Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var tydligen nere pga service! Funkar nu tror jag!fhloston sa:Jaha, dagen man tillslut köper en 1000, då är det bespottade Garmin Connect nere...
Ja eller reparation eller uppdateringar eller personalfest eller... Funkar iallafall...NLC sa:"service" ...
RobNB78 sa:Funderar på att köpa en från http://teamsportiaonline.se/garmin-edge-1000-performance-bundle (4600kr)
Bör man vänta eller är det bara att slå till?
Hur bra klarar man sig med den befintliga kartan, jag är ingen hard core cyklist. Men vill inte att den ska lägga upp rutten genom skog, små stigar och blötmark när man är ute med sin recer. Råkade ut för det när jag tog hjälp utav google maps på mobilen. Tur att jag hade min hybrid vid det tillfället, allt var ok i 94km (landsväg och cykel led) men dom 6 sista blev helt sjuka.
får man uppdateringar så som man får på bil GPS eller får man nöja sig med det man får.
Sådana senvägar får du väl bara om du inte gör rätt setup?RobNB78 sa:Funderar på att köpa en från http://teamsportiaonline.se/garmin-edge-1000-performance-bundle (4600kr)
Bör man vänta eller är det bara att slå till?
Hur bra klarar man sig med den befintliga kartan, jag är ingen hard core cyklist. Men vill inte att den ska lägga upp rutten genom skog, små stigar och blötmark när man är ute med sin recer. Råkade ut för det när jag tog hjälp utav google maps på mobilen. Tur att jag hade min hybrid vid det tillfället, allt var ok i 94km (landsväg och cykel led) men dom 6 sista blev helt sjuka.
får man uppdateringar så som man får på bil GPS eller får man nöja sig med det man får.
Enl http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6735 en hel delPeterÄlvsjö sa:Vad tillför 8.0?
Changes made from version 7.00 to 8.00: ◦Varia Vision users: Please update to the latest version of Varia Vision software to maintain compatibility with your Edge. ◦Added support for ANT+ shifting, enabling the SRAM RED eTAP and Campagnolo EPS systems. You can now view current gear information such as gear ratio and battery status directly on your device. ◦Added compatibility with the new WKO4 Coggan individualized power levels (iLevels) by TrainingPeaks. Users can now update their iLevels directly from WKO4 by syncing through a USB connection. To change between using seven power zones or nine Coggan iLevels, go to My Stats > Training Zones > Power Zones > Configuration. ◦Added the following features from the Edge 520: ◦Indoor trainer support ◦Independent GPS modes for activity profiles ◦FTP test workout ◦Auto-FTP calculation ◦Auto-Max HR calculation ◦VO2 Max calculation ◦Recovery advisor ◦Fixed an issue with segment leaderboard and weight file syncing through Garmin Connect Mobile. ◦Changed the 'Gear Ratio' data field to be expressed as the front gear size divided by the rear gear size. For example, 52-11 is now 4.7. You can now view the size expressed in gear teeth with the new 'Gear Combo' data field. ◦Added support for the Connect IQ smartphone API for CIQ developers. ◦Fixed editing CIQ data field settings on Garmin Connect Mobile. ◦Improved the software update process by skipping the initial setup wizard after completing an update. ◦Added Firstbeat settings file storage to allow the VO2Max value to be preserved when updating software. ◦Changed call and text prompts to require a key press to dismiss so they are not missed. ◦Fixed issue with course time for Garmin Connect courses. ◦Fixed activity review for rides recorded without location information (indoor rides). ◦Improved direct routing and Back-to-Start.
Gör en backup innan uppdateringen och återställ den efter.Stefan-L sa:Är det fler än mig som råkar ut för att när man gör en uppdatering så kommer en massa gammalt tillbaka som tagits bort.
Betyder det att du inte heller behöver göra ngn backup på din dator eftersom den har wifi (och ofta även BT)?Stefan-L sa:Tack för tipset. Men hela vitsen med att ha wifi i enheten och uppdatering utan att behöva koppla den till datorn är ju att det ska vara enkelt.
