Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja om det är en broms inom samma märke/"familj". Du kan inte byta mellan sram och shimano exempelvis. Sen har shimano 2 olika slangar men där är det inte riktigt samma hårda gränsOm man vill byta hydraliska bromsar, kan man återanvända slangen mellan handtag och bromsok? Så att man slipper dra om alla interna slangar
Var det här i relation till min fråga? För jag har ingen aning vad du pratar om isåfall.Å banjo eller straight
Kan kollaDet är flexibelt, men typ 706, 707 eller 708.
Du kan återanvända om det är rätt slang och den är i bra skick.Var det här i relation till min fråga? För jag har ingen aning vad du pratar om isåfall.
Berätta vilket byte du vill göra så får du ett bättre svar.Var det här i relation till min fråga? För jag har ingen aning vad du pratar om isåfall.
Varför är det så många MTB till salu på Blocket jämfört med hybrider och racer? Är det så att många köper MTB för att de ser balla ut men tröttnar på dem? Bra skick sparsamt använd står det på många.
Du skulle kanske kunna montera reglaget på sadelstolpen?när vill man ha en fjärrutlöst ringklocka? finns säkert något användningsområde som jag inte kommer på.
![]()
Veterancykeldelar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Veterancykeldelar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
visst att du slipper montera ringklockan vid handtaget, men... du måste ändå montera ringklockans reglage vid handtaget![]()
Om du lossar på bultarna du ser på bilden så bör du kunna trycka in den så att den sitter korrekt igen. Dra sedan åt preload skruven på sidan så att det precis börjar bli lite motstånd(inte alls hårt med andra ord) och dra åt bultarna igen. Du behöver tyvärr detta verktyg för att dra åt preload-skruven. Förövrigt hade jag passat på att kolla skicket på vevlagret om du ändå ska ta isär grejerna.Har en (9? år gammal) Cube cykel som har ett glapp (se pil) där vevarmen sitter. Hela vevaxeln kan röra sig några mm åt vänster-höger. Är det bara lossa vevarmen och spänna ihop den igen, eller tyder det på ett allvarligt problem?
Visa bilaga 737260
Det går fint med en träbit eller smörkniv i plast eller något annat som inte är för hårt.Du behöver tyvärr detta verktyg för att dra åt preload-skruven
Jag har haft tur med däckjärn (av plast då).Det går fint med en träbit eller smörkniv i plast eller något annat som inte är för hårt.
Det lät väldigt konstigt... Borde vara en ganska vanlig grej att ha o göra med.Jag åkte till min LBS, men de hade inga passande verktyg
Tyckte jag med...Det lät väldigt konstigt... Borde vara en ganska vanlig grej att ha o göra med.
Jag har två eller tre exemplar av verktyg för jobbet i min vrktygslåda. Då är jag ändå bara en mupp som meckar mina egna cyköatTyckte jag med...
Min LBS är en liten affär som säljer allt från cyklar till motorsågar och gräsklippare :-) Lite av allt.Jag har två eller tre exemplar av verktyg för jobbet i min vrktygslåda. Då är jag ändå bara en mupp som meckar mina egna cyköat
Någon som känner till en svensk butik eller europeisk onlineshop som kan tänkas ha pedalpins till Raceface Atlaspedaler hemma?
Dessa: https://www.raceface.com/products/pin-kit-atlas-pedal
Det verkar vara lögn i helvete att hitta även om jag letar mig utanför EU, finns i nordamerika och oceanien men är inte sugen på att betala 800:- i frakt för lite skrot för 200:-
Ja det verkar så, får hoppas att inte fler går av innan de kommer in i lager igen.Jag gissar att de är slutsåld överallt. Jag har letat hos tysken. Leveranstiden har gått ner, så de verkar komma. Bike24 säger nu 12-20 dagar (inkl leverans till Sverige).
Ja det verkar så, får hoppas att inte fler går av innan de kommer in i lager igen.
Kan du inte köra med vanlig skruv?Någon som känner till en svensk butik eller europeisk onlineshop som kan tänkas ha pedalpins till Raceface Atlaspedaler hemma?
Det verkar vara lögn i helvete att hitta även om jag letar mig utanför EU, finns i nordamerika och oceanien men är inte sugen på att betala 800:- i frakt för lite skrot för 200:-
Måste ju finnas till andra pedaler eller på Hornbach som passar?Någon som känner till en svensk butik eller europeisk onlineshop som kan tänkas ha pedalpins till Raceface Atlaspedaler hemma?
Ja, men de ser lite speciella ut. Eventuellt kan Chromag ha nåt som passar men de är lite tjockare hela vägen. Hornbach har säkert nåt som passar men gillar det svingoa greppet som originalpinsen ger.Måste ju finnas till andra pedaler eller på Hornbach som passar?
Kan du inte köra med vanlig skruv?
Det är ju det tekniska som är kul, det jobbiga får man på köpet. ;)Jag gissar att många tycker att det är kul innan man har provat (kanske tittar på film på YT), men upptäcker att det är jobbigt att trampa och att det är mycket tekniskt, åtminstone kring Stockholm.
Tack.Ja, möjligen måste man vinklar handtaget rätt enligt instruktion
Lossa klämfästet mot styret, vinkla upp handtaget så att skruven på handtaget/reservoaren är plan/vågrät mot golvet, spänn klämfästet lite.Tack.
Varför kan ingenting, någonsin, få vara enkelt för…?
Måste kolla vad det är för bromsar och googla på det.
Tack. Det gick finemang.Lossa klämfästet mot styret, vinkla upp handtaget så att skruven på handtaget/reservoaren är plan/vågrät mot golvet, spänn klämfästet lite.
Easy as![]()
Den här tycker jag du ska ha:Någon som sitter på ett bra tips på ett brandgult kit med "Frame protection" för en gravelram?
Tänkte försöka piffa till min favoritgravel.
Har kikat lite på detta:
![]()
Även om det går från brandgult till gult, så tycker jag att det är intressant.
Uppskattar ditt svar .. men när jag läser hos återförsäljare ser jag att oliven du tipsade om är för Shimano-slang. Jag ska ju som skrivet blanda Magura ok med Shimanohandtag, vad jag inte hade klart för mig vid frågetillfället var att jag kommer använda Jagwireslang.För shimano finns det bh59 o bh90. Olika stift
Inte vad jag märkt.Är det någon skillnad på cantilever och v-broms fästen (på en framgaffel om det gör någon skillnad)?
Det vet jag inte. Oliven måste ju passa både slang och handtag.Uppskattar ditt svar .. men när jag läser hos återförsäljare ser jag att oliven du tipsade om är för Shimano-slang. Jag ska ju som skrivet blanda Magura ok med Shimanohandtag, vad jag inte hade klart för mig vid frågetillfället var att jag kommer använda Jagwireslang.
Har du koll på om det då är bäst med Jagwires grejer i XT-handtaget eller om det ändå blir tätare med Shimanos BR90-oliv som du tipsade om?
Tack på förhand.
Plocka fram servicemanualen för respektive så står det vad du ska använda och var.Vilket fett ska man använda till dropperpost och stötdämpare/gaffelben?
SRAM-Butter