Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur var det nu då, funkar TT bromsreglage med bullhorn styren?
Nu var det ett sånt här bullhorn styre jag tänkte på och inte ett traditionellt TT styre. Var vinkel på reglaget mot styret jag var lite osäker på om det passar eller ej.Förstår inte frågan. TT bromsreglage är gjort precis för bullhorn styren.
Hur långa ben behöver man för att bromsa med knäna?Bromsar på bullhorn styre? Ben och knän funkar väl? :)
Nu var det ett sånt här bullhorn styre jag tänkte på och inte ett traditionellt TT styre. Var vinkel på reglaget mot styret jag var lite osäker på om det passar eller ej.
Visa bilaga 523594
Jag körde med dessaNu var det ett sånt här bullhorn styre jag tänkte på och inte ett traditionellt TT styre. Var vinkel på reglaget mot styret jag var lite osäker på om det passar eller ej.
Visa bilaga 523594
Det finns inga frågor som är för dumma. Bara att redigera igen och visa ursprungsfrågan....Edit: för dum fråga.
Det ska sitta en crown race (kan inte det svenska ordet) längst ner på röret. Då kanske det passar bättreEdit: för dum fråga.
Det ska sitta en crown race (kan inte det svenska ordet) längst ner på röret. Då kanske det passar bättre
Jag har en rund gummiflärp som sitter runt bakre hjulets nav. Den är större än navets omkrets och roterar fritt runt när hjulet snurrar. Tänk de platta, breda gummibanden man har/hade på badhus och sätter runt ben/arm för att hålla reda på skåpnyckeln. Fyller den något syfte och har den ett namn? Försöker hitta källan till ett missljud i bakhjulet och tycker att det låter som att den slår i ekrarna när den snurrar. Cykeln är en Kona Rove och flärpen satt där vid köp.
Ja.
Slängde på en gammal bash och kedjestyrare på min Ragley Blue Pig och reagerar på att klingan är väldigt ocentrerad i styraren.
Jag har ett Shimano BB-MT800 vevlager med en distans monterad på drivsidan och SLX M7100-vevar, precis som Ragley själva specat cykeln när den säljs komplett.
Är kedjestyrare olika beroende på kedjelinje, eller är det något annat som knasar? Är det fel kedjelinje på vevpartiet?
Så här ser det ut på minsta bakdrevet:
Visa bilaga 523952
Och så här ser det ut på största bakdrevet:
Visa bilaga 523953
Visa bilaga 523954
Den går ju uppenbarligen fritt, men på minsta drevet bak (första bilden) är det precis på håret.
Mjo, styraren sitter ju på samma enhet som bashen, som i sin tur är skruvad i ramen (ISCG05). Jag skulle såklart kunna shimsa ut hela paketet, men jag ville mest bara veta om det kunde vara något annat som spökar innan jag gör "fullösningar". För inte kan det väl vara meningen att man ska behöva shimsa ut bashen bara för att man råkar ha Boost?om styraren sitter i ramen så lär det väl bli samma på shimano som sram? Shimsa?
Respektive tillverkare brukar ha serviceintervalls schema att hitta på respektive hemsida. Börja där så vet du vad och när du ska serva.Om jag ska försöka lära mig dämparservice, hur vet jag vilket typ av service som behövs och när ?
Och försvinner någon garanti eller liknande på gaffel/dämpare om jag servar själv?
Mjo, styraren sitter ju på samma enhet som bashen, som i sin tur är skruvad i ramen (ISCG05). Jag skulle såklart kunna shimsa ut hela paketet, men jag ville mest bara veta om det kunde vara något annat som spökar innan jag gör "fullösningar". För inte kan det väl vara meningen att man ska behöva shimsa ut bashen bara för att man råkar ha Boost?
Tack snälla! Hade varit kul att kunna själv plus förhoppningsvis lite billigare.. :DRespektive tillverkare brukar ha serviceintervalls schema att hitta på respektive hemsida. Börja där så vet du vad och när du ska serva.
Ang garanti vet jag faktiskt inte. Men det är inte jätte svårt att serva (oftast) finns många bra youtube klipp på hur man gör. :-)
Tack snälla! Hade varit kul att kunna själv plus förhoppningsvis lite billigare.. :D
Det är inte "bara". Kedjelinjen flyter 3 mm utåt med Boost. Kedjestyren ska styra kedjan, så den ska också flyta 3 mm utåt.
Ah okej, intressant! Har bara googlat på service av framgaffel och underbenservice verkar ju görbart själv (dvs för min del hah) Har inte kollat på bakdämparen alls, hur service går till där.. men får kika på det också :)Ja, jag ska snart göra första service av en framgaffel. Dämpare är enklare.
Läste någonstans att man behåller garantin om man gör enkel service själva, dvs underbenservice på gaffel.
Ja men då har jag ju fått svaret. Kedjestyraren ska alltså vara Boost-anpassad.Det är inte "bara". Kedjelinjen flyter 3 mm utåt med Boost. Kedjestyren ska styra kedjan, så den ska också flyta 3 mm utåt.
Ja men då har jag ju fått svaret. Kedjestyraren ska alltså vara Boost-anpassad.
Då är det ju inte svårare än att jag byter styrare. Det hade varit värre om det var något krångligare som felade.
Jovisst, men det går inte att bara flytta ut styraren utan då måste hela bashen shimsas ut.Eller sätta 3 mm distanser emellan, som någon skrev.
Jovisst, men det går inte att bara flytta ut styraren utan då måste hela bashen shimsas ut.
Nja, den sitter försänkt som i ett lodrätt spår för att kunna justeras i höjdled, så det blir lite meckigt att få till det.Hade inte sett att du också har en bashguard.
Men styraren verkar sitta fast med en enkel skruv. Man kan väl shimss ut bara den? Kanske behövs en lite längre skruv.
axeln först, den andra låser sen axeln så att säga. men var lite återhållsam med åtdragningskraften på den lilla (speciellt givet hur axeln ser ut ?)
Jag var inte först med att förstöra den, men jag hjälpte till lite ?”Någon” verkar ha försökt lossa axeln utan att först lossa låsskruven där.
Tusen tack!axeln först, den andra låser sen axeln så att säga. men var lite återhållsam med åtdragningskraften på den lilla (speciellt givet hur axeln ser ut ?)