Precis! Då blir den ju även laddad.Stefan-L sa:Ska jag ändå ansluta den till datorn med kabel så kan den lika gärna göra uppdateringen den vägen också
Edge 1000 är den bästa Edge-modellen för navigering, ffa för att den har den störst och mest högupplöst skärm av alla Edge-modeller.Edarion sa:Är det värt att satsa på en garmin edge 1000?
-Andy- sa:Enligt en säljare på XXL så är Edge 1000 en utgående modell hos XXL. Det lät på säljaren som att det var något nytt på gång från Garmin. Kan det stämma?
I displayen på Edge 1000, liksom hos alla andra Edge-modeller, visar endast en karta, den som är mest täckande av de aktiverade.S.Englund sa:Vilken karta ska vara aktiverad för bästa resultat? När jag kollade idag var alla tre aktiverade.
Tack för svar. Då är det alltså ingen nackdel att ha alla tre kartorna aktiverade samtidigt. Om jag förstår Håkans svar korrekt väljer Garmin i varje läge den karta som är mest täckande?HåkanC sa:I displayen på Edge 1000, liksom hos alla andra Edge-modeller, visar endast en karta, den som är mest täckande av de aktiverade.S.Englund sa:Vilken karta ska vara aktiverad för bästa resultat? När jag kollade idag var alla tre aktiverade.
Men annars är det enkelt, men tar lite knappande, att själv prova vilken man föredrar genom att aktivera en i taget.
/Håkan
Lite större än 520 med extra minne och bättre upplösning :-) så kan man slänga 800an sen :-) som dock har gjort ett ohyggligt bra jobbBengt-re sa:-Andy- sa:Enligt en säljare på XXL så är Edge 1000 en utgående modell hos XXL. Det lät på säljaren som att det var något nytt på gång från Garmin. Kan det stämma?
Jag och många med mig hoppas att det är så. Vi som sitter med edge 800 som börjar bli trötta drömmer om en edge 820 som är mindre än edge 1000, har bra batteritid och bättre skärm än gamla 800/810.
Det verkar vara kart-relaterat. Igår testade jag att ta bort openmtbmap och köra på inbyggda. Gick hur bra som helst. Lade tillbaka en ny fräsh uppdaterad openmtbmap och får samma problem!Sambal Oelek sa:Någon som haft problem med "Route Calculation Error" i senaste mjukvaran? Har försökt navigera på rutter jag gjort på olika sätt men får ofta det där felet, den segar som bövelen och sedan ballar ur och rutten försvinner. Surt.
Har du provat med senaste FW 8.1?Sambal Oelek sa:med 8 så började det jävlas direkt och det har det inte gjort någon gång nu så det verkar ju lovande.
ja, samma därHåkanC sa:Har du provat med senaste FW 8.1?Sambal Oelek sa:med 8 så började det jävlas direkt och det har det inte gjort någon gång nu så det verkar ju lovande.
http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6736
https://forums.garmin.com/showthread.php?349385-Firmware-Version-8-10-Now-Available
Brattis sa:XXL har plockat bort sina Edge 1000 från hemsidan nu, Undrar om dom slutar för att det inte är deras typ av produkt eller om Murphy självklart står med en ny modell runt hörnet just nu när man fått sin levererad... :)
PeterÄlvsjö sa:10-15 minuter in i cyklingen skickar min Garmin nu upp ett meddelande med texten "Bra".
Någon som vet vad som anses bra?
TobiasM sa:PeterÄlvsjö sa:10-15 minuter in i cyklingen skickar min Garmin nu upp ett meddelande med texten "Bra".
Jag har fått uppfattningen att det är hur återhämtad man är. Vet inte vilken data som ligger till grund för bedömningen.
PeterÄlvsjö sa:10-15 minuter in i cyklingen skickar min Garmin nu upp ett meddelande med texten "Bra".