler går ju att packa i skorna vid behov.
Konkret sa:Om man hyr en cykel i en bikepark för både xc och enduro körning , tex i Kanada. Får man välja mellan spd och plattisar eller är det plattisar som gäller?
Maakus sa:Vart tog tråden om SSSM 17 vägen?
Hur anmäler man sig?
Är väl som med charterflyg - de är glada att skiten äntligen är över...Henrik_E sa:Helt cykelorelaterat, men varför i helvete applåderar folk när filmen är slut på bio?
Miracle sa:Den är till att användas vid montering av skärmar. Är den ivägen så skruva ur den å cykla på!
Du kan dock få in lite vatten å skit i ramen genom hålet om det nu spelar någon roll.
frid!
NickPick sa:Jag letar cykelhållare för att montera cykel ståendes i skåpbil. Framhjulet "måste" tas av så gärna ett som använder den genomgående axeln.
Blir det kanske meckigt med en boostcykel, en utan boost och två med qr?