GF HiFi Pro (bilder)

sella.rossa

Ny medlem
GF HiFi Pro (bilder)
Omgivningen... 4 km från cykelaffären... 180 gradersvy...

DSC01705.JPG ht=544

DSC01706.JPG ht=544

DSC01707.JPG ht=544

DSC01708.JPG ht=544

DSC01709.JPG ht=544

DSC01710.JPG ht=544

Nya leksaken...

DSC01711.JPG ht=544

DSC01712.JPG ht=544

DSC01714.JPG ht=544

DSC01715.JPG ht=544

DSC01716.JPG ht=544

DSC01717.JPG ht=544

Lite mera omgivning...

DSC01718.JPG ht=544

DSC01727.JPG ht=544

DSC01728.JPG ht=544

Ha det gott i kylan!

GF HiFi Pro (bilder)
revco8 skrev:
-------------------------------------------------------
> aha, ser helt underbart ut i alla fall.. var det
> nyligen? Hur varmt är det där nere denna tid på
> året?

Det var... 10 timmar sedan!

20 grader i dag! Och så här blir det kommande 5 dygn: http://www.maltaweather.com/5day-forecast.shtml.

Hämtade GF:en från affären kl 12:00 och körde ca. 17km i lugn tempo. Efter att inte ha klivit på en cykel under de senaste 13 månader, så det var underbart! iofs ingen kraft eller ork... men det kommer väl tillbaks.

Första fullgungen jag cyklar på. Första gången med discobromsar och riserstyre oxå. Tror att GF:en håller allt vad den lovar. Har inte riktigt hittat ställningen. Skall leka med sadelhöjd, styre etc. i morgon.

GF HiFi Pro (bilder)
triple skrev:
> Satan vad fint! Men borde du inte cykla utanför
> vägen istället, nu när du har den cykeln?
> ;)

Ja, ja... det kommer så småning om.

Jag har varit off the bike en längre period, och får ta tag med kondisen först.

Iofs så är vägarna här nästan lika bra som off road... :-P

GF HiFi Pro (bilder)
Mycket snygg cykel och mysiga omgivningar. Är det kolfiber i baksvingen som på Cake?
Är det inte risk att det blir knas med sladden till hjulsensorn när den är dragen runt innerbenet?

/Johan

GF HiFi Pro (bilder)
JojjeM skrev:
> Mycket snygg cykel och mysiga omgivningar. Är det
> kolfiber i baksvingen som på Cake?
> Är det inte risk att det blir knas med sladden
> till hjulsensorn när den är dragen runt
> innerbenet?
>
> /Johan

Yessir, kolfiber i baksvingen.

Sladden har tillräckligt med glapp, borde inte haka upp sig eller dras på längden.

Det är en 16 tummar, så ramen har inte det extra lilla röret som finns på det större storlekarna.

GF HiFi Pro (bilder)
triple skrev:
> Men borde du inte cykla utanför
> vägen istället, nu när du har den cykeln?

Nu börjar jag behärska hojen, fått upp lite mera flås och börjar med lite mera offroad. Lite högre upp på kullen där jag tog de första bilderna, cyklade jag i dag upp för denna lilla stigen:

DSC01792.JPG ht=544

Inga problem tills jag kom upp på toppen.

Då möttes jag av detta monstret:

DSC01795.JPG ht=544

Det kanske inte syns så bra, men den svarta "bloben" i slutet på stigen var en stor, svart hund, typ pitbullens styggare storebror. Den rusade fram ända till skuggan i bilden, och sedan stog blixtstilla och fixerade. "Shit!" tänkte jag... inte titta i ögonen... inte vända och dra i väg, då kommer jakt instinkten att ta över... inte gå upp för stigen, rakt i munnen på odjuret... inga träd i närheten att klättra upp i. Jag stog bara stilla. Och den glodde hela tiden, med vargens blick som tittar på lilla lammet... Jag stog förmodligen så i 10-12 minuter. Till slut kom en bonde fram från bakom lastbilen, med en annan hund (kopplad som tur var) som började skälla. Det var hundens ägare. Jag tänkte att han kallar tillbaks den store svarta monstret nu. Näää... bonden ställer sig också och fixerar. En bra stund. Som om han ville se på showen.

Till slut pekar jag på hunden. Bonden kommer äntligen fram och tar den... och börjar i sin tur att skälla på mig, på Maltesiska. Till slut fattar han att jag inte begriper ett ord. På bruten Engelska får han fram att jag skulle förstöra hans potatisodlingar där (på stigen, alltså), och att om jag kom dit ännu en gång, skulle han släppa monstret efter mig!

Ja det var dagens rapport från Maltasektionen.

Tillbaka
Topp