Atakua
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Är du säker att det satt rätt kedja före?Bytte precis kedja på min lvg. Den är 7-växlad, så jag hade köpt en kedja för 6/7/8. När jag hade satt dit den var det precis som att den tog i på massa ställen och mycket riktigt var den ca 1mm bredare än den gamla kedjan!
Detta är säkert självklarheter för er gamla mekrävar, men jag var helt överraskad. Hur hittar jag en kedja med rätt bredd?
Hittade det här stycket om variationen och kompatibiliteten mellan 6,7,8-delade kedjor, vet inte om relevant i ditt fall men låter intressant.
A 7.1 mm wide 8-speed chain* will fit all the other systems (5, 6 and 7-speed ones). Shimano, SRAM and Campagnolo all use the same chain with 8 speeds. The chain for 7 speeds is a bit wider – 7.3 mm, while a 6-speed one is substantially wider – 7.8 mm. That is why the reverse is not the case and a 7-speed chain and especially a 6-speed one will not work very well on an 8-speed system.
* Based on my most recent measurements, 8-speed chain widths vary from 7 mm (SRAM PC-830), to 7.3 mm (KMC X-8). Also, some manufacturers (like KMC) make their 6, 7, and 8-speed chains using the same width of 7.3 mm. This (and my personal experience with 7.3 mm wide KMC chains) leads me to conclude that 7.3 mm wide chains work fine for 8 speed cassettes.
Senast ändrad: