Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man bortser från mjukvaruproblem så är jag nöjd. Har haft en 520 tidigare och 530:n är ju så väldigt mycket snabbare. Det mest störande just nu är att det dyker upp vädervarningar (som inte går att stänga av) som pausar gps:n tills man tryckt bort den.
Japp, men den slår på sig själv när man startar Garmin-connect appen. Det är flera som klagar över detta i Garmins forum, tyvärr verkar Garmins support ha dragit på sig skygglapparna när det kommer till det här problemet.Har du prövat att i GC-appen gå in under "Devices" och bocka ur "Weather Alerts" i undermenyn "General" alt "Device Settings" (beroende på Edge-modell)
Japp, men den slår på sig själv när man startar Garmin-connect appen. Det är flera som klagar över detta i Garmins forum, tyvärr verkar Garmins support ha dragit på sig skygglapparna när det kommer till det här problemet.
Ja det hade varit bra. Har provat "släpp kartnål" som du tipsade om, men det är som sagt lite pilligt. Skall utforska sparade adress-alternativet också.Det jag däremot hade önskat är att man från en tredjepartsapp som tex Google Maps hade kunnat skicka en rutt till Garmin Connect som sedan laddar in den på GPSen eftersom sökfunktionen på platser i GPSen suger.
Det jag däremot hade önskat är att man från en tredjepartsapp som tex Google Maps hade kunnat skicka en rutt till Garmin Connect som sedan laddar in den på GPSen eftersom sökfunktionen på platser i GPSen suger.
Har även en Edge 520 som började bete sig likadant för ett tag sedan, misstänker att det har något med mjukvaran på min ajFån att göra.Intressant, så beter sig inte min 520 och inte heller min frus 530.
Okej får testa det! Annars får jag ta det med garmin..Vilken GPS-inställning använder du?
Jag har varit med om att min GPS har uppträtt konstigt när den har haft GPS + GLONASS eller GPS + Galileo
Prova om det blir ngn skillnad om du väljer endast GPS
Om inte så brukar Garmin Sverige ha bra och snabb garantihantering.
Dumma happy! Detta fick mig nyss att bränna pengars genom att klicka hem en 530 :-)Spara som bana, under banor sen, för varje specifik bana kan man välja att visa hela tiden. Kan det inte rakt av, sambon kör 530,jag kör 1030 :p
Vad är det för funktioner du saknade på Bolten som gjorde att du gick över till en 530?Hej. Har haft en Garmin 530 några dagar och försöker lära mig denna. Mkt uppdaterande i början annars buggar det en del. Börjar få ordning på det men det är något med mina stjärnmarkerade sträva-segment som inte lirar riktigt. När jag har satt igång enheten så kommer det aviseringar , växelvis- "hämtning slutförd" och "tar bort segment". Blir aldrig riktigt klart känns det som. Ska väl inte hålla på så varje gång?
Även när jag synkar med sladd till Garmin express så kan det stå att den är färdigsynkad, men trycker man en gång till så vill den installera nästan alla (verkar skifta i antal) stjärnmarkerade segment igen.
Nån som har en bra lösning?
Gick från en Wahoo Bolt till Garmin 530 för att få lite mer funktioner och annat men känns som jag redan fått mina farhågor om garmins mjukvara besannade. Jämförelsen mellan Wahoo och Garmin är som Mac och windows, där Mac bara funkar...
Måste vara någon inställning som du har gjort. Jag har aldrig fått några vädervarning, och jag är inte heller intresserad av sådana.Om man bortser från mjukvaruproblem så är jag nöjd. Har haft en 520 tidigare och 530:n är ju så väldigt mycket snabbare. Det mest störande just nu är att det dyker upp vädervarningar (som inte går att stänga av) som pausar gps:n tills man tryckt bort den.
Framförallt bättre navigering, färgskärmen är ett plus, det var bra batteritid i bolten men 530:n har otroligt bra tid, kunna göra inställningar direkt utan telefonen. Dock är wahoos app mkt bättre tycker jag. Garmin har lite mer lull-lull överlag också som är skoj. Men till priset av mer buggar verkar det som.Vad är det för funktioner du saknade på Bolten som gjorde att du gick över till en 530?
Ungefär hur många timmar räcker batteriet i praktiken? Dvs inte Garmins angivna siffror.Batteritiden i 530 är verkligen outstanding.
En 520 hade jag innan... Långt mycket längre. Svårt att säga men jag behöver inte ladda så ofta, med 520 hade man helst fulladdat.Ungefär hur många timmar räcker batteriet i praktiken? Dvs inte Garmins angivna siffror.
Jag har en 520 och i den räcker batteriet inte så länge.
Att ha rutten som ritad linje i bakgrunden är mycket praktiskt, man får ingen vägbeskrivning men bara man håller sig på linjen så är man på rätt kurs, liksom.
På 1030 är det så iallafall.Använder ni händelsedetektorn?
För mtb varnade den att den nan trigga fel på grund av terrängen. Vad händer då? Piper den och varnar så man har en chans att avbryta att nåt meddelande skickas?
Går nog helt enkelt i bokstavsordning. Har en profil per cykel på min Garmin och där hamnar de nog i bokstavsordning. Döp till 1. Road, 2. MTB?Hur fasiken ändrar man ordning på aktivitetsprofilerna? Nu är mtb först och road sist, hittar ingenstans att ändra ordningen?
På 530 så piper det och blinkar samtidigt som det räknas ner från 30 med möjlighet att avbryta det hela.Använder ni händelsedetektorn?
För mtb varnade den att den nan trigga fel på grund av terrängen. Vad händer då? Piper den och varnar så man har en chans att avbryta att nåt meddelande skickas?
Hänt mig några gånger när man stannat lite tvärt.OK! Men är det så att den feltriggar ofta i terränglådan? Eller är det sånt "som kan hända men inte varje tur"?
Det har hänt mig kanske 4 ggr på 2 år. 1 gång när jag körde över en järnvägsövergång med räsern, annars så har det skett i stökig terräng på MTB.OK! Men är det så att den feltriggar ofta i terränglådan? Eller är det sånt "som kan hända men inte varje tur"?
Det är en inställning som inte går att stänga av i iOS-appen. Så nej, det är ingen inställning som jag har gjort.Måste vara någon inställning som du har gjort. Jag har aldrig fått några vädervarning, och jag är inte heller intresserad av sådana.
Ah tack. Men synkar den då även "allt annat", dvs andra banor, vo2max osv?Gå in på aktiviteten (under History/Rides) du vill synka och välj upload.
Ah tack. Men synkar den då även "allt annat", dvs andra banor, vo2max osv?
Ursäktar bump men verkar vara många som har bra koll på Garmin och haft flera olika. Är Garmin Edge 130 ett bra alternativ om jag mest är ute efter att hålla koll på sträcka, tid och medelhastighet?
Då låter det som att det är lika bra att lägga till 1500 och köpa sig en 530 direkt, kanske vill navigera någon gång i framtiden och då är det ju dumt om jag skulle behöva uppgradera mig från en 130.Ja den funkar. Men den kart/navigerings-funktioner är ju rätt värdelösa. Men det enda jag egentligen saknar för min cykling är "structured workouts".
Så min summering blir att med dagens priser så tycker jag Edge 530 (2800kr) känns mer prisvärd än både Edge 130 (1300kr) och 130 plus (2100kr). Men har man bara 1300kr att spendera så..