triple skrev:
-------------------------------------------------------
> Men borde du inte cykla utanför
> vägen istället, nu när du har den cykeln?
Nu börjar jag behärska hojen, fått upp lite mera flås och börjar med lite mera offroad. Lite högre upp på kullen där jag tog de första bilderna, cyklade jag i dag upp för denna lilla stigen:
Inga problem tills jag kom upp på toppen.
Då möttes jag av detta monstret:
Det kanske inte syns så bra, men den svarta "bloben" i slutet på stigen var en stor, svart hund, typ pitbullens styggare storebror. Den rusade fram ända till skuggan i bilden, och sedan stog blixtstilla och fixerade. "Shit!" tänkte jag... inte titta i ögonen... inte vända och dra i väg, då kommer jakt instinkten att ta över... inte gå upp för stigen, rakt i munnen på odjuret... inga träd i närheten att klättra upp i. Jag stog bara stilla. Och den glodde hela tiden, med vargens blick som tittar på lilla lammet... Jag stog förmodligen så i 10-12 minuter. Till slut kom en bonde fram från bakom lastbilen, med en annan hund (kopplad som tur var) som började skälla. Det var hundens ägare. Jag tänkte att han kallar tillbaks den store svarta monstret nu. Näää... bonden ställer sig också och fixerar. En bra stund. Som om han ville se på showen.
Till slut pekar jag på hunden. Bonden kommer äntligen fram och tar den... och börjar i sin tur att skälla på mig, på Maltesiska. Till slut fattar han att jag inte begriper ett ord. På bruten Engelska får han fram att jag skulle förstöra hans potatisodlingar där (på stigen, alltså), och att om jag kom dit ännu en gång, skulle han släppa monstret efter mig!
Ja det var dagens rapport från Maltasektionen.